styret
Forumsvar skapade
-
nä men vafan jag försöker bara säkerställa vad som gäller.
trodde konfen var till för att hjälpa folk.
-
svårt. kanske hoppa LITE med. skulle inte tro den funkar till att köra rne våg med den.
-
okej. men det gäller alltså inte om man exempelvis trillar igenom seglet eller så.
-
men det gäller väll typ slitage på sömmar och sånt. du får ävl inget om du typ skulle ramla igenom grejerna?
och inte under tävling va?
-
det roligaste med isttsele är när man seglar i så sjuk planing man inte trodde fanns på sin lilla aslalombräda, och självklart emd små stroppar och cambersegel.
så helt plötsligt lyfts man upp, ur stropparna och sitter och dinglar med benen fritt i luften ett bra tag. säkert 3-4 sekunder och sen jävlar… -
beror lite på.
för det första, hur mycket pengar ahr du tänkt lägga? -
räcker helt klart med en sele.
Jag ahr hört många nu på sistone som väljer midjesele för krokens placering. Den hamnar cirka en decimeter högre upp. så midjesele egentligen men eftersom du vekrr intreserad av att racea lite mer så kanske en midjesele med högre krokplacering.
-
pop är ungefär hur lätt det är att hoppa med bräda på plattvatten.
ungefär som att göra en ollie med skateboard. -
skaffa en rejäl cykelkärra så kan jag skicka över lite proffesionella paintritningar på en bra ställning.
-
helt klart trean. man måste vara fet och rik för att kunna slå rekordet.
vi får skicka över lite ordenlig svensk husmanskost stekt i riktigt smör till bringdal så ha tar hem det här. -
kanske någon… hehe
jo det var riktigt tungt, fast den gick fort ändå. en gång packade vi två utrustningar på den, av samma storlek. då fick den lilla motorn jobba…men jag bor ju på Öland, som itne är direkt känt för sina höga och branta backar. fast ner till kleva (eller upp på hemvägen) sluttar det på ganska bra. Men ettan, lite trim och gasen i botten så går det.
-
förövrigt är inte kenneth ordförande längre.
-
körde på samma koncept för två sommrar sen. funkar kanonfint.
fast jag hade en DT en stor cykelkärra med träkonstruktion i 2tum4 och en surfpartner UFO 350’70 cm ala pråm.
det var helt enkelt lite mer mansize på grejerna
-
dom som vet påstår ju att man itne känner skillnaden mellan en 30% och en 50% utan man måste uppåt 70strecket för att få nån verklig skillnad. jag ahr ingen aning men om det stämmer så känns det onödigt att köpa en begagnad 50%mast när man kan få känslan av att köpa nånting nytt. det känns mycket tryggare att köpa nytt.
02er är det väl inte så många svenssonsurfare som säljer utan det är nog mer eliten som säljer såpass nya grejer, och dom sliter på sina grejer. -
självklart funkar det, jag körde på det förra året jag med. Men jag hävdar ändå att för att kunna få ut så mycket som möjligt av surfingen så behöver man nog ett mellansegel där.
beror väl iofs på vad man kör. inom freestyle behövs iallafall ett liknande.