sourra
Forumsvar skapade
-
@christian12345 395003 wrote:
Jag tror att Felix inte bara är mindre – den är mjukare också. Jag tycker personligen att det är bättre med mjuk sele, men de allra flesta säger att de vill ha så hård sele som möjligt för att skona ryggen. Jag är undantaget som tvärt om får ont i ryggen av en stor hård sele.
Äh, du saknar ryggrad. Det är förlängda röven du får ont i.
Och ja – Jens är grym!
-
@Matthias 394989 wrote:
Jag hjälpte en dansk dam att montera det kitet i venezuela och då va jag både full o nersmögad men de funka fint ändå. Tog lite tid bara. Jag tror strap kits generellt är jävligt jobbiga att skruva på innan man vet hur man ska göra…
Jupp, tror bara det är Naish’s Grav D1 som är gjorda för att kunna monteras. När jag skulle skruva ihop min Undergroundbräda för första gången i vintras var jag en hårsmån från att gå Torsten Flink på grejerna med en hammare innan det slutligen gav sig. 180°-tricket och var-2-pers-och-tryck-hårt-som-fan-med-mejseln-tricket funkar båda rätt bra första gången. Därefter brukar strapsen ha fattat sin roll i samhället.
-
@christian12345 394795 wrote:
Låt mig uppfriska ditt minne: du är så fet att anledningen till att vi inte vill ha dig med när vi seglar är för att du har inverkan på tidvattnet!
Men vi har alltså behov för lite tidvatten här nere i Skaune… Kommer du inte förbi snart?
Christian
Jo för satan. Jag tar med mig tidvattnet och kommer ned i mitten på juli ty då har jag FF! Blåser det då?
-
@Lucus 394955 wrote:
Hadlow Largee är för stor, är 70 cm i midian och har jeans storlek 29-30 inch så det får nog bli Small.
Väskan ska vara 150 * 35 * 45 cm.Funderar också på Prolimits Pro, och Prolimits Felix sele men så länge är jag mest intresserad av Hadlow selen. Den verkar gedigen bland annat för att Aaron Hadlow har varit med vid produktionen, är den ett bra köp för 1099 kr på http://www.beli.se/ .
Jag har 85 cm runt midjan och kör med en M så small kan nog passa dig bra om än en medium nog skulle kunna funka i innersta läget (men då har du ingen svältmån). Jag testade Mr Lard a.k.a. Chrille12345’s Felix innan jag bestämde mig för en Hadlow. De har samma konstruktion men Hadlow är högre i ryggen. och ger alltså mer stöd men mindre smidighet än Felix. Hade jag fått välja idag hade jag nog kanske valt Felix, främst för att den höga ryggplattan på Hadlow-selen klämde min ena skinka mot sandbotten då jag körde en spread ass-krasch på grunt vatten.
-
@christian12345 394858 wrote:
Det var som fan. Har haft grejerna till att ligga på köp/sälj sedan maj men efter att de kom upp här så gick det på ungefär fyra timmar…
Christian
Snyggt jobbat Mr Analpasser. Hjälp mig få kameran såld nu också. Vad fan ska inte folk fota nåt i plurret i sommar eller?!
-
sourra
Medlem5 juli, 2007 vid 16:52 som svar på: Till alla som inte har huvudet med sig till stranden.Vad var upprinnelsen till Herr Tekniska Chefens brev?
-
Då tar jag och spär på med lite späääm. Måste bli av med lite smått och gott så jag har råd med surfresa i aug/sept. Nu ska mitt Canon undervattenshus + kamera bort. http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=13407&sort=1&cat=17&page=1
1900:- begärt. Pruta loss!
-
Fahlen Surf (fahlensurf.se) är också stolta Pro Limit-återförsäljare. Mät din midja så ska det nog gå att avgöra vad du har för storlek. Jag har för mig att jag har medium på min Hadlow-korsett men jag minns inte hur fet jag är. Kan mäta mig och rapportera senare om intresse finns.
-
@tetras 394633 wrote:
intesset är mycket svalt
Ni som är irriterade på ornitologerna borde ta er en funderare på hur pass få de är men ändå så slagkraftiga och opinionsbildande.
Varför ska jag ta en funderare över det pga min irritation? Folk som brinner för en övertygelse, hur jävla dum den än må vara, har en förmåga att göra sig såväl sedd som hörd. Jag tror inte intresset är svalt för att hålla ornitologifundamentalister på mattan. Däremot tror jag intresset att för att ta fokus från surf och andra roliga saker är svalt.
-
Jag har inte hängt med i diskissionen i den klistrade tråden men fan vad irriterad jag blir på sån här skit. Det är till sånt här vi behöver en organisation som sansad motpol. Var det inte någon som var på G att starta en dylik?
-
Jag tycker din leash såg ut att fungera finfint

Har din plånbok hämtat sig sen CV? I så fall är det dags att prygla den på Paros i aug/sep.
-
@jonaish 394038 wrote:
Legenden jonaish on pics 35 of 35!
Tack Mårten å alla andra tyskar för en fin helg med mkt surf…
Men Jonaish, legender går inte runt och utmålar sig som legender. Har du någonsin sett Fantomen gå runt och droppa djungelordspråk? Det har han Guran till. Kolla med Guran här på Steffo om han känner för att styra upp det åt dig =)
För övrigt verkar ni haft det jäkligt gött. Mitt beslut att stanna hemma var kanske inte så genomtänkt ändå.
-
Snyggt jobbat Paradis-Oskar!
-
@Che_Riff 393880 wrote:
C-kites kan stoppa klimatförändringarna! Om det nu är något vi KAN påverka?
http://sfgate.com/cgi-bin/object/article?f=/c/a/2007/05/07/MNGNEPMD801.DTL&o=0
Kolla även gärna in ”The great global warming swindle”(kul dokumentär). Ser ut att bli mer vind och de kan inte göra något åt det :)!!
Jag tyckte du sa att du hade mycket att göra på jobbet… Själv håller jag på att utarbeta ett idiotsäkert system som förhindrar att man tar med sig sin sjua till spoten i tron att man tar med sig sin tolva.