Forumsvar skapade

Sida 167 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 12:55 som svar på: Skjuts till landskrona!

Aight!
    Då har vi en plats då.

//Bilägarn

• sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 11:08 som svar på: Kitesurfingförbund i Sverige

Jag och Gibson pratade om det där innan sommaren och vi var inne på att det vettigaste är att varje region har sin egen förening för att tillvarata sina lokala intressen. Därutöver har man en paraplyorganisation med medlemmar ur respektive förenings styrelse som representerar sporten på ett nationellt plan.

• sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 11:02 som svar på: Vad använder ni för resebag?

Man rymmer ofta en extra kite om man är lite noga med att vika dom noga så att man kan placera dom på tvären istället för på höjden.

• sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 10:33 som svar på: fåglar och kitesurfare

Jag satt just och ögnade igenom ”Inventering av häckande kustfåglar och övervakning av fågelskyddsområden i Vellinge kommun” från 2008 och kan inte se att de förbud som införts skulle ha påverkat fågellivet i positiv riktning. Däremot verkar de mest ha problem med hundägare och ryttare.

• sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 09:12 som svar på: fåglar och kitesurfare
    Beamon;557512 wrote:
    Neven, du säger att ”Deras argument är att”… Vilka är ”Deras” i det här fallet. Har du varit i kontakt med någon som du kan lämna över namnet på. Jag vill gärna komma i kontakt med dem.

Jag tror Neven syftar på förbudsivrarna i Varbergstrakten som sitter på en jäkla massa stolar samtidigt (och bl.a. är myndigheter och ”experter” samtidigt). Kontakta Varbergs Surfklubb om du vill ha namn. Har du nån anknytning till SKOF?

• sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 08:38 som svar på: Ta med kite på flyg

Det borde väga mer än 15 kg men mindre än 30 så funkar det inte att köra som kitekit kör du det som vindsurfing (som ju får väga 30).

• sourra

sourra

Medlem
    7 juli, 2009 vid 08:36 som svar på: fåglar och kitesurfare

Nej, finns inget sånt. Däremot så finns det studier som visar på att fåglar är duktiga på att se skillnad på olika siluetter.

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 22:16 som svar på: Skjuts till landskrona!

Jag, Neven och Lina drar antagligen strax efter lunch på fredag. Två platser finnes.

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 22:08 som svar på: stor video :S

Våga skjuta progressive…

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 17:14 som svar på: Hade bråttom från Rågelund :(, glömde bom

Nog för att du är gammal Johan men senil är du väl ändå inte? Hoppas du får tillbaka bommen.

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 15:48 som svar på: Nils har fanimig så jävla snyyyygggg stil!

Delade sig på mitten? Inte konstigt du har ont i knäna…

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 10:35 som svar på: Mcsurfers bigday!

Grattis Tony, 24 i år igen!

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 09:39 som svar på: fåglar och kitesurfare

Det nämns titt som tätt i HN också av förbudsivrarna men det är inget annat än resultatet av förbudsivrarnas egen fantasi. Det är de som störs, inte fåglarna.

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 08:12 som svar på: fåglar och kitesurfare

PS. Jag har inget emot ornitologer men jag hatar lögnhalsar.

• sourra

sourra

Medlem
    6 juli, 2009 vid 08:11 som svar på: fåglar och kitesurfare

Så sjukt tradigt att läsa att alla förbud tycks vara baserade på den uppdiktade ”faktan” att kites ser ut som rovfåglar och skrämmer skiten ur alla fåglar på flera kilometers radie.

Sida 167 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA