tobhed
Forumsvar skapade
-
Denna lista är ju inte fy skam direkt
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=5458 -
tobhed;421819 wrote:Onwater får snart in dem. Micke ska bl.a få ett ex inom 2-3 veckor för test
Kommer att finnas i storlekar mellan 26-32Får ta tillbaka det där, fenan finns redan i Sverige. Blåser det i helgen så lär Micke kunna testa den
-
tobhed
Medlem15 oktober, 2007 vid 08:19 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 oktinte ett skit så klart… är väl fortfarande upprörd över gårdagen och skrev tokfel
-
tobhed
Medlem15 oktober, 2007 vid 07:44 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 oktNu gick det ju käpprätt åt hel-ete för min del, men värt att notera var att Ulf körde med 6,3 kvadrat hela söndagen – inte speciellt stort med tanke på vindriktningen.
-
Det är vad Tor på onwater har sagt i alla fall. Kan ju tänkas att det kommer fler storlekar framöver?
-
Onwater får snart in dem. Micke ska bl.a få ett ex inom 2-3 veckor för test
Kommer att finnas i storlekar mellan 26-32 -
Hänkö;421478 wrote:Help me please Mr Hed! Som Speed-oskuld (nästan) undrar jag stilla vad GT-11 e för nåt ….och vad som kan tänkas hända med GPS-speedsurfing-standard! Jag har precis skrivit till Tomten och önskat mig en Amaryllo (den som Wallén säljer). Ska jag uppdatera ”tomten” med annan önskan tycker du?
Vill ju inte äntra ”speedscenen-2008” med fel grunka på armen!!
Har du tillfrisknat för övrigt och åker till TT nu i helgen?? Lycka till i så fall!!
Du kan vara lugn, din lista till tomten är helt rätt – det är bara 2 olika benämningar för samma produkt.
-
Jag uppfattade det som om han körde med 2 GT11 samtidigt.
”On this particular session Chris was wearing a second GT-11 GPS as well” -
kinetic;421205 wrote:3-4 år tycker jag att man lugnt kan ha sina segel i…Du ”hinner” segla in dig på grejerna, vet hur de skall trimmas osv…
Jag har det senste året i princip uteslutande kört 7.6 varje gång, detta har för min del inneburit att jag kan detta segel mycket bra, vet var gränserna går (nåja inte alltid men oftast)…Min målsättning för nästa år är att segla in mig på mitt 6.8……sen var du ju också skapligt överriggad i Klagshamn för en månad sedan 😉
-
Generellt kan jag säga att jag kör med 29 cm till 6.7 kvadrat. Brädan i detta fallet har varit en isonic 87 eller en FS XS S.
det är svårt att ge sig på att säga att en viss storlek på en weedfena motsvarar en annan storlek på en rak fena, det är så otroligt många faktorer som spelar in (precis som du själv säger).
-
bananen;421040 wrote:För barfota segling?
absolut, funkar ett tag till.
-
Som sagts innan så har även Länsförsäkringar något som heter småbåtsförsäkring som täcker windsurfing. Detta kan dock variera något beroende på var i landet man bor.
-
Oregistrerad;420614 wrote:När är man mogen att tävla i speed. Vilken average hade ni när ni började tävla ? Helt ok att bli sist men det är ju trevligt att inte vara för långt efter den som är näst sist.
En som är sugen att testa.
Jag gjorde min första tävling samt postade min första GPS-session på speedchallenge förra året i Habo.
Man lär sig väldigt mycket på att tävla samt att träffa ”gubbarna”, dessutom är speedchallenge inget formellt tjafs där alla är bistra och stela utan alla hjälps åt och delar med sig av tips etc. Utan att känna dig så kan jag säga att du säkerligen är redo för att tävla i speed, du kommer att lära dig massor och du kommer att bli helt fast. -
Hänkö;420079 wrote:Krya på er…Bunkefloare……!! Jaha…då får jag återkalla supporterbussen som kommit halvägs till TT….!
Tyvärr har jag fortfarande inget möjlighet att komma trots att det är uppskjutet!
Har du verkligen chans på bräda/resa Tobbe? Var ser man rankingen?
Klart att jag inte har någon chans…
-
Hela familjen har fått halsfluss, så vi tycker att det var ett oehört bra beslut att inte köra denna helg 😉