Forumsvar skapade

Sida 232 av 278
  • svenne

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 16:09 som svar på: Surf på Ekerö i em (27/10)
    A90 wrote:
    Är Sätrabadet OK vid Nordvästligt?

Älvnäs, samma vatten som Närlundabadet, är sjukt bra.

• svenne

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 16:07 som svar på: fena på signaler?
    styret wrote:
    Tjena.
    Finns det nån här på konfen som är en jävel på det här med nätverk och trådlösa signaler för typ PLC och sånt?

Scenariot ser ut som följande. Vi har:
    1: ett vågspot
    2: ett reningsverk 50 meter från stranden
    3: ett trådlöst nätverk till ett vattenverk där en pc med fast uppkoppling snart finns. I nätverket skickas signaler från givare och till PLC.

Tror ni det är möjligt att fixa en vindmätare nere på stranden som matar in uppgifterna i nätverket och sen från PC:n ut på nätet.
    Vad kan ett sånt kalas kosta.

om det är nått mer som behöver utrönas så fråga så ska jag försöka kolla mer på utrustningen som finns där.

Det går finfint att kommunicera trådlöst från givaren till PC:n. Det bästa är att numera är såna prylar så billiga att det inte ens är värt att knåpa ihop nåt själv. Köpte ett trådlöst vädersystem förra året som pratar med vindgivaren 70 meter bort, iofs listade vi ut själva vad vi skulle lyssna på från givaren men programvaran kostade bara en tusenlapp extra.
    Men var kom PLC in i bilden?

• svenne

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 15:59 som svar på: Surf på Ekerö i em (27/10)

Jag gav upp rätt snabbt med 5.0:an, Christer körde 4.2 toköverriggat! 3.5 hade varit mer passande.

Det var nog första gången jag såg såna vågor på Mälaren, helt sjukt. Tog lite bilder, ska se om det blev nåt att ha senare.

• svenne

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 13:50 som svar på: Fredag the big day!!!

Erken på fredag kanske?..

• svenne

Medlem
    22 oktober, 2006 vid 09:36 som svar på: Vad menar SMHI?

Det är som Emil säger, att tendensen förtydligas genom uttrycket, ”mellan syd och sydväst” anger att det med största sannolikhet är närmare syd.

@alexasu: VSV är en riktning, inte ett intervall.

• svenne

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 10:08 som svar på: dusklant

Skulle inte ha förvånat mig om det hade varit på Öland…

• svenne

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 08:33 som svar på: dusklant

Vänta här nu… Har tüskbilen på bilden off-roadat sig ner till stranden? Jag skulle bli så jävla skogstokig om jag såg det. Tyskar gör precis som de vill, inte konstigt att deras egna skogar är totalförbjudna för allt var friluft heter.

• svenne

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:37 som svar på: Maila till konfen med mobil

Skit i mejl, fixa till ett lighweight-gränssnitt till forumet istället. Möjligtvis wap för de stackare som har stenålderstelefoner, men en mobilsurfversion vill jag ha! 🙂
    Jag tror att det redan finns till vB, annars äre väl bara å knåpa ihop nåt…

• svenne

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 10:02 som svar på: Sprayfärg till RRd Twintip för att måla över lagningar

Få helt rätt är ingen idé, lite solblekning och nötning så skiljer sig färgerna ändå. Fixa en så nära som möjligt och ”shada” in lacken istället för att maskera området med tejp. Det är när det är skarpa linjer som det verkligen syns.

• svenne

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 20:32 som svar på: Sprayfärg till RRd Twintip för att måla över lagningar

Kör med vanlig bättringsfärg till bilar, går att handla på Mekonomen, välsorterade OK etc.

• svenne

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:58 som svar på: Lagning av bräda i Sthlm

Jag lagar.

• svenne

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 16:01 som svar på: Tävling: Varför säljer faster alla sina grejor?!?!

Alltså, nu har jag funderat i 8 månader på en sak.
    Ska det vara faster som snabbare på engelska, eller faster som i farsans gamla kärring till syster?

• svenne

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 11:06 som svar på: Skype

Gratis telefoni över Internet, du kan ringa till fasta nätet och tvärtom. Gratis Skype-Skype, liten kostnad Skype-fast telefon – jag ringer till kompisar i Australien för typ 13 öre minuten med extremt bra ljudkvalitet. SMS-tjänster och hela tjofräsen, kolla på http://www.skype.com.

• svenne

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 08:04 som svar på: Sylt, dagen efter…

Känns nästan som en Sylt-klassiker, blåser aldrig på tävlingarna – bara före och efter…

• svenne

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:40 som svar på: Bilder från Torö idag 8/10

Jespers bilder ligger som Pic of the day på Fanatics hemsida! 🙂 (16/10, alltså…)

Sida 232 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA