Forumsvar skapade

Sida 474 av 498
  • sourra

Medlem
    15 juni, 2007 vid 21:28 som svar på: Ostlig Vind på lördag 16 Juni

@Che_Riff 390549 wrote:

Alltid blåser? Hmm, att det finns en massa blåsta pojkar och flickor på västkusten har jag dock fått erfara :).

Pöss på dig Johan! Planer imorgon?

Det blir nog till att ta fram bönemattan och dra en ramsa för att få vinden att vrida. Några andra förslag?

• sourra

Medlem
    15 juni, 2007 vid 10:43 som svar på: Morgonsurf!

@betbangan 390248 wrote:

Du får klippa navelsträngen till mamma och pappa nu och flytta till Göteborg helt enkelt….:tongue:

..eller skaffa en moppe och köra småvägar ned till Varberg. Det borde inte ta mer än 2-3h att köra ned.

Fan jag blir galen på alla er stollar som är ute och surfar i vind och strålande sol när hederligt folk jobbar. Hur fan skulle det se ut om alla gjorde som ni va!?! Börskurserna skulle fastna på en nivå eftersom ingen skulle orka uppdatera dom. Folk skulle ju bara gå runt med rufsigt hår och jävla mysleenden på läpparna – helt bekymmerslösa! HUR FAN SKULLE DET SE UT?!? SKÄMS!!!

Edit: Yann, vad kör du för GPS? Jag lurar på att köpa en Garmin Forerunner 305 att ha när man är ute på löpen eftersom de tydligen tål vatten och plask också. Eller har du nån modell att rekommendera?

• sourra

Medlem
    15 juni, 2007 vid 05:43 som svar på: Ostlig Vind på lördag 16 Juni

Gah! Jag har missat helt att det ska blåsa ostligt. Som jag har gottat mig åt de fina färgerna hos vingudrun, jävla korv! I går missade jag förmodat kanonsurf pga office hours och på en arbetsplats en timme norr om stan och nu är det ostligt som gäller. Nån sa att det alltid blåser på västkusten – vem var det?

• sourra

Medlem
    13 juni, 2007 vid 20:33 som svar på: Karibiens sydkust

@zo0 389869 wrote:

Du, jag har sätt det på flera håll att folk håller bakhanden uppochner som på bild 4. Varför satan gör man det?

Man (läs ”jag”) gör det dels för att få en bättre vinkel på handleden och dels för att låta ryggmuskulaturen ta upp en del av den kraft som biceps och underarm annars får dras med. På så vis kan man spara både handled och armmuskulatur om man t.ex. är lite utmattad i armen av ihärdig självbefläckelse, långvarigt windstreak eller idogt lättvindssurfande.

• sourra

Medlem
    11 juni, 2007 vid 21:41 som svar på: Dagens Kite Tjej!

@jonaish 389683 wrote:

får man slänga upp porr på steffo? isf har jag många bilder… hehehee 😉

Ta en till djungelfylla så du tappar omdömet igen så ska du nog se att det ordnar sig.

• sourra

Medlem
    11 juni, 2007 vid 20:51 som svar på: Surf på onsdag från gbg?

@WakeNils 389659 wrote:

Jag litar alltid på den prognosen som visar mest vind!
    Har du inte på flex zone på våtdräkten? Det är den man flexar arbetstid med så man kan kita på förmiddagarna…

Jovars, men har man -2h i sin flexbank så är det svårt att flexa. Speciellt när jobbet ligger 160 km från surfet.

• sourra

Medlem
    11 juni, 2007 vid 18:23 som svar på: Dagens Kite Tjej!

@WakeNils 389486 wrote:

Slut på bilder eller? Hade hoppats på en nordisk version av den här tråden… =) http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2323765

Vafan, då kliver jag väl på då… Här kommer tre bilder på brudar från CV varav det är topless på en.

IMG_1944.jpg
    IMG_1960.jpg
    IMG_3247.jpg

• sourra

Medlem
    11 juni, 2007 vid 18:14 som svar på: Surf på onsdag från gbg?

@WakeNils 389616 wrote:

Tjena,
    Windguru visar äntligen att det ska blåsa! Nån som har en plats över i en bil från gbg ner mot Varberg eller nån annan lämplig spot? Verkar vara mest tryck på förmiddan…

Mvh
    Nils, 073 621 09 36

Du litar väl inte på den svekfulla skökan Windgudrun? För övrigt är jag med på kvällssurf närhelst det blåser men förmiddagarna är förkylda pga jobb.

• sourra

Medlem
    10 juni, 2007 vid 20:35 som svar på: Kite video

…dock kunde man klicka sig vidare till den här som jag inte sett förut:
    http://www.youkiteboard.com/view_video.php?viewkey=72e42b59d74cff571fbb&page=1&viewtype=&category=mv

Prima krasch.

• sourra

Medlem
    10 juni, 2007 vid 16:10 som svar på: Jonaish och tidsmaskinen.

Haha, jag som trodde det var någon som satt sig vid Jonaishs dator och gjort sitt värsta. Så förvånande att få vetskap om att det bara vara gamla Jonaish som kommit igång igen.

• sourra

Medlem
    10 juni, 2007 vid 08:35 som svar på: Dagens Kite Tjej!

@jonaish 389337 wrote:

jag, eklvööööööv och Samnäish behöver kürrs… fixa uppp någe dalen mårten så bjuder vi på en krökar kväll med skotten och Co…. giugge, johan och martin ska suopa skootan full om fan i midsimmar,,han ska fan inte stå upp. pussssss på skotten!!!

😉 ///jöNÄSAICHNE

Bakfull idag Jonaish?

• sourra

Medlem
    7 juni, 2007 vid 16:47 som svar på: Shaving the general butt area….

@skotten 388799 wrote:

ok fuckers.. the epilator brought a tear to my eye… but now the hair is back….

What are you guys all doing so that your butthair isnt sticking out the bottom of the shorts??

Fläta håret och knyt sedan fast flätan i valfri detalj i valfritt skrev (preferably your own).

• sourra

Medlem
    3 juni, 2007 vid 21:38 som svar på: Svutta en Skåning

@HugeO 388151 wrote:

HAHA äntligen nån som gått pået!

Jag förstår nu att det är ett bajsbete som man lägger ut för att lura bort utomsocknes surfare från de bra ställena.

• sourra

Medlem
    3 juni, 2007 vid 21:21 som svar på: Svutta en Skåning

@christian12345 388124 wrote:

VAD FAN.

Jag vill uppmana alla riktiga svenskar att antingen svutta eller göra kalsongryck på alla Skåningar som ni ser. De förtjänar det.

Haha, du verkar ha haft det hårt Chrille. Du kan ju alltid åka till Vitemölla på Nord till Sydost. Vi missade en avfart när vi skulle hem och pang så var vi i Osby. Visste du att Brios huvudkontor och lekoseum ligger där? Och en torggrill.

Släng upp lite bilder från Danmark så vi får se hur du hade det. Bilder från vår tripp ligger på den här länken.

• sourra

Medlem
    3 juni, 2007 vid 20:50 som svar på: kitesurfare flyger iväg

@Che_Riff 387665 wrote:

Tjena Johan!
    Planerar att sticka någonstans lite söderut, Varberg+?. Blir nog dock lite lugnare då tjej medtages. Long time no see? Planer nästa vecka?

Hallå Johan! Fick ni åkt något? Vi drog till Vitemölla och kollade lite slarvigt på Ytspännings spotguide innan vi åkte. ”Plattvattenikon, funkar på N -> SO, grymt vi drar”. Vi missade att det stod ”Inga rapporter om vågförhållanden”. Vad vi fick var: 12 m/s, kämpiga shorebreaks, stenbumlingar under ytan, stundtals manhöga vågor och undervattensströmmar på det. Kraschade man var man inne vid land innan man fått tag på brädan. Det blev inte mycket åka för Lina… Det var klart oroväckande när det kom en tant och snackade med oss och sa att hon bodde vid stranden och bara sett kitesurfare vid stranden en gång förut.

Jezaja in action:

Sida 474 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA