sourra
Forumsvar skapade
-
@Eddie 386409 wrote:
Säg nu som det är… om man skall in i bowträsket…. är det 10 eller 12 som gäller för en rask påg på 72 kg?
Jag kör idag vegas (C), 10+14 och tycker det är en perfekt quiver…
Men klarar man sig verkligen på bara en bow-10a?Jadu Iddie, det är hårfint. Antar att 10+14 C motsvarar ca 8+12 på bow/sle så ska du bara ha en kanske tian ligger lagom i mitten. Jag har själv Shockwave 7+12 men det blir ändå att jag helst och oftast nallar tjejens nia. Den är klart roligast, snabb men ändå inte nervös och har klart roligast vindspann. Nu vet jag inte riktigt vad jag försökte säga. Prova dig fram så lär du få en bra känsla för vad du ska ha.
-
* Nedstängning av spots i Sverige, ta tex; Tippen m.m.
Suger men kan kanske vara motiverat i vissa fall under avgränsade perioder, i synnerhet om folk som utövar vindsporterna inte visar hänsyn till speciella omständigheter.* Jämställdhet mellan windsurfare och kitesurfare.
Självklart. Vad som skulle behövas är bara en ökad förståelse över blocken så att vi kan visa hänsyn till dom på ett sätt de förväntar sig samtidigt som vi slipper ha folk i ”farliga zonen”.* Lika rätt till att rigga på olika spots i Sverige för windsurfare & kitesurfare.
Javisst, än gång – hänsyn och förståelse.
* Ha speciella spots där det bara får finnas nybörjare och spots för de som har tekniken inne.
Det är svårt att förbjuda folk men man kan alltid vädja till folks förnuft och hoppas att alla minns hur det var att lära sig. -
Feel free to take a look at http://iksurfmag.com/ in both their latest issue as well as their back issues. They provide a decent overview of the different brands. Why do I end up writing english? We should all be happy that Skotten and QQ aren’t from Finland. Their minority influences would ruin this place forr good.
-
Nu är det dags att sparka liv i den här tråden igen. Med KLM kan man flyga ToR till Aruba för drygt 6 papp från Holland. För några hundringar mindre kommer man till St Lucia fast då måste man flyga från London. Är det någon som vet något om prisläget på boende, käk och kitetaxi på dessa öar? Windgurus vita veckor tar livet av mig…
-
Men Psycho har ju en poäng i det han skriver. Det hade aldrig den gamla Jonaish.
-
-
@Dubbeleij 384598 wrote:
Ja, man kanske skulle ta och köpa kortare linor istället. Men undrar bara om det är värt när man har en såpass långsam drake?
Bered dig på att du kommer tappa en del drag i kiten.
-
@Gurra_g 384122 wrote:
Svänger inte kiten lika snabbt oavsett linlängd bara de att vindfönstret blir mindre men kiten svänger lika fort fast på mindre sträcka o då uppfattas den kanske snabbare…?
Så känns det fast tvärt om när man kör med dubbla linlängden i alla fall, kiten svänger lika snabbt men men har mycket större vindfönster o då tar det längre tid för kiten att flyga igenom vindfönstret…
Alltså… jo, den svänger lika snabbt men om man bara tittar på kiten men om man kollar på vinkelhastigheten så blir den snabbare (t.ex. kl 10 -> kl 2 går snabbare), så den blir snabbare att svänga och vända med.
-
@Dubbeleij 383188 wrote:
Har en ganska långsam kite som jag är lite besviken på. Men har inte tänkt köpa ny ännu och jag har läst här om att kortare linor ger bättre fart i draken.
Kan det va någon idé att göra dom kortare?
Hur gör man för att korta av dom?
Vad har det för effekt på drakens egenskaper?Vad som händer när du gör dom kortare är att kiten reagerar snabbare men du får samtidigt lite mindre drag i den eftersom den sträckan kiten har på sig att få upp fart när du kör den genom vindfönstret blir mindre. Hur man kortar linorna kan jag inte svara på. Läste något i nån tråd om symaskiner och dubbelåttor, du får söka.
-
@christian12345 383725 wrote:
The Clit-heroe kid? Nu vet jag varför du hittar sådana här sidor, din analsmurf! Dröm vidare!
Christian
Hehe, kolla in http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=391636 istället då om du inte nått hängselålder ännu (vilket jag vet att du har). Sen är det bara att ta fram sin symaskin (vilket jag vet att du har). Har du redan börjat köra med shorts? Det är ju våtdräktstemperatur i plurret!
-
@christian12345 383694 wrote:
Jag är trött på att brallorna som sitter med kardborreband trillar ner till knäna så fort man bara störtar det minsta lilla.
Har förstått att det är kvalitetsskillnad på kardborreband – någon som vet var man hittar bäst kvalité?
Christian
Här har du ett byxtillbehör som är värdigt en man i din ålder.
-
@surfmc 383463 wrote:
Vad betyder onsdagens vindrikting? Alltså den längst till vänster?
Bilden fanns här, den kanske har uppdaterat sig när ni kollar länken.
Sweet, inga bekymmer med att hålla höjd.
-
@Virena 383415 wrote:
Din bränna e klockren Nils:smile:. Dagens åkning var inte i närheten av hur schýsst det var igår. Men man skall väl inte klaga. 3 timmars solsurf med riktigt bra tryck emellanåt. Yalla yalla, nu är det bara att kasta i sig maten för att hinna till klätterväggen.
Just det, Anna det e bara att ringa ha det gott på Öland.
Virre
Svin är vad ni är. Tänk på alla oss som csn-slavar inomhus…