svenne
Forumsvar skapade
-
kvabbso;451274 wrote:Är det verkligen lagligt att göra så här?? Var är våran allemansrätt som vi e så stolta över här i svedala
Den har jag sett luckras upp i snart 15 år. Du får snart vackert vänja dig vid att naturen inte är till för alla. Snarare än du tror.
-
getwet;450932 wrote:Vi kanske inte är på samma plan du o jag……..
Planet menar du väl?
-
Knatte;450920 wrote:Extra lös blixt kan det vara, men troligare med en fet blixt tillbehörsblixt på kameran.
Det måste vara en väldigt utdragbar blixt eftersom den slår från höger. De kanske har en jättestor bouncer. 😉
-
-
Om epoxi ska bli genomhärdat och inte ha obundna kedjor så ska komponenterna blandas så exakt som möjligt. Även om jag blandar batcher på ett kilo eller mer mäts komponenterna på grammet.
Det kanske inte spelar så stor för att få en dinglagning tät, men hållfasthetsmässigt så är det inget att hänga upp i julgran. -
pure;450705 wrote:Skickar med en bild på Jason Polakow från en av hans annonser där han poserar med en bar överkropp och försöker se sexig ut och objektifierar alla män … det säger rätt mycket om JP’s produkter .. ska föresten aldrig köpa JP mer 😉
(Kan tillägga att jag tycker att gunsails bilder där man bara photoshoppat in en snygg tjej är extremt dåliga men det säger mer om deras marknads avdelning ”ekonomer & sälj” än om deras segel tillverkar och team surfare)
Jo, problemet är att det är så jävla dålig reklam. De vet att det säljer, det är bara tråkigt att de är så dåliga på att sälja in sina prylar att de måste använda så billiga – och dåliga – reklamknep. Och inte verkar de lägga pengar på att göra bilderna bra heller.
ION-bilden finns det åtminstone lite humor i. Och all heder åt Polakow, han verkar inte behöva något 47-kilos stjärtposerande bredvid sig för att visa var skåpet skall stå. Säga vad man vill om JP-brädorna men han kan f*n sätta sitt namn på kartan på egen hand. Om man nu vill ha brudar på bilderna, varför inte använda någon som kan surfa istället?
Nej, just ja, då blir det ju inte macho längre… -
Spray;450587 wrote:jadu Jesper, det är ju du själv som anser att bilden förmedlar det du beskriver! Jag ser aldrig tjejerna som några ”passiva sexobjekt” som enbart kan posera nakna, det är ju vrickat att tänka i dom banorna bara för att det sitter några snygga tjejer på en reklampelare.
Det är så jäkla överdrivet detta med att det är sexsistiskt etc etc. Jag skulle inte bry mig för fem öre om det var det motsatta scenariot på affisherna.
Kvinnan är vacker så varför inte visa det.Du har ju en cab, du kan väl posa lite på motorhuven med ett segel färdigriggat bredvid dig. Eller, du kanske inte är tillräckligt snygg?
-
Jag håller med Jesper. Vad har de här bilderna med surf att göra över huvud taget?
Okej att det är rätt trevligt att glo på någon som är snygg, speciellt av andra könet, men varför ska det vara så förbannat enkelriktat? Än så länge är det bara brudarna som är modiga nog att stå modell, när kommer första boy-posern? Jag tror tyvärr inte att något märke vågar komma med något som inte är macho, vi lär få se mer tyskreklam så att säga.
Hotsail Mauis Diva-segel är brutalt snyggt, och likaså Points Sweet-modell. Men det var tydligen ocoolt enligt vissa i en annan tråd, och det säger nog mer om surfmarknaden än min smak. Såvitt jag vet är det en del riktigt vassa surfare som smackar läpp med Diva utan att skämmas. Å andra sidan lär det vara gossar som inte sitter framför segelsidor och runkar, de lär inte bry sig helt enkelt.Och ur en fotografisk synvinkel så är bilderna rätt kassa också. Riktigt kassa faktiskt.
-
-
Tushingham har gått att köpa i Sverige sen tidigare (Surfbaren). Jag tror inte att några tester i Windsurf och Boards ger något mätbart oavsett märke. Betygskalorna ligger alltid högt på alla segel med några procents avvikelser – och så får Tushingham alltid bäst i test. Det kan inte bero på att T-ham är engelskt, kanske?..
-
woodleaflay;450376 wrote:Om man köper denna sjunkna dollar är det tull på den då?
Åååhh!!! Det finns faktiskt en sökfunktion! Ctrl+F heter den! :mad2:
-
Kan man köpa dollar, eller måste man betala tull då?
-
Aronh;450200 wrote:Den har nog tänkt stiga lite idag och sen på måndag var det tänkt att den skulle sjunka igen. Så satsa på att köpa på måndag. Prognoser längre fram kostar 100kr tipset.
Sen om dollarn stiger igen så kan man ju sattsa på att sälja sina begagnade brädor på den amerikanska begagnatmarknaden istället för den svenska.
Men hur blir det med tullen då, måste man betala tull om man skickar till USA?