Forumsvar skapade

Sida 226 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    1 februari, 2009 vid 00:38 som svar på: Cbjo

Det jag tycker är fetast är fan den radiostyrda wire-camen. Den var helt full med servon och batterier och svarade sjukt snabbt på utslagen från fjärrkontrollen. Chalmers må vara fullt med geeks men jag blir glad när de gör nåt vettigt av sin geekness =)

• sourra

sourra

Medlem
    31 januari, 2009 vid 17:19 som svar på: heeeelvete

Han är fan kungen! Tänk vad den nissen skulle kunna göra med en kite.

• sourra

sourra

Medlem
    31 januari, 2009 vid 16:46 som svar på: Lite "av ämne"

@Che_Riff 528169 wrote:

Måste ut och rasta mina nya fina drakar! Johan, när blir det åk nästa gång?

När det 1) blåser, 2) är isfritt och 3) inte jobbas då 1) och 2) inträffar. Rätt snart hoppas jag. Är det någon som vet om det är isskorpa på något av våra spots eller är det flytande form på samtliga?

• sourra

sourra

Medlem
    31 januari, 2009 vid 11:56 som svar på: Lite "av ämne"

Tycker de borde haft lite mer cowbell i kyrkan.

• sourra

sourra

Medlem
    31 januari, 2009 vid 11:34 som svar på: Lite "av ämne"

Haha Johan, vi kanske borde gå på ett väckelsemöte och kasta loss snart. Vin har de ju där så det räcker väl med att ta med ett glatt humör?

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 21:42 som svar på: haha you guys have to see this…

Den där flytande mojen ger avgaser ifrån sig så den lär vara en flyyytande motordriven pump som skickar en satans massa vatten igenom slangen och nee genom munstyckena.

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 20:58 som svar på: haha you guys have to see this…

@Blackadder 528077 wrote:

Han tänker på det väl tilltagna tarmspolningsinstrumentet som hänger efter honom…

Kanske skulle ha skrivit i rött.

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 17:43 som svar på: haha you guys have to see this…

@Roland 528064 wrote:

Han e ju inte direkt trådlös… Släpar ju på en jetski…….

Ved menar du? Jag ser ingen tråd.

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 17:33 som svar på: Kap Verde med Fritidsresor

Tjena Marcus,
    Jag har varit på både Boavista och Sal och här får du ett (något spretigt) utlåtande som utlovat:

Boende: Vi bodde inte nära huvudspoten på någon av öarna men det är inget problem när taxi med pickup tur och retur kostar 15-20 euro och man kan utan större problem vara 4-5 pers som delar. Vårt rekord är 7 pers.

Prisläge: Jag upplevde det som att Boavista var dyrare än Sal men inget av ställena är direkt billiga om man inte hittar nåt som drivs av infödingar. Käk går på allt från 50 spänn och uppåt, oftast en bit över hundringen. Italienarna äger allt på öarna och de är fan duktiga på att ta betalt. Ett hett tips är att hitta boende med halvpension och ta med lunchpaket till stranden.

Surf: Vi hade det ruskigt vindsäkert på båda öarna men jag tycker huvudspoten på Boavista (Bahia/Buccaneers Beach) var bättre än huvudspoten på Sal (Kitebeach/Sharks bay). Side-off gjorde att det blev sjukt platt och fint och beroende på tidvatten och swell kunde det vara både spegel och fina högervågor på samma ställe. Vill man köra pålandsvind på Boavista får man åka långt, betala mycket och dessutom stå ut med chop så det är lika bra att lägga ned det. På Sal ligger kitebeach med side-on vilket gör att det blir lite choppigt ibland men det finns platta sektioner. Det känns pga vindriktningen säkrare på Sal men det finns rescue på Boavista så det var ingen som gick förlorad till havs medan vi var där. Ett plus på Boavista är att det är en massa sköna sköldpaddor som simmar runt och kollar läget när man surfar.

Vågbräda/tt: Vågor finns på båda ställena men på Boavista är de fina vågorna mer lättillgängliga. Du klarar dig fint med TT men jag ångrar inte för en sekund att jag tog med vågis till Boavista. Jag hade med en Naish 5’9″ och det blev läge att köra både med och utan stroppar. Betala för ett vindsurfkit hos Fritidsresors flygbolag så kan du ta med dig 30 kg surfgrejer som är upp till 4 meter långa. Flyger man från Köpenhamn får man betala för bagaget i danska kronor vilket gör det betydligt dyrare än att betala för bagaget i sverige (det lärde vi oss den hårda vägen). Vi hade inga problem med griniga transferchaufförer på Boavista och på Sal hade vi en chaffis som väntade på oss när vi landade.

Kitestorlekar: Jag hade med mig allt från 13.5m till 7.5 och fick använda allt men det jag körde oftast på var en Torch 12 och en Helix 9 (typ 80% av dagarna var på dessa två kites).

Övrigt: Jag upplevde det som att huvudorten på Sal var mer levande än den på Boavista. Det fanns t.ex. riktigt en skön bar som drevs av ett irländskt par där drinkarna var starka och billiga (25 spänn för en riktigt spritig Caipirinha) Dessutom var det mycket fler surfare på Sal vilket såklart gjorde sitt (på gott och ont). På Sal räknade jag till 40 kites uppe samtidigt, på Boavista var det inte mer än 10. Det är bättre att växla till Escudos, te.x. via bankomat, än att använda Euros eftersom en euro är 105 escudos men när man betalar med euros så räknas det som 100 för att göra matten lätt för folket.

Säg till om det är mer du undrar över.

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 16:07 som svar på: Vilka kiteforum finns det?

Oj. Tack för att du påtalade det KFK. Men det blir så sjuuukt små bokstäver när man kollar steffo i mobilen. Jag kommer fan få starr om jag fortsätter.

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 15:14 som svar på: Vilka kiteforum finns det?

Kitesurferen.dk

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 13:27 som svar på: Tips på leverantör av klibbor

Kolla med hugge och co på stickit.se

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 12:26 som svar på: Lite lekfull åkning

Jag visste att du skulle gilla den.

• sourra

sourra

Medlem
    30 januari, 2009 vid 11:08 som svar på: Två gluggar som täcker från vidvinkel till supertele

Äsch då, köp en canon så är du med i matchen =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 januari, 2009 vid 22:03 som svar på: Lite lekfull åkning

Börja med vändsläpningar och sen sakta gå över till släpvändningar alltså? =)

Sida 226 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA