skanepaul
Forumsvar skapade
-
Vad är det för bräda till vänster i bild??
-
Jag hade för exempel två polare som började kita förra året, den en polaren köpte min JN Easyrider 13 c kite och den andre killen köpte en EH Ripper.
Killen med bow lärde sig kite på 3,6 minuter och gjorde snurrar och skit efter 10 min.
Den andre killen med C kiten kan fortfarande inte ens pumpa kiten!!
Helt jävla sjukt!
För att inte tala om säkerheten, killen med c kiten har dött 3 gånger!
-
Om han bara hade haft en bow, det är så mycket lättare då, sjukt lätt!!
-
Sjukt högt!
-
@ninoh 450340 wrote:
klart d inga problem att lära sig på c-kite, men sanning att det är lättare på en bow.. osant?? inte minst säkrare..
Jo MYCKET lättare med bow, så jävla mycket lättare, nästan helt sjukt mycket lättare, alltså fruktansvärt mycket lättare, så mycket lättare att det knappt ens är samma sak så mycket lättare det är, lätt som en plätt mycket lättare än med c kite.
-
Det hade varit skönt!!!
Varför började vi inte kita förrens mitten på 2005 istället?
Så hade vi lärt så mycket snabbare!
-
Köp en ordentlig C kite!!!
Bows är för kärringar!
-
@SkånePaul 450309 wrote:
Köp en Naish golfbag eller liknande i storlek och ta brädorna i den.
Drar själv till Sharm i början på maj med SAS och tar alla grejer i en sådan. Det var inga problem förra året då jag var i Sharm 2ggr.
Fan Sourra du om nån ska väl ha en Naish golfbag!!! Den är grym!!
-
@ninoh 450288 wrote:
nån som har koll vad som gäller med kitegrejer med sas? ska dra till egypten om ett par veckor o har ingen koll, vi tänkte ta 3 brädor som surfprylar funkar d? kitesen packar vi med kläderna.
Köp en Naish golfbag eller liknande i storlek och ta brädorna i den.
Drar själv till Sharm i början på maj med SAS och tar alla grejer i en sådan. Det var inga problem förra året då jag var i Sharm 2ggr.
-
Varför skulle det bli hassle om du har en golfbag? Tror ju knappast dem kollar i den!
Men du kanske inte har en väska som ser ut som en golfbag?
-
Två golfbagar??
Brukar ju vara 300:- tur/retur…
-
Golfbag funkar hur bra som helst!
Har aldrig haft några problem, t.o.m. i dem FÅ fall där dem vägt väskan och den typ hamnat på 19 kg så har det varit lugnt.
-
Vill ni inte slänga ut så mycket pengar nu i början så är det ett utmärkt köp!