skanepaul
Forumsvar skapade
-
Jag har en 9 board (shaper Kungen m.a.o.), nyslipad, nymålad och med nya pads och stroppar, finns ej att få tag i dessa rariteter mer, 9500 ska jag ha för den…
-
Kör som du lärt dig Benjamin. Och Jonaish innan jag lägger till dig på min ignore list så kan du ju tänka dig själv hur det hade sett ut i Gislöv där kitarna körde, om höger hand har företräde i dem vågorna…Kan du föreställa dig det, det måste du väl ändå kunna för du känner väl till stället bra?
-
Plattvatten, vind i höger öra är det bara att tuta och köra. Vågor (större som är ridbara och där det är svårt/svårare att ta sig ut), har den som kör ut mot vågorna företräde.
-
Kritik my ass, du är bara dum! Det gäller inte när man kör vågor vilket vi gör här nere till 99%. Du är från och med nu på min ignore list, du måste lära dig alla hålla käft ibland.
-
Fan skit ner dig Jonaish, fan vad jag är trött på dig!!
http://www.apelviken.nu/build/visning.asp?val=3&visning=segling_vajningsregler.asp
Sunt förnuft, klart den på väg ut ska ha företräde.
-
TomW wrote:Fuckin wild west, James Dean chicken race!
Traditionell seglings regler gäller.
Har man vinded över höger har man företräde. PUNKT SLUT.
Är du nybörjare ska du inte vara ute på spots med vind och trängsel som DU kan inte behärska.
Eddie, jag motsätter mig. Om du är ”uppvind”, har du sikten och möjligheten att väja. Är du i lä, har du inte ögön i bakhuvud.
Det finns INTE vågor i Svedala som man kan klassa som ”ride-able”, därmed kan man inte tillämpa regeln att ”är man på vågen har man företräde, oavsett vindriktningen”.(surfer rule). and don´t give me any shit about there actually being ”waves” in this hell-hole.
TW
Då får du fan komma till sydkusten oftare…Här nere kör vi efter den reglen, så det så!
-
Tower Beach, Nybrostrand. O jag är faktiskt med på sista bilden Robban!!
-
Lär er bodydragga, det är inte svårt!
-
Stellan wrote:”Den som har vind i höger öra får köra” – har förkörsrätt, Så enkelt är det…
Inte i vågor! Där har den som kör ut mot vågorna förtur oavsett vilken hand man kör med först.
-
skanepaul
Medlem28 augusti, 2006 vid 21:01 som svar på: Flysurfer’s Sebastian Bubmann ends 1st on German NationalsJag vet jättemånga som vunnit tävlingar med LEI kites………….
-
JN Easyrider 13 06:a 5000:-
-
Stort jack i läppen när jag sköljde brädan i vatten brynet…
-
Lite tråkig, men det var faktiskt första filmen jag har sett där dem verkligen använde kickern som en kick och fick lite längd i hoppen, annars brukar dem dimpa ner 2 meter bakom den.