Forumsvar skapade

Sida 230 av 336
  • pjoter

Medlem
    10 december, 2005 vid 10:27 som svar på: Foil eller inflatable för snowkiting

och att dom borde hålla bättre eftersom dom knappt väger nåt. sen är dom lättare att packa ihop litet. en LEI väska e inge smidig precis. Å sen slipper man stå å pumpa. finns rätt många fördelar med en foil på snö.

• pjoter

Medlem
    10 december, 2005 vid 10:26 som svar på: Är Naish X3 12 ett bra första val?

vart står det att de e en foil?

• pjoter

Medlem
    9 december, 2005 vid 15:12 som svar på: ——-Önskelista 2006——

Precis. fifan å ha musik när man kitar alltså! själv har jag ingen musik när jag cyklar/går eller åker bil heller. e ju så underbara ljud från vind, skrikande ungar å dubbar som slår i asfalten. vad är väl en bra låt mot vindens enformiga sus?

och den lär nog hålla. har ne vanlig mp3 spelare och hörlurar som ligger i vanliga enkla ballonger. å det har då iaf hållt för mig.

eddie, jo dom är lite dyra. men de e jäkligt gott å slippa ha med sig mer saker än nödvändigt. med musik i mobilen så har man ju högtalare också så man iaf har nåt å lyssna på när man grejer med annat. så osocialt å ha på sig hörlurar när man sitter på skolan med grupparbete.

• pjoter

Medlem
    8 december, 2005 vid 22:34 som svar på: Kite till snowkiting?

fifan å börja med en stor vinterkite om man inte kört innan. så som man flög i början innan man fått koll på grejerna kommer man väl fan slå ihjäl sig på land.

• pjoter

Medlem
    8 december, 2005 vid 22:33 som svar på: ——-Önskelista 2006——

de va ett helt ok pris. annars e dom så jevla dyra.

256 räcker gott å väl eddie.. klarar mig oftast helt ok med min 128a på vattnet, å jag brukar ändå köra längre än de flesta. mp3 spelare har man ju ändå bara till sport, ingen ide å bära med sig en sån annars då man ändå har mp3 i mobilen.

• pjoter

Medlem
    8 december, 2005 vid 18:13 som svar på: dieselskatten upp 60%

nope konvertera förknasarbil e inget svårt. inte såvrt med insprutare heller iofs men lite dyrare.

etanolen kostar 7,83 på statoil å 7,93 på ok. här i malmö iaf och vad jag har sett så verkar det vara rikspriser på etanol till skillnad från bensin.

• pjoter

Medlem
    6 december, 2005 vid 00:10 som svar på: dieselskatten upp 60%

kör etanol i min 244 från -77. funkar kanon med en smärre modifiering. utan att göra nånting gick iaf b21an skit och va tvungen att köras med choken en bra bit ut. Man ska inte köra en bensinare på ren etanol utan att modda den. det blir då så varmt i förbränningsrummet att de bildas massa otrevliga saker som e jäkligt elaka mot naturen. det är därför man ska räkna med att en konverterad bil ska dra ca 30% mer. Detta gör att man knappt tjänar nåt på att köra på etanol rent pengamässigt men det känns ju lite miljövänligare. spec ien sån gammal sur bil som bara spyr ut skit annars.

konverteringen går till som följande för den som e sugen på att testa: den behöver mer bränsle vilket lättast fixas genom att slipa nålen. fixar man med lite smärjelduk och en ledig timme. slipa genom att snurra nålen mot duken. ta lite, testa, å lite till å testa. tillslut börjar bilen gå bra utan choke och då är det ungefär rätt. när den går nästan lika bra som innan så är de klart. då ska tändningen ställas fram ordentligt. detta för att etanol tar längre tid på sig att antändas. samma sak här stll lite och testkör. när bilen spikar så är det ite för långt och då backar man lite å vipps harman en perfekt inställning. när detta e klart sak bilen dra 30% mer. gör den inte det så får man slipa mer. detta för att inte släppa ut en massa skit, handlar alltså inte om hur den går.
    svårare e det inte. förutom att man behöver sätta på ett nytt bränslefilter också. bara att slänga på ett på slangen precis innan förgasaren. detta för att etanol löser upp slagg från bensinen.

http://www.etanol.nu har mer info för dne som e sugen..

• pjoter

Medlem
    5 december, 2005 vid 23:05 som svar på: Peter Lynn Venom2 -06

e väl inte mer märkligt än att dom inte testat alla sätt att sy duken eller alla tjocklekar på LE innan dom släpper n kite.

• pjoter

Medlem
    5 december, 2005 vid 21:14 som svar på: Peter Lynn Venom2 -06

haha.. luddeee, e de därför eh e så billiga nu? dom slutade utveckla dom innan dom första släptes?

• pjoter

Medlem
    5 december, 2005 vid 21:13 som svar på: Danskarna beundrar Hugge…

ingen aning men ser iaf ut att vara ett perfekt trick att träna i habo.

• pjoter

Medlem
    5 december, 2005 vid 21:02 som svar på: Danskarna beundrar Hugge…

förstår dom. alla älskar väl bjumburger?

inte sett innan men den bilden va riktigt grym!

• pjoter

Medlem
    5 december, 2005 vid 17:18 som svar på: Optimal Kite-Snowboard ? ser ut ?

snowboardboots e grymt sköna att gå i. har jobbat i lift två säsonger och hade endast mina snowboardboots som arbetsskor. Funkade fint att klättra stegar å grejer med också. Nästan alla som jobbade utomhus hade snowboardboots eller liknande.

De går inte att lära sig åka snowboard när man sitter löst, bara att glömma det. brädan ska sitta helt fast annars kan du glömma att få nåt skär.

Du kan köra lössnö på en hemmagjord planka med stroppar men blir det lite hårdare kommer du slå dig som f*n när du sätter i fel kant av brädan och dyker.

• pjoter

Medlem
    5 december, 2005 vid 17:04 som svar på: Artikel snökiting!

vem e de som lär ut snowkite? e just mest skåningar å alla vet väl att skåningar inte kan åka på snö.

• pjoter

Medlem
    3 december, 2005 vid 22:23 som svar på: Vem saknar sommaren???(BILDER)

jag tycker det är nu det börjar bli riktigt kul. grin.gif

• pjoter

Medlem
    3 december, 2005 vid 20:04 som svar på: ny hoj

rullar gör dom men de e besiktningen som e de knepiga. smile.gif
    av nån anledning så tycker herrarna där ofta att bilarna e för rostiga.

Sida 230 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA