Forumsvar skapade

Sida 348 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    30 maj, 2008 vid 09:35 som svar på: Grattis Skåne!

Gött mos göbbar, ostkustsurf blir det imorgon bitti. Kanske kan det vankas palt ikväll, vem vet? Sängplats fixad hos Chrille men jag är lite lite rädd för Malmös gatunät. Det är som gjort för att irra bort sig i. Det har gjorts förr =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 22:19 som svar på: En äkta legend……i repris?

Så det är fler som heter Anthony men kallar sig för Tony?

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 22:18 som svar på: våg efter båt på Surfers?

Vafan, sluta snacka i gåtor. What’s it all abooout? Har Surfers köpt in en färja?

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 22:16 som svar på: Parkis onsdag

Sköna bilder. Skön åkning. Skönt ställe. Skönt väder. Skönt [insert text here].

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 22:11 som svar på: Dax Att Byta Linor!

Så vitt jag har förstått är det som du är inne på bara olika varunamn.

Saxat från Wikipedia – alla gissningars moder:
    Dyneema is a registered trademark of Royal DSM N.V. (The Netherlands). Dyneema was invented by DSM in 1979. It has been in commercial production since 1990 at a plant in Heerlen, the Netherlands. In the Far East, DSM has a cooperation agreement with Toyobo Co. for commercial production in Japan. In the United States, DSM has a production facility in Greenville, North Carolina, which is the largest production facility in the United States for UHMWPE fiber.[3]

Honeywell developed a product identical in chemical structure, which is sold under the brand name Spectra. Though the production details are somewhat different, the resulting materials are comparable in properties.[4]

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 14:55 som svar på: Demo Flexifoil, Best mm i Lundåkra onsdag

@Brushanen 470793 wrote:

Det var en helt suvrän dag i Lundåkra igår. Trodde inte det kunde var så bra när det blåser från ost. Göteborgs- och Varbergskitare, blåser det ostligt till Väst-Sydväst är Lundåkra definitvit en weltklasse-spot för de som gillar plattvatten. Igår var det sjukt platt på sina ställen. Det är såpass grunt att vindsurfarna inte kan köra heller vilket underlättar och förhöjer stämningen.

Ikväll kommer det lite bilder från gårdagens session.

Tack förresten till dig som hittade min bräda! Hör av dig så jag vet vart jag skall skicka flaskan.

Robert

Generellt sett brukar man inte rekommendera folk att använda boardleash men du borde nog överväga det Robban =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 14:43 som svar på: synpunkter på utrustning

@Henric 470902 wrote:

Det enda som förvirrar just nu är din utstyrsel på fotot=).

Det är ju The Green Bastard from parts unknown – den grymmaste trailerpark-wrestlern som någonsin vandrat på denna jord =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 13:22 som svar på: synpunkter på utrustning

Hehe, ja du, det är inte lätt att få en 100% objektiv åsikt ska jag säga dig. Det är säljare, teamåkare, kompispriser och dolda avsikter till höger och vänster så ta allt med en nypa salt inkl. det jag säger.

Det är lite dumt när man är nybörjare och ska välja första grejerna eftersom man inte riktigt kan provköra och få en bra uppfattning om vad det är för skillnad på olika kites. Både Instinct och Cult har jag kört och båda två är goa kites med sina styrkor och svagheter (i post #16 ovan har jag beskrivit hur jag tycker Culten sticker ut). Eftersom jag kör Cults själv är det naturligt att jag känner mig mer hemma på dom och jag tvekar inte en sekund att rekommendera dom till 95% av de åkare vi har här i landet. Jag skulle dock aldrig rekommendera dom till någon som har tänkt sikta på världstoppen i wakestyle eftersom kiten är på tok för snäll i looparna för detta, i synnerhet när man kör urkrokat (men det tycker jag är rätt gött så man inte slår ihjäl sig).

Reven har jag inte testat men har hört en del gott om den också. Gå ned på stranden då folk kör och snacka lite med folk och lyssna vad de tycker om sina grejer men ha det jag skrev överst i åtanke. Min gode vän Neven brukar fråga folk som tidigare har ägt en viss kite eller bräda vad de har tyckt om grejerna för det är lättare att säga nåt negativt om nåt som man inte längre äger =)

Vad det gäller brädor (och även kites) tycker jag du ska sikta in dig på nåt som är rätt från början. Med det menar jag att det inte finns nåt som heter ”Nybörjarbrädor” eller ”nybörjarkites”. Det finns stora klumpiga grejer som är lättare att komma igång med men som man ruttnar på i samma sväng som man kommer igång. Vettig size på brädor för en kille som inte väger onormalt mycket är kring 128-134 cm i längd och ca 38-41 i bredd.

Puh, det blev ett långt inlägg. Hoppas jag inte förvirrade mer än jag upplyste =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 12:10 som svar på: Kite-mobile

Ja snacka om att det är billigare än att försäkra en EU-moppe. Jag har en kinesmoppe som jag köpte ny för 7K. Funkar bra i stan. Med enkla medel är den trimmad till att göra 65 knyck så man hänger med i trafiktempot. Men när man ska försäkra den är den inte lika fet. Trafikförsäkring: 2K/år. Halvförsäkring: 7.5K/år och helförsäkring har jag inte ens kollat upp. Dessutom drar den 0.3 L/mil. Alltså i jämförelse med att köpa 125:a är moppe dyrare, långsammare och sämre.

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 12:05 som svar på: Dax Att Byta Linor!

Kolla det din simpla hamnarbetare! =)

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 11:59 som svar på: Film: Red Bull kite punks, slideraction

Vi får la se till att dra in lite kosing först och sen hitta en praktisk långsiktig lösning som inte retar gallfeber på lokalbefolkning och kommun. Var kan man ställa en sån här grej? Dung Beach?

• sourra

sourra

Medlem
    29 maj, 2008 vid 11:56 som svar på: Linbyte – hjälp?

@kvabbso 470818 wrote:

syr du fast pigtailen och öglan igen då???

Jajjemensan! Det är inte alls så knepigt som man skulle kunna tro.

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2008 vid 21:32 som svar på: Certifikat på LAsurf?

Det var en diskussion om det hela med cert här. Det viktigaste är såklart att det är en bra kurs och en bra instruktör men kan man få cert för samma peng så är det väl dumt att inte ta det. No?

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2008 vid 20:37 som svar på: Linbyte – hjälp?

@Denrica 470721 wrote:

Jasså du ska hängas! Ja, då gäller det att få jobbet gjort ordentligt.
    Själv kör jag med Cabrinha. Bästa märket!!! =) Crossbow3, bästa kiten!

Tror bestämt att de körde med Biltemalinor i sina bridles förra året (inte sant Gonzo?). Men vad kul för dig att du lyckats hitta bästa märket OCH bästa kiten. Det måste kännas sjukt fett. Grattis!
    :santa:

• sourra

sourra

Medlem
    28 maj, 2008 vid 19:51 som svar på: Bonuserbjudande från LF hela månaden ut!

Kan man sätta upp Wacko-Nils på den ban-listan?

Sida 348 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA