svenne
Forumsvar skapade
-
@vindsökaren 719981 wrote:
Svenne :med nosno lösningen hade du ju skruvat bushings direkt i brädan och inte behövt skaffa truckar.
Jag har redan räknat ut det. 🙂
Bygger nog en variant bara för att testa. -
@Robosurf 719892 wrote:
Hej, snygga ritningar.
vilka 3D program använder ni?
mvh
RobbanJag använder Rhino 3D och MadCAM. Jag säljer licenser och support på MadCAM. Använder den setupen till all modellering och beredning.
-
BTW, varför är det ingen som kör med NoSno-truckar? Löjligt enkel design. Kom igen nu Vindsökarn, den här kan du massproducera enkelt!




[img]http://www.surfingdirt.com/forum/picture.php?albumid=81&pictureid=1947[/img]
Den sista har till och med axel i plywood och skivbroms. 🙂
Googla på ”Nosno trucks”. -
@Herr Pelegrin 719874 wrote:
Svenne – Den där ser vass ut och jag anar vilket material Du väljer till själva brädan(!).
Samtidigt vore det bra om det en gång för alla gick att reda ut hur moutainboardtruckar typ Scrubs bäst monteras. En longboardtruck ska ju tydligen alltid ha pivot cup vänd utåt. Innebär det även att Scrubs truckar ska vara vända ”åt olika håll”. På någon bild jag set så ser det ut som bultskallen är vänd utåt och muttern inåt. Scrubtexten skulle då vara vänd inåt såväl fram som bak. Det verkar finnas lite olika teorier. Någon hävdade att bäst var om Scrubtexten var vänd framåt både fram och bak men i så fall skulle ju dessa truckar skilja sig från longboardtruckarna.
Vad menar du med att de ska pivot cupen utåt? Klart att de ska ha det, annars svänger den ena åt fel håll…
Channel-truckar som alla ATB-truckar är har ingen kopp, de roterar runt axeln, Men om brädan ska vila på trucken istället för att hänga i axelns skruvskalle så ska Scrub-loggan vara utåt på båda. För att mäta vinkeln, som jag har gjort i 3D-program, har det ingen som helst roll då det bara är vinklarna som är intressanta. -
Finns några till nu: Mer Flickr-bilder här >>>

-
-
@MacA 719845 wrote:
Vitt-orange FL i bakgrunden på din bild nr 3 ;). Fick nog ge upp kort därefter.
Du har kollat länken va?..
Hint: Kan de hä va du? >>> -
@MacA 719825 wrote:
Tack för riktigt fina bilder!
Lucka 23 vart oväntat trevlig när vinden fyllde i ordentligt kring lunchtid.
Tomten kom tidigt i år ;). Tyvärr tog han två av mina lattor i FL 4.5an i pant, just som flowet var på g, men vad gör det, fortfarande hög på upplevelsen.
Ho ho ho – God julÄr du med på någon av mina bilder, vad hade du för segel/bräda?
-
@Robin 719835 wrote:
Känns som om vanten borde glida mot strumpan, men det är ju värt att prova.
Klipp upp dem.
-
Gurra körde sina CWM fyllda med fårull, Pelle och Filip kör med en ullstrumpa som innervante. Verkar funka riktigt bra.
-
Här finns det mer (och högupplöst): Torö-surf på Flickr >>>.




-
svenne
Medlem22 december, 2013 vid 17:34 som svar på: Vindsurfer polisanmeld på Mäkläpen, it was me….Störtskönt svar Anders. 🙂
Låter väldigt krystat att KBV ringer Polisen. Om någon är i sjönöd kan man väl förutsätta att det finns annat att ringa om de inte har ring sjöpolisen. Men de kör inte ut med bil och tittar på, inte i mina hemtrakter i alla fall.
Fågelskådarna kan iofs förstöra metadata på bilderna, men om de står och fotar förloppet borde det inte vara något problem att följa upp det Brett berättar. Men det ligger å andra sidan inte i deras intresse,Om det hela tiden ska finnas med en person från en myndighet finns det ingen som helst anledning att kalla sig livräddare. Fan det löjligaste jag har hört. Så enligt dem är man bara värd en räddande insats om man inte ramlar in i ett reservat.
Tänk på det ni som seglar i södern, se för tusan till att ni kraschar BORT från reservatsområden! -
svenne
Medlem18 december, 2013 vid 20:22 som svar på: Vindsurfer polisanmeld på Mäkläpen, it was me….Nåt svar från dem?
