Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Windsup i nowind

  • Windsup i nowind

    Publicerad av mes på 12 augusti, 2014 vid 19:29

    Jag fipplade bort min hängsele härom dagen och gav mig ut hemmavid för att få träna lite styrka, stagvändningar och snabjibes…dock var det för lite vind ens för det men då satte jag 5,7an på 9,6″ suppen och jäklar vad kul att smacka läpp, köra clew first, stagvända snabbt och snyggt, gippa precis hur som helt…på 3-4 dm vågor….jädra sköj….faktiskt roligare än jag haft på vsurf på länge i och med att jag är tillräckligt bra för att inse hur kass jag är.
    Ska testa vidare med suppen+segel i fjuttvågor.
    Klart mer soul än halvjobbig vsurf när det ändå går skitdåligt hela tiden…
    🙂

    walle_gbg svarade 9 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • canoya

    Medlem
    13 augusti, 2014 vid 12:41

    Har kört likadant några gånger i sommar i Vilshärad. När det blir jobbigt att paddla ut i motvinden, funkar seglet bättre. Jag körde med 6,2 och fick plockat rätt många fjuttvågor. Det är bra att ha kort fena så man kan vända på riktigt grunt vatten efter att ha utnyttjat vågen ända in!
    /Håkan

  • mes

    Medlem
    13 augusti, 2014 vid 20:33

    @canoya 726084 wrote:

    Har kört likadant några gånger i sommar i Vilshärad. När det blir jobbigt att paddla ut i motvinden, funkar seglet bättre. Jag körde med 6,2 och fick plockat rätt många fjuttvågor. Det är bra att ha kort fena så man kan vända på riktigt grunt vatten efter att ha utnyttjat vågen ända in!
    /Håkan

    Jag testade idag i lite större vågor i Lejet. Riktigt kul! Blir mer av den varan.

  • hollister

    Medlem
    14 augusti, 2014 vid 17:33

    Vad kör ni för suppar? Läste en artikel i Windsurf av Peter Hart där han tyckte det var bästa sättet att komma in i vågsegling genom att använda en vågsup på mindre än 10 fot + vindsurfingrigg.

    Måste skaffa en SUP ASAP :tongue:

  • irieman

    Medlem
    14 augusti, 2014 vid 18:00

    Håller med, har gjort likadant några gånger själv när det inte är så mycket vind men lite vågor, ut med SUPen och typ 6.0 och plocka vågor. Hur kul som helst! Har själv en Nah Skwell 9’6″.

  • mes

    Medlem
    14 augusti, 2014 vid 20:03

    Nah Skwell 9,6 här osså. Sitter nu med värkande biceps efter att ha gjort 100 slag på raken. Mumma att få komma ut. Den är dock jättetrög om man vill segla men det är ju liksom inte det som är grejen.

    Hoppas få ut grabben med barnriggen till helgen. Tejpar då fast massa mjukt på nosen på pappas pärla.

  • canoya

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 11:50

    Jag har ett tungt hemmabygge på 280×85 med onödigt mycket rocker i bak (kopierade min longboards rockerkurva).

  • walle_gbg

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 21:11

    Ah, kul att läsa. Även jag satte segel på SUPen i Vilshärad i halvfjösig vind under semestern. Det var definitivt roligare än att halvplana och pina höjd. Det får bli mer av den varan. Jag kör en Quatro 8’6″.
    Förövrigt är vågSUPen den klart mest använda surfprylen jag någonsin köpt. Den har nog varit med ner på stranden varje dag vi varit där. Plattvatten – alltid någon som vill ut och paddla. Småvågor – ungarna surfar. Lite större vågor – man själv kan sticka ut och göra bort sig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Windsup i nowind

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.