Forumsvar skapade

Sida 376 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    31 mars, 2008 vid 16:26 som svar på: billigt till hurughada i april.

Så ni trillade dit på kamelkungens tjat? Goa bilder, den med fenorna var jävligt lurig att ta till sig innan jag insåg hur det egentligen såg ut. Well done!

PS. Blev det inga blåsbilder?

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2008 vid 17:41 som svar på: Torkelstorp

…inte konstigt att man klarade Egypten utan minsta magåkomma.

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2008 vid 17:24 som svar på: Torkelstorp

Jag tror jag hade min sista session evör i TT i fredags. Detta choppiga, byiga, steniga koskitvattenelände är fan inte bra. Inte alls.

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2008 vid 14:55 som svar på: Kite kurs

@CabrinhaRules 454903 wrote:

jag är också nybörjare på Kite men efter att surfat runt på Internet så hittade jag nämligen en bra Kiteskola. Nämligen i Varberg. http://www.surfersparadise.nu/ Jag gick kursen förra året och är jätte nöjd. Eftersom sommaren var dålig förra året så blev det kiteköp i år istället. Som så många skrivit tidigare det är alltid bra att gå en kurs detta då de går igenom mycket säkerhet som jag prioriterar högst! Gör man fel så kan man slungas in i ett berg eller ännu värre.

Själv tyckte jag nog att det var en sjukt bra sommar för kitesurfing, det för fullt tryck i nian stup i kvarten.

Andra länkar man kan kolla in är kiteskolan.se, fahlensurf.se (sidan öppnar snart igen efter ett omfattande ansiktslyft), kiteboarding.se, kiteakademien.se. Men du verkar vara väldigt nöjd får man allt säga. Du har gjort 3 inlägg och 2 av dom handlar om stället där du gick kurs och det är väl ett bra betyg kan man tycka…

Kevin och alla andra som funderar på att komma igång: Kolla runt bland olika skolor och se vad de har för upplägg, priser, hur omfattande kurserna är osv. Kolla gärna i den här tråden så ser ni att det kan vara skillnad på kurs och kurs http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51070&highlight=kurser
    Lycka till!

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 22:53 som svar på: Cabrihna – tjejerna

@AKA_KALLE 454788 wrote:

haha fan jag får nöja mig med att åka med 3 franska gubbar och en ryss som tappat lusten att leva för lääänge sen

Håll ett öga på Konstantin. Han är fan up to no good.

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 22:51 som svar på: tråkig!!!

De ser riktigt fina ut di bägge tu LF-brädorna. Ang fenor – det här svaret fick jag av Jonas på Bluebottle när vi diskuterade shapen på min bräda:

”Fyra fenor svänger lite snabbare om man står med foten över dessa, flyttar man fram foten svänger de däremot mindre, det gör att man får lite större möjlighet att trimma brädan. 3 fenor är däremot lite tryggare eftersom de inte påverkas riktigt lika mycket. Det gäller till viss del även då man kör med stroppar beroende på hur man fördelar vikten mellan fram och bakfoten. Jag tror 3 fenor kommer att vara bra på en så smal bräda, fyra är ju bra på en lite bredare eftersom man kan kanta mer utan att de hamnar utanför vattnet.”

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 22:35 som svar på: billigt till hurughada i april.

Jag är hemma och kurerar mig inför den kommande veckan men ryktet gör gällande att Robban, Mattias och Stebe är i Skåne. Är det inte enklast att ringa Stefanovich och kolla läget? Eller talar ni inte med varandra längre sen ni vaknade upp i nakensked efter senaste spritfesten? Jag hoppas det blir lugnt på den fronten när det ska kalasas i Möllan härnäst.

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 18:41 som svar på: Ännu en våtdräktstråd…

Det är min 4/3a a.k.a. min enda dräkt. Den har funkat så jäkla bra i vinter tills pungkylaren fick fnatt.

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 14:12 som svar på: Ritningar på kicker efterlyses

OT:

…om någon mot all förmodan har missat klippet:
    [YOUTUBE]P5rfWXwA8Jc[/YOUTUBE]

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 12:59 som svar på: Bästa gluggen för surf!?

Hehe, man får lägga till 10 papp för att få en kamera som är Kook-proof så att även en kille som du kan ta skarpa bilder. Vet inte om jag tycker det är värt det i nuläget. Som regel är det ju inte en klåpare bakom min kamera…

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 12:30 som svar på: Snowkite safari i Härjedalen … Påskerbjudande.

Skön hemsida

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 11:00 som svar på: Bästa gluggen för surf!?

Hehe, men Sigmas billigaste gluggar är ju inte deluxe de heller. Tamron däremot… Mmmm…

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 10:38 som svar på: Ännu en våtdräktstråd…

@Yann 447035 wrote:

Ja, så är det alltid när det gäller ”Lifetime”. Alltså produktens livslängd, inte ens egen. Just när det gäller Ripcurl så har de aldrig trasslat med garantier och det beror nog på att det inte är där de tjänar pengar utan på kläderna. Våtdräkterna är bara en image-grej för att kvala in som ett genuint surfmärke. Det sista de vill är att tappa förtroendet bland surfare.

Mina aquabansömmar har börjat att ge med sig i grenen så igår surfade jag med nordeuropas kallaste kulpåse. Yann Banann, hur reklamerar man enklast sin dräkt? Kontaktar Rip Curl direkt? Har försökt hitta mailadress till dom men det går sådär…

• sourra

sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 09:51 som svar på: Olofsbo nu…

Jag har tweakat min förkylning med geggvatten från torkelstorp så det ser ut att bli en lugn helg för min del.

• sourra

sourra

Medlem
    28 mars, 2008 vid 16:46 som svar på: Parkvägen fredag??

Just so you know – the visit from Djevulen & Co doesn’t count as kick-off. You are not free from your burden. Oh, and keep an eye on Stebe, he is a devil in disguise.

Sida 376 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA