sourra
Forumsvar skapade
-
Haha, den är fin den. ”Att få meka, pilla, serva dom, underhålla dom, köra dom…”. Är det verkligen traktorer han snackar om?
-
Vilka kameror har progressive scan? Jag blir galen på att se film med de där jäkla interlacelinjerna…
-
Tror det är så merparten uppfattar oss också så fortsätt vara trevliga och sluta krascha kites på folk så är vi nog safe =)
-
Amen jävlar vad fint. Det är knappt så man tror det är sverige. Vem har matat apan?
-
Jo han verkar vara en riktig otursgubbe men det förändrar inget. En kitare har klantat sig och en förbipasserande har skadat sig. Vi ska nog bara vara glada att alla som historiskt har råkat ut för close calls inte kontaktat tidningen i samma utsträckning som han.
-
I met a nice guy at the hospital who lend me a cast that I could keep and wear for three weeks. Just like that! I wish all people were a bit more like him so we all could wear cast. I know you are a big fan of cast too Damo.
-
@joho 484057 wrote:
De lät skumt , iallafall de kurs ledare jag har träffat igenom Fahlen är riktigt grymma. Så får väll tacka dom för mitt kort och för min kite.
Oh yes! Nicke, Mange, Henrik & Co är grymma. Har rätt många polare som gått kurs där och alla har varit riktigt jäkla nöjda så du är inte ensam om att känna så =)
-
Show me the pics for f*** sake! Johan, Nicke and Tony all have nice cameras and if Damo get’s something to drink he will go crazy with all three of them (the cameras, not the guys). Show me the money! Or no wait – show me the pics! If you wanne save the best for Nordic Surfmag, it’s ok with me but you gotta have something to show. Come on, give a guy with his hand in a cast something to smile about.
-
Klart som fanken att cert inte är till salu för ”någon hundring på stranden” utan färdighetskrav. I alla fall inte så länge vi snackar seriösa instruktörer och mig veterligen tar åtminstone landets iko-instruktörer sitt uppdrag på allvar.
Men så länge människor är inblandade finns det ett pris på allt. Du kan köpa ett körkort också om du träffar på nån VV-tjänsteman som inte bryr sig om sitt uppdrag men som tur är så är detta sällsynt (men det har förekommit). Jag tror inte att IKO har fler eller färre rötägg än någon annan kiteorganisation.
-
Där sa du nåt. En annan bra men enkel grej är att hälsa på folk som går förbi på stranden. Ett ”Hallå hallå” med ett leende uppskattar folk i allmänhet.
-
Personligen skulle jag helst se att vi inte kör där alls så den lilla skaran rabiata fågelskådare kan projicera sin konstanta ilska på någon annan grupp. Typ hundägare eller stavgångare…
-
Är det inte en course racing-planka då?
-
Lars Rosenberg wrote:Dagarna i ända flänger de fram och tillbaks med sina mobila fågelskrämmor, just där tärnorna brukade dyka. Kan nån säga vad jag ska göra? Jag är en fridfull man. Jag är utbildad i konsten att eftertänksamt väga plus mot minus, inte i att hålla brandtal eller agera polis. Jag vet hur folk ser på en argsint, skäggig fågelskådare som går inåt med högerdojan. Kan nån ge mig ett råd, en förklaring, nån tröst?
Ptja du… Ta det lugnt och ta en banan?