skanepaul
Forumsvar skapade
-
Ingen aning…vinden ser ju helt konstig ut, alla säger olika, men det ser väl ut att bli syd till sydost så mossby eller nått. VÄnta och se till DMI uppdaterar till kl. 14 imorgon, den litar jag mest på.
-
Tyvärr är det nog så att det är den översta modellen som gäller…9/10 fall.
-
Den verkar schysst, fick aldrig provat den i Egypten men Mark Shinn körde med den en hel del, dessutom ligger den grymt bra i pris!
-
DU var alltså ute i 15M7s med en 14?? Don’t think so! Ännu en vindöverdrift, och hur kan din bräda hamna i Polen vid pålandsvind? Eller du körde offshore… Har tappat brädan många gånger i hård vind, har legat fint på stranden efter en stund…
-
Jag hade kollat in antingen skywalkers D wave som funkar som skim också eller Nobiles skimvariant, båda ser schyssta ut.
-
Precis, hur ska han då kunna handla från dem?
-
Dem är väl inga åf direkt.
-
henkeman70 wrote:Många olika bud på vad som faktiskt gäller! Kontentan tycks vara att det är ingen idé att köpa en 25’a. En 16-18m C-kite med en lättvindsbräda is the way to go. Eller hur?
Precis, men max 16 tycker jag, återigen jag har KUL (dvs. bra höjd i hoppen, kiteloopar m.m.) när vinden ligger precis strax under 6 m/s med min PD 16, väger dryga 80 kg, 130×39 bräda, vattenstartar den enkelt!
Sen självklart att jag pushar för JN PD, men helt enkelt för att dem är så jävla bra!
-
Fick höra att Ludde hade den, Mackan glömde den tydligen, den jäveln!
-
Säger bara en väldigt oväntad sak, Primadonna 16!!
-
Har du snott min ”Ozone Instinct” signatur?