Forumsvar skapade

Sida 168 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    5 juli, 2009 vid 21:48 som svar på: Bästa Kitekurs?!

Surfskolan.se och Kite.nu har varit med länge och är bra. De sistnämnda tog hand om ett gäng på 11 bekanta till mig och samtliga var sjukt nöjda efter kursen.

• sourra

sourra

Medlem
    5 juli, 2009 vid 16:53 som svar på: Kabelpark gbg

Jag blir fett nöjd så länge den ligger inom 10 mil radie.

• sourra

sourra

Medlem
    5 juli, 2009 vid 16:35 som svar på: Kite som handbagage??

Läste nåt om det på Kiteforum där det var folk som hade fått stopp pga. nån regel om att man inte får ta med ”fallskärmar” ombord på plan. Regeln ska ha tillkommit på 70-talet då en snubbe kapade ett plan, fick lösensumman och sen hoppade ur planet i farten. Han återfanns aldrig men antas vara olevande. Jag tror bara regeln gäller i US.

• sourra

sourra

Medlem
    5 juli, 2009 vid 00:25 som svar på: Cabrinha nomad

Är den fullbridlad med block mellan fram och bak?

• sourra

sourra

Medlem
    5 juli, 2009 vid 00:23 som svar på: SB3, tips

Hör med ”debkuåsf” och de andra teamåkarna. De borde veta med tanke på hur mycket de har snackat om den där kiten.

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 23:42 som svar på: AC-fel på T4

Yes, har clearat den ett par ggr och den återkommer ständigt. Det verkar som att det finns tre lägen:
    1) Climatronicenheten är kass. 1000 spänn på skroten, 7000 spänn nytt.
    2) Glapp i kabeldonet mellan instrumentklustret och Climatronicen. Kostar 60 spänn för elrengöring.

Så snart jag blir mer mobil ska jag ta tag i felsökningen.

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 15:35 som svar på: Ta med kite på flyg

Jag fortsätter min monolog:
    När jag kollar på http://www.sas.se/sv/allt-om-resan/Bagage/Overvikt/ så står det att till USA så är det 2×23 kg som gäller i economy. 1 x 23 kg räcker lätt för bräda + 2 kites + bommar + sele och sånt i en Golfbag. Nu blir det iofs svårt att möta måttgränserna så 2 x €150 lär du ju åka på pga detta.

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 15:31 som svar på: Ta med kite på flyg

…med det var iofs till en charterdestination.

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 15:29 som svar på: Ta med kite på flyg

Jag flög med Sas till egypten och de är rätt lustiga. Man kan inte boka plats för sitt extrabagage så man får se till att vara där i god tid. Vid incheckningen frågade de vad det vari väskan – vi svarade kitesurfgrejer och de slängde skiten (som enligt deras hemsida max får väga 15 kg) på vågen och vägde in den på 29.4 kg. På med en heavy-lapp och sen var det klart. Vår plan var att köra den som vindsurfbagage eftersom de får väga 30 kg och kostar 800kr men så blev det inte och det sparade vi en slant på. Vi hade packat i en Naish Golfbag som är ungefär 135-140 cm.

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 15:23 som svar på: Skottens telefon nummer?

1-800-hairyballs

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 09:06 som svar på: Peru rockar ser det ut som…

Äsch då, man får skärpa sig lite bara. Kan Lina köra där så kan väl Haze, han har ju surfat i 10 år. Knät är fixat om ~en månad. Då jävlar…

• sourra

sourra

Medlem
    4 juli, 2009 vid 08:02 som svar på: vikken jääävla brasa! La on fire!

Stor chans att det finns en sån brasa i Skånetrakten som du inte är inblandad i…

• sourra

sourra

Medlem
    3 juli, 2009 vid 23:26 som svar på: Videoguide

Jag kan inte tala för hela Egypten heller men €30/dag för alla måltider+boende+heldag på sandbanken med kitebåt och obegränsad rescue är fan fina fisken. Numera kan jag även ge tummen upp för sjukvården och vindsäkerheten håller världsklass. Nu talar vi Safaga också, inte hulkada eller så. Det borde bli nån % va? Sen har vi ju Chrille som han hade en upplevelse som borde passa in under de 95 =)

christian12345;447380 wrote:
    Jag har sett att folk snackar om Hurghada här på forumet och tycker att det är på sin plats att utfärda en varning. Förutom en 14-dagars tur med flodbåt i Holland så var Hurghada min mest förfärliga semester någonsin. Här är dagboken som jag kommer ihåg det:

Dag 1: Ingen vind, läste ut enda boken jag hade med.
    Dag 2: Ingen vind, läste manualen till mina kites 33 gånger.
    Dag 3: Ingen vind, blev oöverträffad mästare i Snake på mobilen.
    Dag 4: Räserbajs, dålig andedräkt pga vätskebrist.
    Dag 5: Räserbajs, ont i huvudet pga vätskebrist.
    Dag 6: Räserbajs, spruckna läppar pga vätskebrist.
    Dag 7: Räserbajs, kan inte ens gråta pga vätskebrist.
    Dag 8: Ingen vind, sitter med rakbladet i handen och försöker komma ihåg: var det ”nedför gatan, inte korsa övergångsstället” eller tvärt om?

Observera att under dag 4-7 ”The Räserbajs Era” var det också vindstilla. Det betyder att temperaturen på det sunkiga rummet var olidlig.

May This Be a Lesson To You All!

• sourra

sourra

Medlem
    3 juli, 2009 vid 23:10 som svar på: Naish 2010

Den kommer knappast vara bananformad som de mest dedikerade wakestylebrädorna men den kommer ha mer rocker än Thorn-brädorna fick inför 2009 och det var ju mer än de haft hittills. Att släppa en bräda för att tillfredsställa det 30-tal (eller nåt i den stilen) åkare på Kitescoop som faktiskt kör wakestylebrädorna som de är tänkta att köras och inte bara sitter och dissar saker kanske det inte är nån ekonomi i. Det ska bli spännande att se hur brädan kommer vara när den trillar in inför 2010.

• sourra

sourra

Medlem
    3 juli, 2009 vid 16:46 som svar på: Naish 2010

Den ser C-igare ut än årets.
    Surf-Center-Arte-Vida-Tarifa-Kitesurf-Naish-2010-6.jpg

Sida 168 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA