sourra
Forumsvar skapade
-
Aight!
Då har vi en plats då.//Bilägarn
-
Jag och Gibson pratade om det där innan sommaren och vi var inne på att det vettigaste är att varje region har sin egen förening för att tillvarata sina lokala intressen. Därutöver har man en paraplyorganisation med medlemmar ur respektive förenings styrelse som representerar sporten på ett nationellt plan.
-
Man rymmer ofta en extra kite om man är lite noga med att vika dom noga så att man kan placera dom på tvären istället för på höjden.
-
Jag satt just och ögnade igenom ”Inventering av häckande kustfåglar och övervakning av fågelskyddsområden i Vellinge kommun” från 2008 och kan inte se att de förbud som införts skulle ha påverkat fågellivet i positiv riktning. Däremot verkar de mest ha problem med hundägare och ryttare.
-
Beamon;557512 wrote:Neven, du säger att ”Deras argument är att”… Vilka är ”Deras” i det här fallet. Har du varit i kontakt med någon som du kan lämna över namnet på. Jag vill gärna komma i kontakt med dem.
Jag tror Neven syftar på förbudsivrarna i Varbergstrakten som sitter på en jäkla massa stolar samtidigt (och bl.a. är myndigheter och ”experter” samtidigt). Kontakta Varbergs Surfklubb om du vill ha namn. Har du nån anknytning till SKOF?
-
Det borde väga mer än 15 kg men mindre än 30 så funkar det inte att köra som kitekit kör du det som vindsurfing (som ju får väga 30).
-
Nej, finns inget sånt. Däremot så finns det studier som visar på att fåglar är duktiga på att se skillnad på olika siluetter.
-
Jag, Neven och Lina drar antagligen strax efter lunch på fredag. Två platser finnes.
-
Nog för att du är gammal Johan men senil är du väl ändå inte? Hoppas du får tillbaka bommen.
-
Delade sig på mitten? Inte konstigt du har ont i knäna…
-
Det nämns titt som tätt i HN också av förbudsivrarna men det är inget annat än resultatet av förbudsivrarnas egen fantasi. Det är de som störs, inte fåglarna.
-
PS. Jag har inget emot ornitologer men jag hatar lögnhalsar.
-
Så sjukt tradigt att läsa att alla förbud tycks vara baserade på den uppdiktade ”faktan” att kites ser ut som rovfåglar och skrämmer skiten ur alla fåglar på flera kilometers radie.