Forumsvar skapade

Sida 313 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    11 augusti, 2008 vid 00:10 som svar på: Torch-09

@Blackadder 486131 wrote:

Hehe… Fan va synd att man kör Cabrinha. Jag blir så himla sugen på att byta till en Torch nu.

Men nu då Ulven? Fattar inte hur du klarar dig utan en nu när du fått smak för brutala kiteloopar.

• sourra

sourra

Medlem
    10 augusti, 2008 vid 23:33 som svar på: Rendez-vous i Varberg

Gött! Det börjar bli en del namnkunniga nu. Fler anmälningar från såväl relativt nya åkare såväl som veteraner vill vi ha. Åhrman? Pepä? Rimsson? Alla andra som jag inte kan nåt namn på? Anmäl er damn it!

• sourra

sourra

Medlem
    10 augusti, 2008 vid 23:08 som svar på: Äntligen

Det är så inte jänkarna ska köra ihjäl sig. Liability acts och sånt.

• sourra

sourra

Medlem
    10 augusti, 2008 vid 22:51 som svar på: Tennis/Kitearmbåge?

Jag har haft en del problem med det däringa skitet (tennisarmbåge alltså, inget annat som omnämnts i tråden) och jag märkte nåt fantastiskt när jag var i Egypten och körde: Där körde vi 4h/dag vilket brukar vara fullt tillräckligt för att få det att värka bra men jag kände inte av ett smack. Skillnaden mellan då jag kör hemma och då vi körde där var att efter halva passet serverades det en bra lunch med en bra blandning av protein, grönsaker och både snabba och slöa kolhydrater. Sen var det 30 minuter vila på maten och sen ut och kötta igen. Mina armbågar var så jäkla glada och så länge jag ser till att fylla på med mer energi så håller sig muskelutmattningsåkommorna borta. Andra bra tricks är att inte köra jävelunderriggad eller allt för långa distanser på toeside. Eller att låta bli kites med den typiska bow-känslan där all kraft kommer just du man skotar in den sista decimetern. Ja, och såna trögstyrda rackare såklart.

• sourra

sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:45 som svar på: sätta ihop en kite bar 101

Det finns en del åkare i skåne som kör Naish c-kites som borde kunna besvara dina frågor på stranden. Annars kan du kolla in nedstående två pdf-filer och se om du blir klokare av dom. Tror din bom kan vara lite äldre men det bör funka likadant.

http://www.naishkites.com/2007/downloads/pdf/07KiteGuide_Eng.pdf [framför allt sidan 14-17]
    http://www.naishkites.com/2007/downloads/pdf/DoubleDepower.pdf

• sourra

sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:33 som svar på: Tips på utrustning för barn

[YOUTUBE]nbPh5yi2AQ8[/YOUTUBE]

• sourra

sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:21 som svar på: Rendez-vous i Varberg

@stebe 488428 wrote:

Blir det nån tjejklass? Kom igen nu tjejer och anmäl er!

Ja för tusan, anmäl er!

• sourra

sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 01:14 som svar på: surf i Alanya Turkiet?

Har varit där en gång – min första och min sista. Det var 40°C på dagarna, 30°C på nätterna och helt vindstilla i två veckor. Varenda dag vaknade jag av bönevrål kl 05 och det var ju exotiskt. Turkarna var så jävla jobbiga mot tjejer att vi svenska lugna gossar var hårdvaluta hos damorna. Turkkäket fick min mage att dansa mazurka. Boka av, boka om. Om det går alltså, annars är det bara att dricka jävligt mycket sprit och gilla läget.

• sourra

sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 00:51 som svar på: Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?

@Milkman 488430 wrote:

Ä Hängo va löljig du är. Det är max en tråd om prylar på fyra om fylla och annat som inte ens har lite med kiting å göra förutom att de e goa kitare. Eller en på typ 40 inlägg om andra saker som har med kiting och göra. Typ 1 per 5 om wake (kabel lr ej). Å prylar har ju ändå lite med kiting att göra. Fast sjuuuukt va många pimps vi är! 😮
    Gör som jag gör med fylleinläggen, klicka inte på rubriken om du inte bryr dig.. 🙂

Sluta lipa Jens. Det är bara att flytta från ostkust till västkust så kommer du spendera mindre tid med att sura över fylletrådar på Steffo och mer tid på surf. Du kommer inte vara den första och inte den sista som flyttar från baksida till framsida.

• sourra

sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 00:45 som svar på: Axplock från Portugal

@pihlblad 488505 wrote:

Fan vad fint det ser ut, ni verkar ha det riktgit nice kör hårt grabbar ! måste nog dit nån gång.

Då får du allt försonas med förhållanden där det är ”byigt och slår så” =)

• sourra

sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 23:47 som svar på: Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

@Brushanen 485873 wrote:

Låter som du är i paradiset, ser fram emot att se pics med chics doing boardtrix.

Ha det fett gubbs

Robert

Har inte haft tid och möjlighet att gå igenom så mycket bilder så det blir mer sen.

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=488246#post488246

@AnnaS 487317 wrote:

Var ute o surfade imorse (vanl surf) och det var svinkallt i vattnet, typ is. Men varierar, nu är det stark nordlig vind och nordligt swell, blir kallare då.
    Ha de gött därnere, vi landade just på hemmaplan tyvärr..

Ja det var ju så kallt att det sprängde i fötterna. Har fått lära mig att det beror på ”Uppvällning” – ett sjukt sugigt men ack så lokalt fenomen. Bara några mil söderut på vilda västern-stranden i Nova Vaga var det dock riktigt varmt och gött. Hälsa Chrille att pics kommer efter helgen, det blev några goa på er båda.

• sourra

sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:26 som svar på: Rendez-vous i Varberg

Kul med bra intresse för tävlingen. Fortsätt skicka in anmälningar. Upplägget kommer presenteras mer detaljerat efter helgen.

Formellt anmälda:
    Nicco ”Above_the_law” Schiller
    Nils ”Wake-Nils” Heuman
    Niklas ”Thörn” Thörn
    Viktor ”Trumpeten” Otterskog
    Alf ”AlfM” Evenssen [Norge]
    Stefan ”Stebe” Bergdahl
    Pierre ”Snygging” Setteskog
    Martin ”Mjersen” Racz

Informellt anmälda:
    Johan ”JohanW” Widén
    Carl ”AKA_KALLE” Bengtsson (JohanW har lovat att Kalle ska köra)

Övrigt:
    TK kommer upp om det inte krockar med PKRA

• sourra

sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:05 som svar på: Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?

Kan ju tillägga att om man svänger en Cult så hårt det bara går så vänder den på stället (sjukt kul när man kör vågor) men drar du lugnare så svänger den med drag genom hela svängen.

• sourra

sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:04 som svar på: Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?

Den är mildare i kitelooparna än Torch och Helix men att säga att den inte drar i looparna är inte helt rätt… 🙂

Balls_of_steel.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 10:57 som svar på: West Coast Crew blir svagare…

Funkar inte sa fett att redigera RAW-bilder pa internetcafeerna.

Sida 313 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA