Forumsvar skapade

Sida 213 av 269
  • styret

Medlem
    3 februari, 2004 vid 18:40 som svar på: Sekvensbild av Stefan Kläppe

alltså det är ett montage. eller som jag sa i mitt första inlägg, så tror jag det är ett montage.

det går till så att man tar en serie bilder. antingen med en motordriven kamera som jag kör med eller som Kläppes ditgitala systemare. sen så använder man antingen klonverktyget eller klippverktyget och tar ut varje gubbe för sej och lite kring honom (typ skum och skväätt) och sen klistrar man in varje gubbe som ett eget lager på tillexempel den första bilden, där man alltså behåller hela bilden. sen är det lite labbande med att få vatten och sånt att se bra ut.
    Så har jag gjort iallafall.

• styret

Medlem
    3 februari, 2004 vid 18:30 som svar på: Storlek på gräs fenan

bra fråga. har funderat på samma sak. jag uåpplever att man behöver mindre gräsfena än vanliga fenor.

men ahr inget bra svar.

• styret

Medlem
    3 februari, 2004 vid 15:46 som svar på: Sekvensbild av Stefan Kläppe

hmm. såna här bilder photoshopas fram.
    det finns iofs multiexponeringsgrejer i nyare kameror men den exponeringen brukar inte bli så bra så den här måste vara photoshopad.

grymt bra gjort. till skillnad från mina försök till iknande grejer (iofs första försöket)
    2936sk-grubby-med.jpg

• styret

Medlem
    3 februari, 2004 vid 09:19 som svar på: pengar

Haga är inga större problem att fixa jobb kring om man är beredd att ta lite vad som helst.
    industrierna í mörbylånga söker alltid folk. Under sommaren invaderar ju turisterna och då söker jävligt många resturanger och sånt folk.

• styret

Medlem
    2 februari, 2004 vid 15:52 som svar på: många juniorer????

men till sommaren hänger du ju här på haga och då lär ju tingsurfarna få veta allt ändå smile.gif

fan hon fyller 16 i år så då är det inte så farligt, hon är ju laglig. hähä

• styret

Medlem
    2 februari, 2004 vid 12:35 som svar på: långt bagageutrymme -surfbilstips

för det är ballt med stora bilar!

• styret

Medlem
    2 februari, 2004 vid 09:12 som svar på: långt bagageutrymme -surfbilstips

den längsta kombin som är någotsånär vanlig på svenska marknaden är väl opel omega. tror dock inte att man får in en hel bräda i den. då måste du köa likbil. eller typ crysler voyager eller nåt sånt.

Själv har jag köpt en 245 och tar min planka på 265cm och lägger upp mellan nackskydden så den tittar fram ända fram till backkspegeln. kan lägga den ovanpå nakstödet också så så får jag in en lika stor till bredvid på det andra sätet. men då får man inte vara så jättelång jag sitter typ 2 centimeter under min bräda när jag gör så och jag är knappt 180cm.

• styret

Medlem
    2 februari, 2004 vid 08:27 som svar på: fenbyte?!

hmmm. ungefär såhär…

normalt sett kör man ju med större fenor till större segel eftersom att en liten fena inte alltid orkar hålla emot i sidled när man kör större segel.
    Men man kan (eller bör kanske vissa säjer) ha flera fen-segel-kombos och då är en tummregel att man kör längre fena i svagare vindar då den hjälper upp planingen och kortare fena i hårdare vindar (fortfarande med samma segel). En kortare fena gör att du kan köra lite längre på samma segel. överriggning och överfening går oftast hand i hand och man kan avhjälpa det ena genom att byta ut det andra. Nu flummar jag ut som fan (har umgåtts med teaterfolk hela helgen så det kanske inte är så konstigt smile.gif )

• styret

Medlem
    2 februari, 2004 vid 08:16 som svar på: många juniorer????

jag har opckså lämnat det där bakom mej.
    Fyfan vad gamlaa vi börjar bli Olle.

Jag insåg det i helgen när jag träffade en störtgo brud men som visade sej vara 15…

• styret

Medlem
    1 februari, 2004 vid 21:33 som svar på: Ny digital surfkamera?

visst närmar sej digitalarna traditionella kameror i upplösning med mera. men i sotrt sett alla digitala systemare som finns på marknaden idag (jag antar att vi fotrtfarande talar småbild eftersom det är för surf inriktat) har problem med att uppnå tillexempel grejr som kontrast i skuggor som en bra analogkamera klarar galant.

men det här är väl egentligen att vara ute på djupt vatten och snacka om när det från början gällde kameror för runt 5000?

• styret

Medlem
    30 januari, 2004 vid 10:05 som svar på: AB+ Freestylebräda
  • styret

Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:55 som svar på: AB+ Freestylebräda

herodude. tänk lite längre än vad näsan räcker.
    Om tillexempel fanatic har med goya och grabbarna när dom utvecklar en bräda och om rrd har sina grbbar som är med och utvecklar brädor. Borde då inte AB+ ha grababr som är med och utvecklar, även fast du kanske inte vet cilka dom är. (jag tror det är så mag resonerar).

Du ska se att bringdal gör nog inte mycket halvdant. sätter man sitt namn på en bräda vill man nog att den ska hålla en viss klass.

• styret

Medlem
    30 januari, 2004 vid 08:47 som svar på: AB+ Freestylebräda

bra sagt mag.

• styret

Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:06 som svar på: Sälsurfing

hihi!

• styret

Medlem
    29 januari, 2004 vid 18:59 som svar på: AB+ Freestylebräda

ehhh. jäpp det har du. dem flesta speedlegenderna är en jävlar på trixande med.

Jag vet inte om dom har några pros som kör för dom mer än han själv då men dom är nog inte dåliga. dom är ju större utomlands.

Sida 213 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA