sourra
Forumsvar skapade
-
Hade de bara svarat på våra försök till kontakt hade vi nog också kunnat ha fruktsamma dialoger. Just nu får vi nöja oss med att kommunicera via insändare. Och det är ju snabbt och smidigt…
-
Vad var det för nåt? De gamla vanliga grejerna eller? (Du vet, fördelardosa, motorblock, bakaxel och signalhorn) Ta säcken till nån som kan VW. Har du tur är det nån granne som har förutsätt ditt nästa fordonshaveri och försett dig med delar i preventivt syfte.
-
Det är alltid samma visa med den mannen. Ilska, lögner och påhopp. Man får hoppas att allmänheten inser att det är ren gallimatias som kommer från Björkängsbon. Det är dock väldigt irriterande att se honom måla ut oss som någon slags unga rebeller. Vi är vanliga människor damn it. Vi är ungdomar, småbarnsföräldrar, tonårsföräldrar och gamlingar. Vi är studenter, läkare, hantverkare, ingenjörer, servitörer, skogsarbetare, arbetssökande och fysiker för att bara nämna några sysslor. Det enda vi har gemensamt är vår glöd för att surfa och vistas på havet. Resten är bara hjärnspöken hos en viss björkängsbo.
-
Det är ju lustigt hur Björkängsbon vacklar mellan att skriva under eget namn och gömma sig bakom pseudonym. Det är även lustigt hur han säger att vi försöker komma bort från sakfrågan när det i själva verket är tvärtom. Vad hände egentligen med det allmänna bevisläget? Det är väl inte vi som ska bevisa att vi inte stör? Och vem stör vi? Björkängsbon eller fågeln? Vi kommer dit, parkerar, går rakt ned på stranden, riggar och ger oss ut på havet. Vem f-n har tid att lalla runt bland några strandängar?
”Om man läser utredningen ordentligt ser man att det inte är några uppoffringar för vanliga människor”. Inte? Vi är vanliga människor och för oss är det en uppoffring. Läser man förslaget noggrant ser man att det är en ornitologlekplats man vill bygga. Utsiktsplatser och parkeringar inom ett naturreservat? Kamning…
Han har ju hållit på och hetsat i flera år om att Länsstyrelsen måste ta Natura 2000 på allvar så jag vågar påstå att objektiviteten sedan länge gått förlorad. Och vill man tas på allvar – skriv under med dit eget namn.
Betrakta det här som ett öppet brev till den näsvise som snokar här så ofta han kan för att ta saker ur sitt sammanhang.
-
sourra
Medlem16 april, 2009 vid 10:42 som svar på: Någon som vill bli av med sin gammla sledna c-kites?Jonas, jag kan tänka mig att köpa din Boxer om inte Gurra_G ska ha den. Är det femlinorsbom? Var bor du?
-
Där ser man, kul att det kommer insändare som inte är skrivna under pseudonym också. Vad man ska komma ihåg är ju att denne man har saxat väl valda delar av mindre vettiga inlägg skrivna här på Steffo om ornitologer och sedan publicerat dom i deras föreningsutskick för att framställa oss som idioter och obildade vildar. Att dessa inlägg sedan varit måttligt seriösa är ju svårt för dom så läser de tryckte orden att förstå. Lars är inte intresserad av att framhäva den seriösa sidan av oss.
Jag är fullt medveten om att detta antagligen kommer läsas av Lars. Jag önskar dig en trevlig läsning!
-
Till eventuella nytillkomna – tänk på att bok eller film inte ersätter kurs. Det är endast ett komplement.
-
Japp, både välskrivet och vettigt. VSK motsätter sig inte vissa begränsningar under häckningsperioder men det är det godtyckliga året-runt-förbudet vi tycker är helt uppåt väggarna.
-
Jag kan lugna dig med att killen är rätt grym på klättring också.
-
Nojs! Vågat att köra med stänk på linsen =)
-
Vet inte när det avgjordes men nu är det avgjort vilka tre som fick sig ett vilt kort. http://www.realkiteboarding.com/index.cfm?page=newsitem&id=1576
-
Jag stod och skopade vatten över den men det gjorde inte nån enorm skillnad. Ni får fixa nåt gyttigt belägg eller gå loss ordentligt med parafin.