swe-496
Forumsvar skapade
-
Hade jag fått mina grejer så hade jag varit på Nicke….
Segel när som helst nu….;)
Bräda ca 1,5 – 2 veckor…. -
Har du hunnit segla den något Jimmy? Jämfört med brädan du seglade förra året?
-
Oj det är lite svårt att säga generellt hur det ska vara. Beror ju lite på vilket segel du har, men lite kan jag nog hjälpa till.
UTHAL: Åtdraget på kryss och släppt på undanvindar, ca 10 – 15cm
NEDHAL: Beror helt på segelmärke.
PUMPA IGÅNG: Samtidigt som du tar ett pumptag så ska du trycka ifrån med benen så att du får brädan att komma framåt. Vart på brädan du ska stå beror lite på brädmärke.
ÖVRIGT: Hängselelinorna tätt ihop, ca en hands bredd mellanrum.
Lätt vind = bom högt (minskar trycket på mastfoten), Hård vind = lägre bom (ökar trycket på mastfoten) Skillnad mellan hög och låg bom 5 – 15cm.
Försök segla med de som har seglat formula länge. Vi är ett par stycken i Sthlm som brukar träna ihop. Nu har inte alla fått sina nya grejer ännu så vi har inte kommit igång riktigt.
Jag hoppas att jag har mina segel och bräda till 1:a Maj…..
Hoppas dett har hjälpt lite. -
JBSS ute i Järfälla har en del plats i containrar. Görvälnsbadet går att ta sig till med buss. Kolla klubbar på http://www.vindsurfingforbundet.com för kontakt.
-
Jodå jag kommer nog ner som det ser ut nu iaf…
Ska hinna med en partytur i Åre i Valborg också… Det kostar att ligga på topp;)
Ska se om jag hinner skaffa lite speedriggar också.
Så Bollen har gått i terapi sen senaste och första turen med mig??*ASG*
Tror att GetWet´s lasertur utanför Västervik hade spräckts med hästlängder när jag o Bollen åkte ner..*S* -
Oscar wrote:Varför inte kombinera de två? Rapportera direkt till publiken mha lasern men slutvinnaren utses på loggat resultat….
Håller med Oscar om att det är nog det bästa sättet. Laser för publikrapportering vilket ÄR viktigt.
GPS för att få fram slutresultatet. Tror det blir mest rättvist på det sättet.Sugen som fan på lite nya riggar för speeeeeeeed..;)
-
”Tänk er följande bilder:
Ett nytt Kvänumkök med en bakmaskin och en sodastreamer på bänken”Fan Sodastreamern säljs ju i nytappning numer…;)
Skämt åsido. Håller med dig om att det skulle se bättre ut om det var moderna surfprylar istället för omoderna…. -
Styrbords siffror högst upp babords rutan under. Detta enligt de regler som finns om siffror. Kommer inte ihåg exakt vilken regel i regelboken, men det kanske nån annan kan fylla i.
Personliga sponsorer under bommen har jag för mig.
I Sverige bryr sig nog inte någon om det, men vid tävling utomlands kan de var väldigt petiga med sådana saker. -
Åhhhh fan..
Hur har det gått för er på RSX?
Har Jimmy anlänt ännu? -
En liten idé.
Man får inte mailadressen för beställning förrän RTK har godkänt resultatet..
Man kan slippa en del onödiga mail på det sättet. -
6-7m/s är kanon med ett segel på 11kvm om man väger runt 100…och en formula blir roligare då den är lättare och snabbare än en freeridebräda….
-
Hade jag råd skulle jag nog köpa en. Men tror inte jag skulle göra en satsning för OS-deltagande men iaf tävla i Sverige plus kanske nån tävling utomlands.
-
SweMange.
En helt SUVERÄN idé.
Man ska kanske försöka lobba lite bland näringslivet?
Finns ju en del inom vindsurfing som jobbar i den stora IT-branschen som kan lägga ut lite krokar….