• Publicerad av felippe på 12 juli, 2008 vid 17:21

    Är på jakt på ett par boots, någon som har något shysst förslag på några till en cabrinha custom bräda? O var man kan inhandla dem nya eller använda…

    tack

    trumpeten svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • hengo

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 17:37

    escaladesen är grymma..
    matthias på liquidforcekites.se har

  • felippe

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 18:04

    A nice kör du med dem?

  • hengo

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 00:15

    jepp, har ej provat några andra men dom här är grymt sköna. mycket påkostade

  • trumpeten

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 06:23

    Dom är svin goa. Men köp en stor bräda annars får du det jobbigt, minst 138!!!!!!!!!!!

    Snygg avatar Hengo, den är inte så lätt som den ser ut den dära.

  • felippe

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 19:34

    ja ok ja vi får se hur de går här… tack så länge

  • sourra

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 19:37

    @Trumpeten 482135 wrote:

    Dom är svin goa. Men köp en stor bräda annars får du det jobbigt, minst 138!!!!!!!!!!!

    Snygg avatar Hengo, den är inte så lätt som den ser ut den dära.

    Vicks, gäller det bara när du har en ren wakestylebräda med jävligt mycket rocker eller gäller det även på en “vanlig” bräda som klarar bindningar?

  • trumpeten

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:33

    Jag har bara kört en bräda och det är cabrinha custom 133cm så det är den enda jag kan utala mig om. Men det stör mig otroligt mycket att behöva krasha grejer som jag vet ska sitta. Bara för att brädan är för liten.
    Känns det som iallafall.

    Jag vet inte vem som skrev det men det beskrev det väldigt bra.

    Har man en för liten bräda till sin storlek med rocker känns det som att man blir släpad efter kiten istället för att åka efter kiten. Detta är ju med boots då.

    Jag fusk köpte en bräda som jag tänkte jag skulle ha till både straps och bindningar. Men nu vill jag bara köra bindningar så nu ska jag ha en ordentlig bräda. 140 om det finnes, L0st Cause custom skulle inte vara fel, tror inte heller dom är så dyra. =D

    Jag har svårt att stå kvar när jag landar blind med för liten bräda. Det är nog för att man inte har så mycket i ytterkanten efter foten att balansera på, särskilt med mycket rocker.

    Ett till problem är ju att 133cm brädor är max vad som får plats i boardbagen.

  • sourra

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:50

    Fan då, ska man bli stolt ägare av två twintips då?

    Ang brädlängd kontra väska – ta en titt på Porter Roller-resväskan som är 145 cm. Jag har en sån och den är sjukt bra. Du kommer rymma både brädor, bindningar och kites. Jag hade med 4 kites, två brädor, tre bommar, pump, två selar, våtdräkter, rashies och boardshorts och det klagade den inte över =) Tror även golfväskan funkar bra för dig, den är lite lättare.

  • hengo

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:56

    skulle välidgt gärna vilja teseta någon större bräda, typ 142-148. Tror det kanva riktigt nice med bindningar. Många kör ju bindnnigar främst av den anledningen (bindningar = enklare att köra större bräda, större bräda -> mer popp)

  • trumpeten

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 22:04

    Den väskan verkar nice. Min Dakine airwagon är bra den också men den är ju “bara” 135cm. Ska komma ihåg den dära naish väskan till nästa gång.

    Vad kör ni med för brädor? LF concept 139 verkar bra.
    133 custom är 39 bred
    138 custom är 42 bred

    Jag skickade just ett mail till LostCauseBoards och frågade vad han skulle ha för en bräda. Då lär jag veta precis vad jag ska ha innan.

    Ska och köra imorron bitti och jag vill ha en större bräda nuuuu.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.