Forumsvar skapade

Sida 426 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 22:32 som svar på: Nybörjare vill ha tips om utrustning..

…och det finns de som inte har någon shop men som är tillgängliga mån-sön mer eller mindre dygnet runt också så häng inte upp dig för mycket på det. Men såhär på hösten är det guldläge att köpa beggat. Alla försöker sälja bort sina grejer för att kunna köpa nästa års modeller. Några skambud fram och tillbaka så kommer du ha en billig kite. Typiskt schyssta kites med lokal support är t.ex. dessa:

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=15573&sort=1&cat=9&page=4
    (Support hos Fahlen Surfcenter)
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=15817&sort=1&cat=9&page=2
    (Support hos Surfers)
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=15878&sort=1&cat=9&page=1
    (Support hos Kitekraft)

Nu såg jag inga Best-kites på köp och sälj men de har också bra lokal support genom Fahlen Surfcenter och Robsport.

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 19:18 som svar på: Stort tack till alla Varbergstollar

@jonaish 426561 wrote:

hahaha… fyyy fan va najs allt va, tack som fan!

mammsen va dock inte lika glad när man kom hem 😀

Varför inte? Hon fick ju hem en ny, uppdaterad version av sin son – Jonaish 3.0. Största skillnaden mot förra modellen är att 3.0 inte sprithetsar.

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 19:08 som svar på: Stort tack till alla Varbergstollar

@gh0st 426553 wrote:

Du vet att du alltid är välkommen att ringa mig, gärna innan jag har fyllt 80 =) Ska vi inte även i sammanhanget nämna från vilken kroppsöppning du hade ”läkt” ifrån? =)

Finns det inte på bild har det inte hänt.

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 18:37 som svar på: Stort tack till alla Varbergstollar

Du menar den där du har kissat på dig? Jag tycker den var fin. Det är verkligen härligt när hårda killar kan stå för sina svagheter. Inkontinens är ett vanligt problem, men kanske inte just i vår åldersgrupp. Jag kommer ringa dig när jag är 80 bast och har problem med ventilen. Puss!

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 18:30 som svar på: Partaja/Surfa i Varberg 2-4 november

Jo för tusan, ni är mer än välkomna. Vet dock inte om ni är välkomna på Oscars efter att ha satt klibbor på exakt alla deras gäster. Jäklar vilket härligt gäng stollar ni är. Hade jag bott större hade jag tagit med er hem och haft er som husdjur =)

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 18:26 som svar på: Nybörjare vill ha tips om utrustning..

Testa även lite mindre storlekar än just en tolva, speciellt om grabbarna inte väger så mycket (själv väger jag 72-75 kilo). Den gångna säsongen körde jag och min tjej på en 7-9-12-uppsättning och nian är den kite jag körde överlägset mest med. Nu har det iofs varit rätt blåsigt i sommar men det är ändå värt att tänka på. Det finns inget värre än att stå med bara en stor kite och inte kunna köra pga det blåser lite för mycket. Tro mig, jag har bara en Helix-tolva i nuläget i väntan på några mindre kites.

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 18:13 som svar på: Stort tack till alla Varbergstollar

…och de sista

15. Per a.k.a. Pjork a.k.a. Tummen
    tummeper.jpg
    17. Martin a.k.a. Wiken
    wiken.jpg
    18. Viktor
    viktor.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 17:54 som svar på: Stort tack till alla Varbergstollar

Tack för att ni kom. Vilket jävla holabaloo det var. Här är alla som var med i stugorna:

1. Anna
    anna.jpg
    2. Christian(12345)
    christian12345.jpg
    3. Magnus a.k.a. Debkåusf
    debkåusf.jpg
    4. Frillan
    frillan.jpg
    5. Lina a.k.a. Kitebitch och Nicke a.k.a. gh0st
    frusourranicke.jpg
    6. Anders a.k.a. Gonzo
    gonzo.jpg
    7. Jenny och Johan a.k.a. Che_Riff
    jennyjohan.jpg
    8. Johan(W)
    johanw.jpg
    9. Jonas a.k.a. Jonaish 3.0
    jonaish.jpg
    10. Kristoffer a.k.a. Krillan82
    krillan.jpg
    11. Kristoffer
    kristoffer.jpg
    12. (Wacko-)Nils
    nils.jpg
    13. Johan a.k.a. Sourra och Tony a.k.a. Skotten
    sourraskotten.jpg
    14. Niclas a.k.a. Thörn
    thörn.jpg

forts…

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 16:24 som svar på: Apelviken 3 Nov. Pix

Nice ones Mat!

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 16:01 som svar på: Farlig launch i Apelviken idag (Lördag)

…sen fick Viktor smaka lina från en kille som lät sin kite ligga onödigt lågt när han passerade honom ute på vattnet. Resultat: Ett linsår över näsan.

Dessutom var det en skåning på besök som hade oturen att klota framför en vindsurfare (som han just kört om) som låg på samma spår. Resultat: Också ett sår på näsan, samt någon form av spricka i ett ben kring näsan. De talade lite efteråt och det var inga arga miner. Skönt när det kan funka så.

• sourra

sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 15:41 som svar på: Partaja/Surfa i Varberg 2-4 november

Det är nog närmare 2000 bilder tagna av flera glada killar med kameror så några bilder borde det kunna flyta upp. Men det är nog inte så mycket att se. Vi varken partajade eller åkte. Det var mest patiensläggning och tv-tittande.

• sourra

sourra

Medlem
    3 november, 2007 vid 00:24 som svar på: En vänlighetens upplysning om Apelviken på lördag 3/11

I och med att alla bor i viken så blir det nog så att vi kör där också. Men vi kommer utgå från Södra delen. Om det är några problem går det bra att vädra det med oss som håller till på stranden. P.L.U!

• sourra

sourra

Medlem
    2 november, 2007 vid 10:29 som svar på: Partaja/Surfa i Varberg 2-4 november
  • sourra

sourra

Medlem
    2 november, 2007 vid 10:20 som svar på: Demo i Varberg lördag,, Vilka?

Tror Robsport-Robban har det inne. Han skulle komma ned till helgen så ring honom på 070-471 27 87 så kan han nog ta med ett kit som det står Nic på.

• sourra

sourra

Medlem
    2 november, 2007 vid 09:06 som svar på: Partaja/Surfa i Varberg 2-4 november

Hittills anmälda:

Sourra
    Fru Sourra
    Che_riff
    Wacko-Nils
    Skotten,
    Gh0st
    krillan82
    johanW
    wiken
    Per (tummen)
    Henkeskateren
    Jonaish
    christian12345
    Thörn
    Gonzo
    Gonzos Kusin
    Debkåusf (Vilket jävla namn!)
    Frillan

18 st alltså

Extra anmälningar eller avanmälningar måste göras innan 11:30 idag för sen går jag offline över helgen. Därefter är man föremål för Baltic Inkasso. Alla stugorna kommer vara bokade fre-sön och jag kommer ha cashat i förväg för alla så ta med 170:-/skalle så jag slipper ligga ute med flis längre än nödvändigt. Vill man nå mig så görs det enklast på nummer 070-444 58 00.

Sida 426 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA