swe-496
Forumsvar skapade
-
@getwet 360434 wrote:
Gäller det även på utländska tävlingar, eller bara tävlingar sanktionerade av SVF?
Ska inte svära på det, men till 99% säker är jag.
Maila någon i styrelsen. Adresser på http://www.vindsurfingforbundet.com -
Oscar….
Om man är medlem i SVF så ingår ansvarsförsäkring i medemsavgiften.
Det är obigatoriskt att ha en sådan försäkring när man tävlar. -
Oscar…
Om man är medlem i Svenska Vindsurfing Förbundet så ingår en ansvarsförsäkring som är obligatorisk på alla tävlingar som är sanktionerade.
Den e till för om du eller din utrustning råkar skada någon person.
Lätt hänt.. Hände för ett par år sen i Båstad då två seglare hade täckt syn pga av seglena. Ena killen fick sy ett par stygn och fick hjärnskakning..
Har för mig att försäkringen då täckte hans kostnader. -
@SWE176 360313 wrote:
flame hette den visst.
http://www.hotsailsmaui.se/master_forlangare_bommar/bommar.html
Eftersom det lilla seglet ska ha 252 com bom är det lite överdrivet med en Maximum.Maximum är helt oslagbar för stora segel, men här får man trucka ihop den så mycket det går. Det finns en annan tråd om att kapa en bom, men det är slöseri. Det känns bättre att få ut en bra begagnad bom på marknaden. Det finns inte så många sådana.
Jag har testat en glory+. Den har samma smala grepp som maximum.
Egentligen är det det smala greppet som är det viktiga för mig. Jag provade en ”vanlig” bom i somras. Jag var tvungen att sänka den i botten för att få grepp om den så att jag kunde pumpa.flame ska vara 56-57 cm bred mot maximums 63.
Bakbeslaget är smalt, men det gör nog inte så mycket på ett litet segel.Jag har visst blivit uppgraderad till upptäckare
/JE
Tja Jan-Erik…
Vad ska du ha för din Maximum?PM:a mig pris…Intresserad….
-
Japp Jeppe e på Maui nu…
G-Flare? liknande Maximum eller? -
Har du bild på den?
Mastfot?
Intresserad….. -
Ja det skulle vara skoj att ha ett riktigt bra racemärke igen. Hade Mistral 311 som coursebräda när funboard var tävlingsformen. Riktigt bra bräda. Brädorna efter den levde aldrig riktigt upp till den prestandan som 311:n hade.
Hoppas Nik kan sparka liv i Mistral igen.
Brädorna var alltid välbyggda tyckte jag. Det är de säkert fortfarande men har ju inte kört någon då de inte haft racebrädor på ett antal år. -
Visst kostar KelaPro en del slantar, men de är värda varenda slant…
Är supernöjd med de 2 jag har. -
Visst kostar KelaPro en del, men den är värd varenda krona…..
-
Näe den enda riktiga förlängaren är KelaPro. Kolförlängare värd namnet iaf.
😉 -
Nä…Enda riktiga förlängaren är KelaPro…. Riktigt bra grejer.
Riktig kolförlängare värd namnet..
😉 -
Hur gammal e den där jonaish egentligen… De inlägg jag har läst som han/den/det har skrivit verkar mest vara rappakalja. Inget vettigt någon gång.
-
Sådär……röstat och klart….fan ta honom nu om han inte levererar segelbart varje dag under 2007;)
-
Ehh nej, men det går ju att kapa alla bommar.
Måtta noggrant och se till att snittet blir helt rakt. Måtta ut hålen för låsningen och borra med en aningens mindre borrdiameter. Fila sedan upp hålet till rätt diameter…….. -
Hur var nya brädan Jimmy?
Känslan?
