Forumsvar skapade

Sida 179 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    6 april, 2008 vid 16:26 som svar på: Trim tips till Simmer Crossover

Min känsla av CO är att ta det lite lugnt med uthalet. Om seglet blir utplattat tappar det drivet. CO är ett bukigt segel och mår bäst så, då levererar det grymt skön känsla med mycket bottendrag (och låg tyngdpunkt).
    Nu använder jag iofs ett annat märke av olika anledningar som jag också är äckligt nöjd med, men jag skulle inte tveka att köpa ett Simmer igen.

• svenne

svenne

Medlem
    5 april, 2008 vid 16:29 som svar på: Sätt att skaffa nya grejor till lägre priser

Har inte Bicless frågat om någon vill öppna ”filial” till Surfspot?

• svenne

svenne

Medlem
    4 april, 2008 vid 19:45 som svar på: Tampar

Alltså, Slusken, du skulle varit med på Karpathos. För tyskarna verkar allt längre än 20″ vara idiotiskt långt. Jag drog ut ett 6.4 ur segelstället och på bommen sitter… …16-tummare! Frågade lite snyggt om de kanske hade längre prylar, och de längsta de kunde skrapa fram var ett par trötta 24. Låt gå, på med dem på bommen och tätare än vad jag brukar ha för att få alla extramillimetrar. Drar ut å surfar ett tag, kommer tillbaka och dumpar brädan på stranden för att gå och käka. Då är det en tjocktysk som drar isär MINA linor och skjuter fram dem! Men va f*n!
    ”Itz will goo muchz bätter für you knaow, Jaa!”
    Å fan, tack för tipset…

• svenne

svenne

Medlem
    4 april, 2008 vid 09:18 som svar på: Tampar

Enda anledningen till att jag inte har längre än 28″ är att jag tycker att det är så förbannat jobbigt med tampar som är för långa och hänger i vattnet. Alltså, jag använder ju bara tampen när jag ska förtöja brädan.

• svenne

svenne

Medlem
    3 april, 2008 vid 20:11 som svar på: Brädor från Västervik

Marström har ensamrätt på nya Tornado-kolfiberriggen. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    3 april, 2008 vid 20:09 som svar på: Mobbing av centerbordssurfare på konfen!?
    Träsurfarn;456109 wrote:
    Kan du visa mig var någonstans det står i reglerna på denna konf att man inte får skriva eller diskutera centerbordssurfing?
    Kan du visa mig var någonstans det står i reglerna på denna konf att den endast är för avancerade/tävlingsutövande vindsurfare?
    Det måste i så fall vara något som jag missat!
    Visst vet jag att Kona och formulasurfarna har en egen konf, men hur tätt skall dörrarna stängas mellan dessa konfer?
    Personligen anser jag att sporten/intresset inte är större än att det borde finnas plats för alla på denna konf. Är man inte intresserad av att engagera sig i något inläggning eller tråd så är det ingen som tvingar en att delta. Jag kräver inte att någon här skall vara intresserad av rundbotten-surf. Men jag fick härlig respons här av de bilder som jag visade på min mahognybräda samt även goda råd i div2-teknik av en erfaren vindsurfare här, så jag är klart nöjd.
    Men jag tyckte det var fegt att dra ett april-skämt här på konfen om framtida kona-nedlägning och inte i det forum där förmodligen de flesta aktiva kona-seglare håller hus! Det var detta som fick mig att till slut att våga starta denna diskussion.
    Jag tycker att man skall prata MED människor och inte OM människor i första hand. Men vågar man lämna sin trygga ankdamm? Det krävs mod!
    Som jag tidigare har skrivit så har jag alltså haft en Lorch silver Dolphin och haft mitt livs häftigaste vindsurfingkör på den, men ändå sålde jag den och köpte min rundbottnade mahognybräda Grego vilket jag inte har ångrat.
    Oftast när jag vindsurfar har jag vår båt som bas och då är det viktigt för mig att kunna kryssa bra i lätta vindar. En mahognybräda är även betydligt lättare än vad man tror. Lorchen skymde även sikten lite väl mycket när den ligger på båten, vilket inte Grego gör. Jag kan mycket väl förstå kicken som de allra flesta konf-surfare upplever när det planar, men jag har gjort mitt val.
    Nu hoppas jag innerligt att ni inser att jag INTE är Kona-försäljare ,men jag anser att man inte kollektivt kan håna/straffa Konaseglare hur än deras bräda marknadsförs! Vill du/ni klaga på marknadsföringen av Kona så gör det hos återförsäljaren/agenten!
    I have a dream:
    En dag skall gammelsurfare, barnsurfare, ungdomssurfare, tjejsurfare, vindsurfare i alla åldrar, fristilare, glidare, retrosurfare, speedsurfare, racesurfare, vågsurfare Kona-surfare kort sagt alla surfare få rum på denna konf och uppleva gemenskap och respekt!

Faktum är att denna konf är betydligt mer aktiv än Fendern.se:s seglingskonf. Det finns 17 olika inriktingar på den konfen vilket jag tycker är olyckligt. Risken med det tror jag blir att man inte vidgar sig och får inte så många nya intryck. Man går direkt på sitt område för tillfället och nöjer sig med det. Diskussionsgruppen swipnet.fritid.segling hade bara en konf och var mycket aktiv under ett flertal år. Det vore kul om denna konf kan fortsätta att vara en bred och aktiv konf där det både är högt i tak och finnas respekt och kamratskap!
    Kul att höra om den surfande 80-åringen jomensåatt!
    Peace Surfbröder och systrar!
    Träsurfarn

Jag brukar hålla mig från personangreppstrådar som exempelvis den här, men nu kan jag inte låta bli…

Herr Träsurfarn, ta för f*n och vattenkamma dig och logga ut en vecka! Välkommen tillbaka när adrenalinet har sjunkit. Innan du loggar ut, passa på att läsa inläggen i den här tråden och ta en funderare på vem som skriver de märkligaste inläggen. Så länge du har den inställning du uppvisar i just det här inlägget så kan du få stanna kvar i din ankdamm.

Som sagt, välkommen tillbaka när du har lugnat ner dig.

• svenne

svenne

Medlem
    3 april, 2008 vid 18:16 som svar på: Brädor från Västervik
    andersbq;456044 wrote:
    Du menar nog Elvström?
    Göran Marström har mig veterligen aldrig sålt något under eget varumärke. Han är världskänd för sina Tornadokatamararen. Men jag har för mig att han gjort något åt vindsurfare, kanske var det fenor åt Bringdahl. Eller mastförlängare? Oåxen kanske vet.

Ooohh yes! Tornado är en typ, Marström är definitivt ett märke och det absolut märket bästa av alla Tornadosar! Det är inte för utan det nästan uteslutande går Marströmare på OS-tävlingar. Marström-märket sitter på många saker, allt från rotationsriggar på ORMA-båtar till A-kattor.

• svenne

svenne

Medlem
    3 april, 2008 vid 13:38 som svar på: Bygglovsansökan på Torö

På söndag är det städdagen, och det här gör det ännu viktigare att vi blir många som ställer upp och visar vårt intresse för Torö!
    Om det här bygglovet också godkänns, kan vi förmodligen lägga ner Torös vänner och istället lägga medlemspengarna på att stämma Nynäshamns kommun för falsk marknadsföring.

• svenne

svenne

Medlem
    3 april, 2008 vid 05:58 som svar på: Halv-FEN-tråden: Bli av med din halva fena!
    Hak;455762 wrote:
    Oooooo släng inte dessa fenor! Lägg dem istället i GWC:s klubbstuga så att freestylesektionen kan få kapa dem ännu mer och exprimentera fram den ultimata cumstom-freestylefenan. Jävlar vad sugen jag är på att testa 10 cm. Det är ju runt den gräsen man inte en behöver poppa alls!

Nej men halva fenor is the shit i alla fall.

Du, i den här tråden hjälper vi varann med halva fenor. Välgörenhet håller Frälsningsarmén på med, och inte f*n kan de nåt om freestyle!

• svenne

svenne

Medlem
    2 april, 2008 vid 22:37 som svar på: Hjälp med lagning!?
    Oregistrerad;455852 wrote:
    men inte om det är ”hinkplast”! TSSS

Jodå, det beror på vad hinken är gjord av. 😉
    Har lagat ett 50-tal MC-kåpor i ”hinkplast” och ett gäng gamla Fanatic. De håller än. Finns en hel del brädor med inlaminerad ”hinkplast”. Som sagt, beror på vilken typ.

• svenne

svenne

Medlem
    2 april, 2008 vid 22:35 som svar på: Förbud mot vindsurfing på Ribersborgstranden i Malmö?!
    pjoter;455310 wrote:
    ni håller koll på vad som händer va? finns lite nytt i kitekonfens tråd.
    har surfklubben läget under kontroll eller ska vi köra var för sig som vanligt, brukar ju funka bra……..

Ni vet om att detta är början på ett totalförbud som om det inte stoppas kommer att drabba de flesta stora stränder i sverige va?

Jag tycker DEFINITIVT att ni ska skriva tillsammans!
    Orera ihop så mycket som möjligt, ju tjockare desto bättre.

• svenne

svenne

Medlem
    2 april, 2008 vid 22:32 som svar på: 400D + hasselblad

Hasselbladare, får underläppen att darra. Säger bara satan vilka linser de har levererat…

• Jag tycker att ni ska trycka mer på de möjligheter som finns, att Malmö är unikt i och med att det går att utöva sporterna nästintill mitt i stan. Påpeka också att Malmöregionens stränder och vattentillänglighet tillsammans med bra vind i många riktningar gör det unikt i både surf och segelsammanhang.
    Dra in så mycket positivt ni bara kan, lämna ”riskanalyserna” och alla typer av svartmålande av andra sporter utanför, precis som förslaget skrivet av Nic är utfört. Men beskriv gärna riskerna ur surfets perspektiv, färre nybörjare och ungdomar, sämre tillgänglighet och så vidare.

Ett generellt tips som är förbannat viktigt för att sätta tyngd på texten: Innan ni skickar, gör en formulerings och stavningskorrektur. Minsta stavfel kan göra en bra text harmlös.

Kör hårt!

• svenne

svenne

Medlem
    2 april, 2008 vid 17:00 som svar på: Hjälp med lagning!?

Går alltid att laga med epoxi.

• Mitt tips är att någon som är registrerad hos Torös vänner loggar in och kollar dokumenten som ligger i arkivet (några få, men bra!). Där kan ni nog hitta en hel del formuleringar och argument som går att återvinna.

Stand up for your surfin’ rights!

Sida 179 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA