svenne
Forumsvar skapade
-
Japp, det är Bicless webbshop. Det öppnar snart, väldigt snart… 🙂
-
Warp 199-299:- på Stadium. Har funkat i 2 år och den stör inte för min del.

-
Mården;372745 wrote:här är en annan som inte stängde dörren helt men gick ganska fort ändå, liknar klang ganska mycket:)
har väl lite med vindvinkeln o vindstyrka ocksånej det ser inte alls lika ut. Klangs linor är nästan vågräta, Finians är nästan lodräta.
Men om du menar att de är lika fula i våtdräkt, så håller jag med. 😉 -
Är det bara jag som tycker att Klang borde trycka från mer med benen och hänga mer vikt i bommen/linorna?..
-
Royn;372685 wrote:Slänger in en fråga här då det snackas fenor. Har försökt att kolla igenom hela tråden så frågan inte ställs igen….kan ha missat …but here goes.
Kan bero på tråden främst handlar om fendesign, men jag vet inte… 😉
-
Sigmas tele är bra, mycket lins för pengarna (jag har en själv). De senare årens modeller har presterat riktigt bra. Om någon satsar på begagnat så känn efter så att fokuseringen känns jämn i manuellt läge och inte ”hackar” någonstans. Utöver det är det helt okej att handla även beggat.
–S
-
Står på hyllan och är klart och fint. Men det ska tvättas först och jag saknar lite prylar. Ska handla lite prylar i veckan.
-
Bildstabbe är bra (speciellt Canons egna). Tillsammans med ett bra stativ kommer du långt. Det största problemet med stora objektiv är att om de ska vara tillräckligt ljuseffektiva så kostar de multum. Får du inte tillräckligt med ljusinsläpp måste du går ner i slutartid eller upp i ISO-tal.
En sjysst tele är bra, zoomar blir aldrig lika bra eftersom de är ständiga kompromisser. MEN – det spelar ingen roll. Det behövs mängder med bilder innan du som fotograf är ikapp kvalitéten på kameran. Och då inser du att prylarna är långt från allt…Köp det objektiv du har tittat på, för du lär använda linsen till så mycket mer än surffoto och när du väl har fattat hur bra det är med tele kommer du att använda det allt mer. Canons linser är allt som oftast bra, även budgetalternativen.
–S
-
appel;372031 wrote:Tack vasa. Intresse väcktes och hela tråden lästes, puh. Mycket klarnade, mest att mitt inlägg var pinsamt. Filat fenor i 18 år, utan att fördjupa mig en bråkdel av vad några här gjort. Häftig läsning. Skulle inte bli förvånad om problemstötningen mynnar ut i nån farthöjande revolution på området.
Det kommer… 🙂
-
Det är inte första gången den är ute.
20 lager klarlack är nog bara bull, om han inte har lackat själv och det blev dåligt de första 19 gångerna… -
Jag har gjort en liten empirisk bildstudie i vintras i gamla surfblaskor. Ganska många av pro-seglarna håller bommen mycket längre in i handen än jag själv, dvs de har bommen i handflatan istället för att hänga i fingrarna.
Vad det gäller träning så är klättring ett extremt bra komplement till surf, underarmarna får ordentligt med smisk. 🙂
-
Basse;371292 wrote:Var det mellan två LB-reggade bussar du jämförde då eller??
Är det mellan 2 personbilar som inte är nya blir det väl en helt annan milgräns som måste passeras vad jag kommit fram till.
Nej, mellan vanliga personbilar. Nya.
-
Jag ser bara fördelar med diesel, trots att priset har ökat med 50% på ett par år. När jag köpte min nuvarande bil gjorde jag en kalkyl med alla kostnader inräknade för att få ut en milkostnad som jämförelse mellan bensin och diesel just för att alla sa att det inte var ekonomiskt med traktorsoppa. Brytpunkten gick vid 870 mil. En meter längre med diesel och den var billigare…
Nu är iofs dieseln som sagt dyrare än då, men jag gjorde överslag även på det då och brytpunkten kom inte högre än 1500 mil hursom.–S
-
Om vore dig skulle jag byta typsnitt eller testa någon annan storlek. Titlar och menylänkar är ganska ”taggiga” just nu och resten av sajten har en mjuk framtoning.
–S
-
getwet;370855 wrote:Den politiska viljan att subventionera ett biologiskt bränsle tycks vara många gånger lägre än att subventionera mark i träda
Om jag inte kommer ihåg helt fel får Raps odlas på det som kallas EU-träda (mark som ger bidrag istället för att användas för odling) så länge den inte ska användas som spannmål eller utsäde. Så det är inte subventionerna det är fel på, snarare marknaden. Men vill man pressa själv, när frityrolja är gratis?