sailortrash
Forumsvar skapade
-
Ha ha! Ok, ja kör på…finns ju nog med teori i kitesurfing för att drunkna på land…
-
alltså…det går ju inte att läsa sig till, man måste åtminstone flyga lite trainer om man inte vill gå pang på.
annars tror jag mer på instruerande film, ju fler inlärningskanaler desto bättre (visuellt och teoretiskt intryck…)
-
nice nice nice!
och gärna mer bilder!
-
Är det du på bilden Svenne?
-
jo det ser högt ut, men det är klart att masttoppen är ju en bit upp också
-
shit, ser ut som bra höjd i det där skuttet!
-
det där måste känts i låren…
-
OH film är jättesvårt att få tag på! men det är bra i andra sammanhang, min brors t.ex gör ganska mycket screentryck på textil. då är det perfekt men då har man ju platt underlag. På surfbräda är inte metoden optimal, men är det någorlunda plat är det väldigt enkelt att bara rita, skära ut och spraya..
har gjrot det på cyklar också men då använda jag självhäftande plast, med utskrivna logotyper från ett tryckeri. blev rätt dyrt dock, eftersom det är en engångsprodukt. ska helt klart testa rispapper nästa gång jag får ett ryck och ska skapa ngt…
-
@Maglu 728898 wrote:
Köpte en billig kitesele som är sittsele, mest för vintersurf eftersom det var otroligt jobbigt med jacka och allt som åker upp. Men har i sommar använt den även för Formula vindurf, och funkar riktigt bra.
Tycker inte att skillnad i krokform påverkar hur lätt det är att kroka ur alls. Det enda på denna är en liten metallögla direkt under kroken för kiteleachen, som ibland viks uppåt och gör att vindurftampen inte trillar ur kroken. Men den går ju att tejpa fast (eller klippa bort) om man bara kör vs. Egentligen är det kroka i som kan vara marginellt svårare, då öpningen är liite mindre.
Så att använd kitesele för vs känns inte som något problem.samma erfarenhet här, jag körde tidigare formula med min prolimit sitt-kitesele som jag började vinterkita med. men jag tyckte även att kroken sitter längre ner på kiteselen (köpte en v-s sittsele senare..), så i lätta vindar drog man ner segelt för långt ibland och fick det över sig. + svårt att kroka ur om man var ”på väg upp” tillsammans med segelt. Att kroken är lite utsvängd var inget problem för mig.
Faktum är att vissa av formulagubbarna kör med kitesele för att kroken sitter just längre ner, så de får lite mer häng i seglet liksom…pure schlalom liksom.
-
@john1 728877 wrote:
Det måste vel gå bra med sittsele och samtidigt kunne se shortsen. Man klipper ett snyggt hål och drar kroken igenom hålet. Kitarna är vel så starka att man tror dom inte behöver kroken, men använder något annat.
JJalltså, kitarna har ju utvecklat en shorts-sele tillochmed…
-
nej, det blåste för lite tyckte jag (i förhållande till att måla om i sovrummet…). får se om det tinar upp igen, ska det vara värt att sticka ut i dessa temperaturer får det ta och bli lite jämn och fin vind allafall….
-
Nice! listigt sätt att dekorera brädan. själv har jag skurit ut mallar i plast/OH-plast och sprayat ovan. blir ju rätt ok det med, men jag skulle inte orka skära ut den där fisken i första taget..
väldigt smart egentligen eftersom du med denna metod kan bygga på en bild i flera lager och skapa riktigt coola effekter, speciellt om du använder färskrivare. typ som en konkret tillämpning av ngn bildbehandlare, lager på lager liksom..
ska bli kul att se ”the final”..
-
eftersom kitarna lider stort av att selen åker upp (draken drar ju 45 grader uppåt hela tiden och värre i hoppen) och de inte vill ha sittsele för då ser man inte shortsen, så sitter det ”jockstrap” liknande remmar på de flesta nya selar för att hindra att den åker upp. fungerar antagligen bra för vindsurfing också. det är ju samma remmar som sitter på räddningsvästar (sådana där oranga för barn) för att de inte ska glida upp över ansiktet när man plurrar…typ.
-
köp en kitesele, de sitter sjukt mycket bättre än vindsurfingselarna. De marknadförs ju ibland som hybridselar också eftersom fler och fler använder dem till båda. jag tycker Dakine är bland de bästa (finns också med sliding bar), och mystics selar är också väldigt välgjorda. Jag har provat en NP-sele också, men den var inte bra. Man kände plastskelettet innanför paddingen alldeles för mkt (det ska inte kännas alls tycker jag).
-
Jag har betalt konferensavgifter via PP en gång, det blev en beställning rent formellt. Hade också svårt att spåra köpet och få tillgång till kvitto. Uppgifterna fanns ju ngnstans, men det tog några dagar innan de dök upp på kontot.
Har inte använt paypal jättemycket, men säkert är det nog. Ett av världens mest använda system.