skanepaul
Forumsvar skapade
-
skanepaul
Medlem17 april, 2007 vid 15:14 som svar på: Sprit o grilla på ribban 16.00 idag – lördag 14/4Kan tyvärr inte, ska flytta…gäsp…:(
-
Kolla http://www.surfstore.se och se om den har några 06:or kvar till bra pris. Skitbra brädor fast designen kanske inte är den snyggaste. Körde själv på dem förra året och var supernöjd!
-
Jovisst, 13kg enbart muskler…
Hur mätte ni upp det?
-
Äh fan Kase! Du är frisk, när ska du inse det!? Bara till att köra.
-
skanepaul
Medlem16 april, 2007 vid 10:00 som svar på: Sprit o grilla på ribban 16.00 idag – lördag 14/4Tänk på er hälsa pågar!!
-
Haha, Steffo besserwissarnas forum! 🙂
Ghost, du har helt rätt!
-
-
Lugnt Walle, 🙂 jag ville inte vända något, vill bara fortsätta varna folk. Jag får bara uppfattningen här på Steffo att folk verkligen inte har koll på vindhastigheter.
Kommer ihåg när jag och Fredde bänkalkis mätte upp 19,2m/s med min silva mätare och drog upp en Naish R3 7:a och det gick absolut inte att hålla skiten ens, den slutade i trädtopparna, men vilken jävel han var på att klättra den pågen!!
Sen läser man här på ibland när folk vatir ute i plus 20m/s, my ass säger jag!
-
Som sagt tidigare, folk har inte bra koll på vindstyrkor, gå inte ut med en 10:a i 16m/s!!!!
Har som mest kört med min PD 9:a i 36 knots i Egypten, då fick jag konstant dra i femtelinan för att döda kiten helt nästan och ta mig in kvickt som fan! Möjligtvis lite bättre depower på en Torch, men gå inte ut med en 10:a i så mycket vind om du inte väger 90+ och är duktig.
-
Jag kör Torch 07, dock 12 o 16. Har ju redan världens bästa 9:a, JN Primadonna…
Jag hade tagit 12 o 8.
-
Kör själv med impact/flytväst, handskar, hjälm, kitebraxor, skor, solbrillor, snurrleash, camelback, sittsele, våtdräkt, huva, rashguard och kan inte påstå att det någonsin varit ivägen.