Forumsvar skapade

Sida 120 av 132
  • swe-496

Medlem
    15 mars, 2006 vid 14:48 som svar på: :)

Vad har det här inlägget med vindsurfing att göra????????????????

• swe-496

Medlem
    14 mars, 2006 vid 18:39 som svar på: Hurricane fenor?

Sorry…..räknade åt fel håll visst…*ASG*
    Men rätt ska vara rätt. Tackar.

• swe-496

Medlem
    14 mars, 2006 vid 15:01 som svar på: Hurricane fenor?

Knots=knop. 1 knop är ca 1,8m/s.

• swe-496

Medlem
    3 mars, 2006 vid 15:54 som svar på: Surf på båtmässan 4-12 mars?

Andrew.

Nä ni håller väl till i Åre och hyr ut skidor…..iaf en av er var där för ett par veckor sen….

• swe-496

Medlem
    7 februari, 2006 vid 16:09 som svar på: Nu har dom gjort det igen

Vart var det han seglade då? Kan det ha med salthalten i vattnet att göra eller? Brädan planar ju lite lättare när det är mer salt i vattnet…….eller?? Tycker iaf att det har känts så.

• swe-496

Medlem
    1 februari, 2006 vid 16:41 som svar på: Vad driftade Barry och Phil om?

Trist att det ska klagas när det ordnas något speciellt… Kanske var så att det var lite svårt att hitta lokal för ändamålet?
    Var inte själv på plats tyvärr…

• swe-496

Medlem
    27 januari, 2006 vid 11:18 som svar på: Köp min bräda!

Håll det till Köp och sälj tycker jag………

• swe-496

Medlem
    27 januari, 2006 vid 05:59 som svar på: Vad välja för bräda???

Du har så rätt Jimmy….
    Har beställt segel av Jeppe…..10,0 och 11,6 med master och en bom…:)

• swe-496

Medlem
    11 januari, 2006 vid 18:11 som svar på: Långdistanssegling…
    getwet wrote:
    Det var Jimmy, SWE16.

Nej du….SWE 16 Var det Svanberg som hade/har. Jimmy hade SWE 15 men har numera SWE 1……;) *S*

• swe-496

Medlem
    8 januari, 2006 vid 18:12 som svar på: 60% fordonsskattehöjning
    MattaP wrote:
    detta kan ju Iof tolkas som att de tänkt sänka skatten för personbilar istället för att höja mer på lastbilarna så småning om!!??

Mmm och när har regeringen någonsin gjort något för att det ska bli billigare att äga och köra bil i det här landet???

• swe-496

Medlem
    8 januari, 2006 vid 18:09 som svar på: Byta ut högtalarna i instrumentbrädan på VW??

Kolla på modellanpassade högtalare. Köpte Pioneers till min förra bil till dörrarna. Original satt det 50watts 3-vägs, de nya var på 150watt också 3-vägs. De flesta bilradiohandlare har kataloger på de olika märkena. Finns modellanpassat till de flesta märkena.

• swe-496

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 23:19 som svar på: Sweden Windsurfing Tour 2006

Det finns en klass som heter Formula Experience som jag tror kan locka E-jolle och 420seglare mer än Aloha Class. Experience är tänkt som ett insteg i Formulaklassen. Lite vassare mtrl än Aloha. Dock billigare än jollesegling. Kan inte F E begränsningarna riktigt. De har kört den klassen i Norge ett tag nu och den har genererat i ett uppsving enligt norrmän man har mött på tävlingar i Sverige.

Begränsingarna i den klassen finns det säkert någon annan som kan bättre än jag som gärna kan lägga in dem här…

• swe-496

Medlem
    20 september, 2005 vid 23:42 som svar på: Sweden Windsurfing Tour 2006

Inget tvivel om den saken att Öland alltid har haft bra arrangerade tävlingar.
    Men jag förstår inte riktigt vad du Kenneth menar med att förbundet i stort är förknippat med Formula? Visst en del i styrelsen tävlar i Formula. Men det finns ju även freestylefolk med i styrelsen. Vad beror det på att det är så få i ÖWC som har en Formualbräda då? Öland har oftast tillräckligt med vind för att köra mindre grejer, så är ju inte fallet uppe i Sthlm t ex. Hade jag inte haft en Formula utrustning hade det inte blivit mycket seglat här uppe. Om jag inte missminner mig helt nu så hade ÖWC ett antal duktiga killar i Funboardtouren då den begav sig. Varför fortsatte inte de killarna med Race? Var det för att det var lite collare med freestyle? För att tävla så är man ju tvungen att vara med i ett klassförbund, det är ju så i så gott som alla sporter. Fotboll måste du ju vara med i någon form av klubb om du ska spela någon forma av serie. Korpfotboll och uppåt.
    Bara för att nämna en sport. Finns ingen seglingsklass som du inte behöver vara med i klassförbund för att kunna tävla.

Tro det eller ej, men SWT är det högsta du kan tävla i inom Sveriges gränser, oavsett om du tävlar i Freestyle, Wave eller Formula. Det är mao tävling på elitnivå, även om det kan tyckas vara en lekstuga ibland.

Tråkigt att läsa om din prognos för Formulatävlandet. Men vart är Freestyle på väg? Förra året i Båstad var det verkligen inte många deltagare.??? Tittar man på antalet i Formulaklassen så har det hållit sig hyfsat konstant de senaste åren. Man kan placera sig rätt bra med 1-2 år gammal utrustning.

Tycker inte att vi ska hålla på snacka om Freestyle kontra Formula utan att vi ska göra gemensam sak och få upp antalet deltagare i alla klasser. Tror sporten mår bäst av det i slutändan iaf….

Mvh Mattias W (SWE 496)

PS Tycker det e kul att det blivit ett intresse för Speed och slalom igen….

• swe-496

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:09 som svar på: Sweden Windsurfing Tour 2006

Min spontana reaktion på Kenneths inlägg: ”Det känns som att det är VI och DOM”. Det är att man i förbundet skulle ha en som sköter relationen mellan klubbarna och förbundet. Den personen ska kunna hjälpa klubbar med det mesta. Sen är frågan vad klubbarna vill ha för något från förbundshåll. Sen kan man få mycket hjälp i klubbarna med kurser av olika slag från sina respektive distriktsseglarförbund.

Har den känslan ibland att man inte anses vara riktig seglare i seglarklubbars ögon ibland. Hörde en kommentera detta när det var SM i Nynäshamn. Han hade en riktigt nedlåtande syn på vindsurfing. Tror att vi vindsurfare ska försöka bättra på den imagen att vi faktiskt är seglare vi med.

Tror fortfarande att man ska ha det antal tävlingar vi har idag. Visst det finns helger som man är ledig flera dagar i sträck som man kan ha 3-dagarstävlingar på, men även då kan det krocka med familjetraditioner och annat. 3-dagarstävlingar kan vara svårt med tanke på att både seglare och arrangörer kan behöva ta ledigt för att delta/arrangera en tävling då.
    Visst det är olyckligt att det hamnar 3 tävlingar under en enda sommarmånad då många familjer har semester. Men det är även då det är folk på stranden och ser oss. Det är ett avvägande man får göra hela tiden.

Mvh Mattias W

• swe-496

Medlem
    5 september, 2005 vid 16:36 som svar på: SM i Nynäs, ett Formulaskämt

Det var ju skönt att styrelsen inte strök racet som blev av på SM. Enligt vilken Regel i KSR lämnades protesten in till styrelsen? och vad har styrelsen för domarutbildning att behandla en protest efter egentligen? Hade styrelsen godtagit protesten så hade ju tävlingen verkligen avgjorts i styrelserummet. Nu skedde det på vattnet men i urusla förhållanden. Kan hålla med om att det inte var rätt förhållanden att köra race i. Jag var en av de som skrev på listan som gick runt på SM, då skrev jag på i ren frustration, något jag ångrade i efterhand. Anser att det är tävlingsledningen som ska ta beslut om ett race ska godkännas eller inte. Visst, nu hade inte den här tävlingsledningen den erfarenheten av vad som egentligen krävs för race i Formula Windsurfing. Det fick de efter det race som genomfördes. Hade Formula Championship Rules använts så hade det funnits regel att protestera efter, men nu kördes det enligt KSR vad jag kommer ihåg iaf….

Ser gärna att det kommer tydligare regler/riktlinjer som hjälp till oerfarna men även erfarna arrangörer för vad som ska vara godkända förhållanden att köra i.

Vem e du anonyma som har skrivit egentligen?

Sida 120 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA