Forumsvar skapade

Sida 119 av 269
  • styret

Medlem
    10 juli, 2005 vid 21:20 som svar på: Klagshamn vs Haga!?!?

vinden ahr jag ingen aning om just nu, för mycket jobb och öl. men jag skulle aldrig ljuga om det som har varit., det hä’r året har inte varit superbra men bra har det varit. det är bara att gå in och kolla loggarna på vår vindmätarsida. finns sparat för 3 år tillbaka.

har du vart i borgholm på sommarn eller? där kan vi snacka fest. 7 dar i veckan i två månader. allt från billig öl och sjyssta band för oss som faktiskt bryr oss om vad vi lyssnar på på sköna garaget till glammiga stjärnartister och partyprinsessor på strand.

nu i helgen gick dessutom Öland Roots av stapeln. det var sjuuiuuuuk bra. 15 spänn ölen backstage och galet bra band.

klagshamn har jag aldrig varit på så har jag inget att säja om.

• styret

Medlem
    10 juli, 2005 vid 21:15 som svar på: Konfaholic

det verkar som det enda botet är enligt den gamla lutherska läran med hårt arbete och nyttogörande.

det ahr iallafall botat mej tillfälligt då den här helkgen var dom första lediga dagarna på tre veckor, dessa fylldes dock med öl, lite longboard, mer öl och ett jävla dansande till några av sveriges bästa ska och reggaeband.

• styret

Medlem
    5 juli, 2005 vid 14:24 som svar på: Lite statistik över surftillfällen

eller så bosätter man sej nära haga…

har sagt det förrut och säjer det igen. det kan inte finnas ett vindsäkrare ställe i sverige.

dina 6 gånger är nästan så man seglar på en vecka eller en och en halv här.

• styret

Medlem
    5 juli, 2005 vid 14:08 som svar på: Resa till Öland

tyvär ska man itne hoppas för jävla mycket på vind så års. Juli äör oftast den vindfattigaste månaden här nere men om jag få+r vara kaxig säkert vindsäkrare än många många andra ställen i Sverige. det beror lite på hur kräsen man är. kan man tänka sej att segla rätt byig frånlandsvind så kan man rätt ofta segla runt 6-7-8 kvadrat mitt iu sundet om det blir typiskt juliväder med högtryck över baltikum, som nu.

vad man kan göra om det inte blåser beror på vad man ahr för intressen. sevärdheter i form av forlämningar och hantverk och sånt finns på hela ön, shopping finns rätt hyffsad till överkomliga priser uppe på norra öland (outletstores med mycket schyssta märken, bla. quiksilver och oneil i böda) uteliv är bra i kalmar och grymt bra i borgholm så här års. fast allra bäst är det som sagt i klubbhuset på haga.

boende och sånt mkan du söka efter. finns säkert 150 inlägg om det.

• styret

Medlem
    29 juni, 2005 vid 16:41 som svar på: erfarenhet av Northsails Kalmar?

ja dom är inte dödsnabba men ligger man på dom och trimmar ltie så får man det klart på ett par dagar. bra lagningar. dock inte så jävla snyggt när dom körde hela min topp full med vita sicksackstygn på ett mörkblått segel.

3-3,5 av mej. jag tyckte nog den gamle segelmakarn var bättre men han har flyttat iväg nånstans nu.

• styret

Medlem
    27 juni, 2005 vid 15:32 som svar på: jobb tillfalle i rhodos ixia

jag ahde lätt åkt om jag inte hade massa arrangemang att styra upp. men det hjälper väl inte…

• styret

Medlem
    23 juni, 2005 vid 07:31 som svar på: kul med vindsurfing ?

har inte kollat prognosen än´men med den prognosen och solsken cå får vi segla.

• styret

Medlem
    22 juni, 2005 vid 21:02 som svar på: Hopptrick att börja med?

man slänger väl ite runt seglet i en vulkan. man hoppar ju rint det mer.

• styret

Medlem
    22 juni, 2005 vid 19:52 som svar på: BLEKINGE

hittar du nått gött spot i närheten av karlshamn så hör av dej. är där nere rätt ofta och det är så jävla surt att bomma segling. speciellt då flickvännen som man besöker har annat för sej ett par timmar mitt på dagarna rätt ofta.

• styret

Medlem
    22 juni, 2005 vid 19:49 som svar på: kul med vindsurfing ?

tråkigt att alltid behöva vara den som säjer det men, Öland… ahhh. vilket place.

jag håller inte ens räkning på dagarna. jag kommer bara ihåg sen i måndags. måndag, surf. tisdag surf, onsdag surf. prognos för imorgon… surf.

har inte seglat lika mycket som vanligt i år men när man läser på konfen så är det ju flera hundra procent mer än i resten av severige.

sen kan folk prata om att brisen är en myt hur mycket dom vill. för vi seglar på den.

/styret som funderar på en kvällssession.

• styret

Medlem
    21 juni, 2005 vid 18:14 som svar på: Feet stylepimpin i ghettobay av section8

asså vafan grabbar…
    kom över hit så vi kan dra ihop nått med mek och stylepimpz och dessutom plana…

• styret

Medlem
    19 juni, 2005 vid 16:25 som svar på: Vattentemp öland?

kortärmat, folk badar och stojar, jag bvar ute och snorklade i en timme i bara shorts idag. viltcamping funkar vid fågeltornet eller nere i kleva. parkeringen vid vattnet är klubbens för besökare så där är du välkommen.
    gratis att åka över bron. toalett och duschar är öppet till 17 vid stranden. ÖB är öppet. välkommen

• styret

Medlem
    16 juni, 2005 vid 21:28 som svar på: Hopptrick att börja med?

slå smalben eller ädlare delar i en willy är inte så jävla farligt.
    tänk på att inte kasta iväg brädan utan att svepa runt den kontrolerat med framfoten på brädan, nästan i stroppen, hela tiden.

dock om man, som jag, är långt ifrån hundraprocentig (snarare 3-4 procentig…) så finns det risk för no family om brädan hugger fast och hockystoppar samtidigt som bomnocken slår ner i grund sandbotten och man står med en fot på varje sida om masten…

• styret

Medlem
    16 juni, 2005 vid 21:13 som svar på: Protestera mot förslag om vindsurfingförbud!

som sagt så har vi i ÖWC en dust med länsstyrelsen här nere och har som tur är stöd från alla övriga parter. så jag säjer även jag som det nån klistrade in som kennta hade sagt.

se till att folk som tillexempel åker motorbåt runtomkring får reda på det, se till att lokalbefolkningen förstår vad förbudet innebär. kolla så att all justitia har gått korrekt till, kolla om det är någon partsinlaga; att nån som driver ärendet själv är ornitolog det kan isåfall anmälas till justitiekanslern, och framförallt. kolla vad det är dom grundar förbuden på. Länsstyrelsen här hade ingenting att komma med när vi ifrågasatte varför. här ökar fågelbeståndet hela tiden, trots folkets närvaro så det fanns inget problem visade det sej. ta även upp saker som rör folk som inte sysslar direkt med vattensport men som vill vistas på stranden eller mera och poängtera deras rörlighet. ifrågasätt all annan aktivitet därute.

rätt kul att se folk reaktioner bara, -Jag trodde dett gälde kitarna men vafan oss!?

även om dom får igenom förbudet så ska dom fan få kämpa för det. hellre dö på fötter än leva på knä, som det heter om man ska vara lite drastisk.

• styret

Medlem
    16 juni, 2005 vid 06:43 som svar på: Pozo Girls… Boards Juni 2005

jo det stämmer.

Sida 119 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA