sourra
Forumsvar skapade
-
Man ser vad man vill se Zilversurfarn 🙂
Jäklar vad platt och gtt det ser ut där. Det känns kanooon att vara hemma i kalla Svedala nu.
Semi-OT: Beträffande det där med att dra utomlands på fyllan har jag två klasskompisar som gjorde det när det var som mest i skolan. Taxi direkt från avenyn ut till Landvetter där de köpte sista-minutenbiljett. Innan de åkte fick den ene iväg ett sms där det stod ”Ahhh… Jag och Frallan fylledrar till Teneriffa, jag fyllepyntar!”. När de sedan kom hem efter en vecka visade sig att ena killen inte hade fattat vad som försegick förrän han vaknade på planet och såg en skärm med ett flygplan som befann sig över spanien. Ingen av dom gillar vare sig sol, sand eller saltvatten så de hade fördrivit tiden med tennis i två dagar till ena killens axel gick sönder, sen var det bara att mysa med feta tyskar vid poolen. ”Det var som att vara på öppen anstalt” var utlåtandet. Vilken solskenshistoria!
-
När är det man spar på dräkten? När man går på röven på stranden? Jag inbillar mig att det som spar dräkten mest är om man har en rash guard mellan dräkten och selen. Det blir lite som när man leker Ankeborgs Stad och går med bar underkropp.
-
Det finns en %¤&#/”& massa trådar som diskuterar lämpliga storlekar på brädor. Kör ett race med sökfunktionen.
-
Vi drog en Impulstur till Aspen och var där 19-22. Jag klarade en 6-led som jag inte ens kom 2 meter på i början på Maj. Jävligt göttigt när det rör lite på sig. Det är bara att slå en pling om det är kass vind och uppehåll så ska det nog kunna vankas klättring.
-
@nic 398921 wrote:
hm, har hört att Björkäng är lite vilda västern nuförtiden…
nic
Jo, men istället för att det rullar torra buskar i vinden är det herrelösa kites som tumlar nedför stranden.
-
@skotten 398894 wrote:
why is sometimes I can read stuff like that and think its funny and other days not?
It depends on the level of your current intoxication.
-
Jag hängde bara upp mig på frasen ”väldigt stretchigt neopren”. Bortser man från det funkar nog det mesta så länge det är bra passform. Mystic är schyssta. Nananananananananaaa Batman!

– – Christian Bale’s dräkt från ”Batman Begins” – – – Mystic Steamer 5/3 med huva och Firestarter-sele -
@snygging 398753 wrote:
Nej var det vind i varberg efter 17 igår?? jag stack ner till fiskebäck men det var lite för byigt så man fick bara kämpa med att höjda med min 13 orkade inte pumpa 17!
Ptja, bra fråga. Bilderna är från den 18:e, alltså förrgår. Jag satt hemma och ägnade mig åt navelskådning igår.
-
@psychonauten 398677 wrote:
Jag e ute efter en dräkt med väldigt stretchigt neopren, som inte går söder.
Prolimitis pro serie har sånt vet jag, nårra andra förslag?
Ska ha en vinterdräkt typ 5/4 och en kortdräkt.Det stretchigaste du kan hitta finns ju i Rip Curls E-bomb. Det är Elastomax till förbannelse. Jag har en polare som köpte en sådan i våras och han är galet nöjd med den. Passar utmärkt även för vågsurf då man kanske vill vara lite rörligare kring axlarna. Själv kör jag en F-Bomb som har en blandning av überstretchingt Elastomax och jävelvarm fireskinbeläggning.
-
Hehe, Gregers, vår gipsade stolliga favoritdansk!
-
Fan vad gött Virre att ni fått lite kvalitäätsåkning. Själv har jag fått nöja mig med den lilla vind som folk sparat till kvällen efter jobbet men det har funkat. Vet dock inte hur jag hade klarat mig utan vågisen vissa stunder. Att kalla det coctailsurf är en överdrift.
Vad skönt att vindarna äntligen lugnar ned sig lite så man kan lägga ned det här jäkla lättvindssurfet. Jag har börjat få lite känningar i bicepsfästet jag också. Vi får höras om det vankas Hylte eller liknande så det inte läker.
Här är lite bilder från gårdagens kombinerade cocktail-/”ge gratiskurs”-kväll. Det var som synes oerhört hårda kvällsvindar i Viken: