Forumsvar skapade

Sida 470 av 498
  • sourra

Medlem
    10 juli, 2007 vid 14:59 som svar på: kraschade in i byggnad, Skanör på söndagen

@LANGENS_KITE 396108 wrote:

Problemet är att du blir rädd och tänker inte förnuftigt.
    Att sedan hitta alla små stroppar och ploppar är inte heller någon barnlek.
    Bästa säkerheten är att vara försiktig och hellre fega än chansa.

Men det är skillnad på release och release. Om man t.ex. jämför Naish’s och North’s quickreleaser med t.ex. Bowriders så ser man att de två förstnämnda har symmetriska releaser som kan lösas ut lika lätt med såväl höger som vänster hand, liggandes på mage eller på rygg. Man bara tar tag i loopen och trycker den ifrån sig så vandrar handen över releasen och löser ut. Den sistnämnda är gjord för att lösa ut med en hand och är svårare att lösa ut med ”fel hand”. Dessutom är det en ögla som man måste komma åt. Sådana detaljer är viktiga när det väl gäller men kanske inget man tänker särskilt mycket på när man köper sina grejer.
    shockwave_bar.jpg

north5thelementbar.jpg

img_6641.jpg

• sourra

Medlem
    10 juli, 2007 vid 13:27 som svar på: Kitepub i Göteborg!

@Zilversurfarn 396082 wrote:

Sourra är lite grann som Zlatan, talar om sig själv i tredje person alltså, fotbollstalangerna känner jag inte till… 😉

Sourra har spelat boll men fick bara springa på högeryttern och tackla folk eftersom Sourra inte fick in den när det gällde. Detta är något som Fru Sourra kan intyga. Mycket spring och tacklingar i sänghalmen har det blivit.

• sourra

Medlem
    10 juli, 2007 vid 12:18 som svar på: Kitepub i Göteborg!

Sourra tycker det låter trevligt. Sourra kommer. Kommer till pubkvällen alltså.

• sourra

Medlem
    10 juli, 2007 vid 00:14 som svar på: Var i gbgtrakten imon?

Imorgon (tisdag) blir det horisontalläge. En hård i surfhelg i Skåne följt av en kvällssession med fru Sourra där jag ”bara skulle hjälpa till och inte åka nåt” vilket det inte blev så mycket med är det dags att ta några dagars paus. Vänster bicepsfäste är härligt inflammerat liksom mina magmuskler som inte har hämtat sig sen sista torsdagen i juni. Men till helgen blir det åka av. Om det blåser. Här kommer en bild på Che_Riff från kvällens åka följt av lite splish-splash med krökt rygg av mig. Fru Sourra fotade.

• sourra

Medlem
    9 juli, 2007 vid 13:40 som svar på: kraschade in i byggnad, Skanör på söndagen

@Che_Riff 395749 wrote:

Ps. Min dubbelmoral ber mig tillägga att man kan ha riktigt kul toköverriggad

Japp, men du har ju vett att be folk hålla i dig så du inte drar en ofrivillig Mary Poppins på land. Det finns inget jag blir nervösare av än folk som är så uppenbart jävla överriggade men ändå för stolta/dumma/blyga för att be någon om hjälp.

Så, var inte rädd för att erbjuda hjälp till folk som ser lite svajjiga ut. ”Äh, han får lära sig den hårda vägen” är inte alltid en lämplig inställning i och med att den hårda vägen kan drabba hela sporten.

• sourra

Medlem
    9 juli, 2007 vid 08:14 som svar på: Nytt från North

@proddan 395621 wrote:

Hur mycket nytt kan de vara förutom ny färg etc…? Känns som att utvecklingen har stannat för samtliga företag…

Jag tycker det känns som om det inte händer nåt alls på utvecklingsfronten. De testar ju inte ens nya concept. Samma form, annan färg… :santa:

admin_164_757.jpg

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 23:13 som svar på: förvirrade göteborgare i skåne

Hörde att Pierre försökte para Djevulens kite med en nyponbuske efter vi dragit. Var det för att försöka avla fram en vassare Rippehr? Åhh, göteborgshumor…

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 23:11 som svar på: Nytt från North

Det är inget rykte, det är ett faktum. Kom igen nu, det kan väl inte vara någon nyhet för dig att det släpps nya årsmodeller årligen från respektive tillverkare?

Är det någon som vet om Saab kommer släppa nya årsmodeller nästa år?

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 20:35 som svar på: Till alla som inte har huvudet med sig till stranden.

@Fifi 395543 wrote:

eller så blir det lättare att gnälla på och förbjuda just för att det finns någon att göra detta på.

Förbundet kan få ta en del missnöje men det är ju att folk har någonstans att vända sig för att föra fram sina åsikter. Det är ju om de går runt och knyter näven i fickan som det spårar ur och blir förbud. Och lättare att förbjuda blir det väl inte? Det är ju inte förbundet som förbudet landar på.

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 18:38 som svar på: RRD Hyper type?

@Jimbob 394598 wrote:

tänkte fråga om det här paketet på surfers paradise:
    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=23_77&products_id=886

är det nån som har provat kiten eller vet hur den är? ganska rejäl prisnedsättning, blir lite fundersam…
    har hört att det tidigare bara varit cabrinha som tillverkat bowkites?

är det bra utrustning för en nybörjare som jag?

Brädan är verkligen i längsta laget. Jag har en 74 kg tung polare som just lärt sig åka och det gick ypperligt såväl på min 132 cm-planka som på tjejens 128. Vill du ha en förlåtande kite och du ändå är i varberg och kollar kan du svänga in hos Fahlen Surf och kolla in Naish Boxern som är väldigt prisvärd. Sen köper du en beggad bräda till du vet vad du verkligen vill ha på fötterna. Det fanns ett par för ca 2500 på köp/sälj som verkar dugliga.

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 17:50 som svar på: kite i Alicante

@Axx 395424 wrote:

Är det någon som vet hur det är att kitea i Alicante under sommaren?

Det ska finnas en kiteskola några mil söder om alicante men jag tog mig aldrig så långt när jag var där (det är lätt att fastna i pay&play- och Mahou-lunket).

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 17:45 som svar på: Skaka av dig bakfyllan!

@zo0 395361 wrote:

ååh nej! ungefär hela kommande veckan ser ut att bli bra med vind och så sitter jag här sjuk med körtelfeber och får inte kita på ungefär någon månad :'(

Aj fan, ta läkarns ord på allvar. Det gjorde inte jag och för det belönades jag med en vecka med syrgas och dropp samt en viktminskning på 7 kg.

Hur blev dagen runt västkusten? Jag har fått två prima plattvattendagar i skåneland där det skymtat både djevular, snyggingar och skottar. Kameraväskan stod kvar hemma (men stativet fick vi med). Visa sig lite pilder nu satana!

• sourra

Medlem
    6 juli, 2007 vid 21:36 som svar på: Båstad utan blåst

Hahaha! Du har börjat bemästra självdistansen, kudos!

• sourra

Medlem
    6 juli, 2007 vid 16:50 som svar på: Prolimit återförsäljare i Malmö trakten?

Det är regn/stiltje-frustration. Tänk inte på det.

• sourra

Medlem
    6 juli, 2007 vid 11:20 som svar på: Prolimit återförsäljare i Malmö trakten?

@christian12345 395031 wrote:

Va fan.

Vem är Jens?

Christian

Eyes… use them…

Sida 470 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA