sourra
Forumsvar skapade
-
@kvabbso 454475 wrote:
Nja… E la ute efter en liten storm kite behöver inte vara något speciellt märke
Ska du ha en stormkite ska du ju ha nåt SLE-aktigt. Starka vindar i Sverige är inte sällan byiga och då är det gött att kunna kompensera för det.
-
Klart märkligt att vattennivån sjönk med över en decimeter på ett ögonblick. Vem drog ur proppen?
-
Torkelstorp efter 11 kanske skulle kunna vara nåt annars?
-
@rimsson 454347 wrote:
förläng allting med x antal cm så har du en sådan fast större? + kanske lite extra förstärkning då konstruktionen blir tyngre…
Skulle snarare säga förläng allt med x antal %, annars blir det åt skogen.
-
Mitt problem med 400D när jag fotar på lite distans är att jag och kameran inte är överens om vad som är motivet.
-
Någon har ett utlåtande om hur autofokusen är på 40D då man fotar surf med tele på distans?
-
Haha, ja det var puckat.
-
Man kan inte bli irriterad för att folk har olika åsikter. 400:an är ju rätt fjuttig i handen vilket är en fördel då man reser eftersom kameran tar mindre plats men en nackdel om man har dasslock till händer. Kitgluggen 18-55 är ett jäkla sheit som snabbast möjligt bör bytas mot ett Tamronobjektiv. Jag köpte mitt hus utan kite-gluggen.
-
Nej det var vind 9 dagar av 13, eller egentligen 10 av 14 men vi kom ned så sent på dagen att vi inte hann åka. Statistiken säger 70% vind på bft4+ i mars så det stämde bra. Man riggade genom att förtöja kiten på ankarlinan, haka på alla linorna på kiten och linda ut hela rasket. Sen kom egyptiern Alla och gick längs linorna och kopplade om de linor som var snodda. Jag var sjukt skeptisk liksom alla andra som anlände men jag blev glatt överraskad. De enda som hade problem med lintrassel var folk som försökte sig på egna lösningar (om man räknar bort kook-clampen då för den funkade klockrent). Hela Safagavistelsen var en positiv överraskning. Alla kraxande olyckskorpar var, till min stora glädje, rejält ute och cyklade.
-
Missförstå mig rätt, jag är sjukt nöjd med min 400D. Det är bara fokuszoner som hade varit fint i vissa situationer (framför allt när andra håller i kameran och ska fota då man kör och det slutar med 90% suddiga bilder, känn dig träffad Wacko-Nils).
-
Kändes jäkligt reko på det hela taget men det som gjorde att den kändes fan så mycket fräckare än min 400D var just den där scenery-prylen som har en ruta som följer motivet. Nu sitter jag dock på canongluggar för en smärre förmögenhet så det är inte aktuellt att byta men men ananrs hade jag kunnat byta bara för att få den där rutan =) I övrigt verkar 40D dra jämt med den.