Forumsvar skapade

Sida 139 av 269
  • styret

Medlem
    29 januari, 2005 vid 10:01 som svar på: diesel skatten gör om??

så länge jag blåser systemet och inte tvärtom så är jag nöjd… hehe

men om jag ska vara alvarlig så kan jag ju bara för att ge en motpol till klagandet (missförstå mej rätt, jag tycker också att akutsjukvården är förkasstlig, jag har aldrig varit tvungen att åka akut personligen men spenderat mycket tid i barndommen på sjukhus och sett gamla tanter sitta med brutna ben ett par timmar på röntgen och sånt) poängtera andra grejer vi får inom sjukvård från våra skatter. Jag själv har sen jag var 6 år varit tvungen att ta tillväxthormon i sprutor varje kväll och kommer få göra så hela livet, en sån ampull som jag gjorde av med på en vecka när jag växte kostar cirka 4000 spänn. multiplicera det med 52 och sen typ 10år då jag använde såpass mycket (nu tar jag mycket mycket mindro dos cirka en ampull/månad). Vart skulle min medelklassfamilj plocka ut dom pengarna om vi skulle vart tvugna att betala allt själva.
    Nu är inte min medicin supervanlig men tänk på tillexempel astma, cancer mfl. Hur många skulle ha råd att få vård om vi inte kunde dela på kostnaderna via skatter?

jag är inte heller särskillt sugen på att behöva betala avgift varje gång jag skulle köra över ölandsbron eller åka motorväg vilket man får göra i många europeiska länder.

Hur skulle många surfklubbar klara sej utan kommunala bidrag?

jag vill inte heller betala för min skolmat, jag ahr vart i grundskolor i egnland där man får betala för sin mat vilket gör att barnen inte direkt köper mat lika nyttig som svensk skolmat, och det syntes på dom kan jag säja.

Många kallar mej säkert hjärntvättad eller indoktrinerad, och det är jag säkert delvis, men jag kan bara refferera till mej själv och tycka att skatterna är bra i många fall, säker felanvända i lika många fall iofs. Jag vill kunna betala tillbaka det jag ahr fått genom skatt och se till att andra barn kan få sin medicin och sjukvård.

inte heller det här hade så mycket med dieselskatt att göra men vafan… Det var han som börja! wink.gif

• styret

Medlem
    28 januari, 2005 vid 22:34 som svar på: Pic of the Day

satan så gutt!

• styret

Medlem
    26 januari, 2005 vid 22:50 som svar på: Framåten…igen?

håller med ola.

som oftast.

• styret

Medlem
    26 januari, 2005 vid 22:46 som svar på: Lasta grejerna på taket!?

ähhh. in med skiten i bilen bara. tar max tie minuter för mej, oftast fem. men nomralt sett står den alltid packad.

bor iofs typ ute i skogen i haga parks-fagorna så det är inte så stor stöldrisk vilket det kanske kan vara om man bor mer centralt, men vad är mer centralt än haga föresten?

• styret

Medlem
    25 januari, 2005 vid 21:08 som svar på: Haga park i slutet av mars?

campingen öppnar först 22 april så nej. ingen el, dusch eller toalett.

så dags har ju inte brisen kommit igång riktigt. vänta två veckor och det borde ramla in lite säkrare vind. eller en månad då det är full fart på brisen.

välkommen när det än blir.

• styret

Medlem
    25 januari, 2005 vid 20:24 som svar på: Windsurfing butik

i stort sett alla butiker i sverige har postorderförsäljning, finns mängder av olika brädor och segel att vlja mellan. kanske/troligtvis behöver du inte köpa nytt. om du inte har sjukt mycket pengar du bara måste göra av med. annars rekomenderar jag dej att söka runt och försöka hitta nått freeridigt i storleken 120-130 literbegagnat på tillexempel säljes här på steffo.

det är bra mycket roligare med nått nyare än -00 men fan allt funkar, fråga här på konfen innan du slår till så lär du itne göra några brutala felköp.

Lycka till!

• styret

Medlem
    25 januari, 2005 vid 17:46 som svar på: diesel skatten gör om??

men kan du inte förbjuda såna töntiga glajjer som tobbe har på bilden då?

• styret

Medlem
    24 januari, 2005 vid 11:12 som svar på: Fanatic Goya 86 2003

jag ahr 80 liters promodellen.
    väger cirka 10 kilo mindre än dej. Är jävligt nöjd med min bräda.
    betydligt mycket mer lättseglad än vad jag trodde den skulle vara när jag köpte den som första vågis.

lättsvängd och går att få mycket skön luft under sej.
    jag ahr faktiskt inget negativt att säja om brädan, har faktiskt hört från några proseglarna att det är den bästa vågbrädan dom har ägt.
    Den kasnke blev utkonkurerad av new wave nu eller dom nya stubbiebrädorna men helt enkelt en galet bra bräda.

• styret

Medlem
    23 januari, 2005 vid 19:52 som svar på: Västkust/Ostkust/Öland/Gotland???

har inte för mycklet men man får segla mycket på öland iallafall.

under hela året. under andra halvan av juni och genom juli kan det vara si och så men annars har vi en ganska klockren bris allt som oftast. under högsommarmånaderna blir det hyffsat med dagar iallafall.

• styret

Medlem
    23 januari, 2005 vid 19:50 som svar på: Old school annons

hur balla som helst ju!

• styret

Medlem
    23 januari, 2005 vid 18:25 som svar på: Nybliven stockholmare

senast jag var i stöckhölm för att gå ut så hamnade jag på en grekisk taverna med lajvband ute i sundbyberg… det är inte att rekomendera.

jag och polarn var dom enda gästerna men det tog lik förbannat cirka 30 minuter att få en öl, men gratis spanish corn!
    men det är rätt skoj såhär i efterhand, var rätt kul då med när jag tänker efter.

• styret

Medlem
    21 januari, 2005 vid 22:32 som svar på: Är detta ngt att ha`?

går att komma undan med knappt tie lök för en digital systemare om man ska vara petig.

• styret

Medlem
    21 januari, 2005 vid 21:04 som svar på: Ny ide om sm i år.

det är nog ett rätt gammalt förslag till kalendarie.

Dessutom kan ju allt ändra sej, det är många som vill att det ska bli tävling på öland.

• styret

Medlem
    21 januari, 2005 vid 15:27 som svar på: S… & Judo-Freddans buss bilder

Svar till:

japp vi ska va borta längre..men då får faen du laga lite mat också..shiiit va jag längtar till sommarn…ojojoj

[/ QUOTE ]

du sak fan jobba i sommar nu när pappa styret kirrar jobb åt dej. roadtrippa får vi göra till hösten.

• styret

Medlem
    21 januari, 2005 vid 15:20 som svar på: Vart ska jag köpa bräda

precis. wave swallow kan du lika gärna köpa i sverige eftersom årets modeller ofta ligger på samma pris här.

och eftersom en butik redan har nämnts så tipsar jag om skidsport i stockholm med.

Sida 139 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA