sourra
Forumsvar skapade
-
Holy crap! Mycket bra observation Tony. Det får bli ett besök på glasbanken redan idag då.
-
Det kommer finnas Protech-hjälmar att prova ut och köpa på plats för den som är mån om vattenskallen. Likaså Dakine Mittens. Sen skulle det väl dyka upp en SS Rev 11 men den kan bli lite stor om det pungar på som utlovat.
-
Japp det är uppfattat. Det är samma kille som du anmälde lite högre upp i tråden va? 17 st stugstollar är vi nu.
-
Nånting säger mig att man kan få rätt fin åkning med en SUP-bräda till helgen även fast det ska blåsa pung.
-
@christian12345 426077 wrote:
Eller var det jag som blev snuvad när jag beställde av de där små söta chokladtöserna? FAN.
Var köpte du drinkar, Johan?
Hos Irländarna där du kallade tjejen för m’am till hennes lättdolda förtjusning. 200 spänn för 8 caps. På resten av ställena var det nog dyrare ja. Men vafan – att åka till Verde för att festa är som att åka till Sudan för att åka skidor.
-
Jag ska rannsaka mig själv och se om jag verkligen verkligen behöver objektivet. Har ett 28-75/2.8 nu men fast objektiv är alltid lockande.
-
Sorry Chrille, jag glömde markera lite grejer med rött. Men en laptop och några små speakers kan ju funka.
-
Det finns surroundsystem, dvd, projektor, dator, internetuppkoppling och akvarium i alla stugor så det behöver ni inte tänka på. Däremot tror jag att sängkläder inte ingår.
-
Jag tar med en SUP-bräda också ifall någon vill testa lite prima surf.
-
@Chohoo 425860 wrote:
… men det är ett klart schysst lättvindsalternativ. Testade häromdagen och skrev ihop lite tips på bloggen http://enkitesurfares.blogspot.com/2007/10/kurs-i-stand-up-paddle-surfing.html … om nu någon annan skulle lockas att prova … simma lungt!
…som av en händelse kommer just en sån SUP-bräda finnas tillgänglig på eventet i Varberg nu till helgen. Så om någon vill prova är det bara att dyka upp.
-
Du gjorde det just själv =)
16 st… -
Jag tycker inte det var så dyrt men det var ju inte kina-priser. Det är lite billigare än hemma. Vi käkade nyfångad tonfisk mer eller mindre varje dag – det gick på 45 spänn för en stadig portion med grönsaker och ris/pommes. Caipirinhan kostar 25 spänn för en rejäl jävla bränna. Nybakt bröd att göra matsäck med kostade typ 2 spänn/bun. Det som är billigt är det som är inhemskt. Dyrt blir det om man bestämmer sig för att käka importerade Cheerios och jordnötssmör varenda dag. Sen lönar det sig att fråga locals var de handlar. Det kan vara stor skillnad på mataffär och mataffär.
EDIT: Och lägenhet går att hyra för ok pengar. Christian12345 hyrde en lya för €750/månad. Då var det en 4-bäddarslya med kök och kylskåp vilket gör att det kostar ca €6 per skalle och dag att bo om man kan hitta någon att dela med och det är inte så knepigt. Snacka med Chrille om hur han löste det.
-
På Sal går det inte att bo vid spotet om man inte vill köra side-off. Vill man det är det bara att bo i Santa Maria, det är gångavstånd till surfet. Över lag så är det ingen ekonomi i att hyra bil. Pick-uptaxi kostar 125:- ToR och rymmer upp till 7 personer med utrustning. Klart värt.
-
@gonzo 426000 wrote:
ja jag tror jag tar en lill semester i abay. det här kan ju bli hur trevligt som helst. en stor samling med törstiga idioter som är dumma nog att kroka fast sig i en stor drake när det blåser som fan.
kan det bli mycket bättre15 st…
-
@rusiak 425987 wrote:
Johan my friend. Fn va bussigt av dig att låta mig prova din saaab i kohagen om jag dök upp på lördagen!! Gäller det alla andra oxå?
Gött me lunch, fick så karate-mycket energi så jag nästan klarat av allt jag skulle göra under dagen…nästan.
//alex
Alla får sladda runt i skiten med Saaben. Tack för spökringningen, det var mycket intressant att få höra vad som försigick i din ficka. Oooooh vad fint det ska bli i helgen.