Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • sundheden

    Medlem
    5 augusti, 2019 vid 19:58

    Lite varierande vindstyrka på Oxnö p g a passerande moln, men ok med 7.8 mest hela tiden. Det tar ganska exakt lika lång tid att åka till Oxnö som till Dalarö, se https://sodertornsurf.wordpress.com/spots/ För övrigt stämmer inte beskrivningen där riktigt tycker jag, s-sv är bra riktningar som ger fina vågor att hoppa på om det blåser lite mer än idag. Betydligt mer havskänsla och naturupplevelse än Dalarö. Anledningen till att inte fler seglar där är antagligen att det finns rätt många spots på Södertörn att välja på när det blåser från sydsektorn.

    Så denna spot är alltså vid klippbadet här på kartbilden?

    Svara på: ☆ Stockholm 2019 ☆

  • irieman

    Medlem
    5 augusti, 2019 vid 21:41

    Lite varierande vindstyrka på Oxnö p g a passerande moln, men ok med 7.8 mest hela tiden. Det tar ganska exakt lika lång tid att åka till Oxnö som till Dalarö, se https://sodertornsurf.wordpress.com/spots/ För övrigt stämmer inte beskrivningen där riktigt tycker jag, s-sv är bra riktningar som ger fina vågor att hoppa på om det blåser lite mer än idag. Betydligt mer havskänsla och naturupplevelse än Dalarö. Anledningen till att inte fler seglar där är antagligen att det finns rätt många spots på Södertörn att välja på när det blåser från sydsektorn.

    Kul! Måste testas nån gång.

    Dalarö var svag vind nu på kvällen, åskmoln som drog förbi, räckte för en lång repa med foilen men sen var det inget mer.

    Svara på: ☆ Stockholm 2019 ☆

  • pete

    Medlem
    6 augusti, 2019 vid 00:19

    @Sundheden: japp!

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    7 augusti, 2019 vid 11:47

    Testar nog Dalarö idag efter jobbet om inte prognosen går ner ännu mer.

  • grrrr

    Medlem
    7 augusti, 2019 vid 13:47

    Björkvik (sandarna) ser bra ut nu. Och det ser ut som att brisen kickar igång också.

  • grrrr

    Medlem
    7 augusti, 2019 vid 19:09

    6.6 och slalom var alldeles lagom för mig idag med min rostiga, trasiga kropp…

  • mrquality

    Medlem
    8 augusti, 2019 vid 05:55

    Dalarö var bra igår, blåste upp till 10m/s i byar fram till 17 tiden. Sen droppade ner som vanligt.

  • irieman

    Medlem
    8 augusti, 2019 vid 09:36

    Kom ju inte till Dalarö förrän vid 17.00, blåste på hyfsat då men sen hade det droppat nästan helt. Som tur var hade jag foilen så jag fick ett gäng bra repor ändå! Foil funkade till 19.30 i alla fall.

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 10:11

    Hmmmm….. Björkvik imorgon lördag och Torö på söndag skulle kunna vara en plan………..

  • daniel_bing

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 11:16

    Funderar på exakt samma!

  • evert

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 11:30

    Jag med (men bara lör..)! Prognos lör väldigt olika på olika siter.. vilken tid tänkte ni?

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 11:36

    Jag med (men bara lör..)! Prognos lör väldigt olika på olika siter.. vilken tid tänkte ni?

    Om man kollar Skötkobben på SMHI så borde Björkvik kunna funka från 11.00 – 22.00! Fast sen kommer det ju lite regn vid 17.00.

  • evert

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 11:56

    Jag med (men bara lör..)! Prognos lör väldigt olika på olika siter.. vilken tid tänkte ni?

    Om man kollar Skötkobben på SMHI så borde Björkvik kunna funka från 11.00 – 22.00! Fast sen kommer det ju lite regn vid 17.00.

    Aha, jag har alltid kollat på Ingarö på smhi, där såg det kasst ut fram till regnet kom. Då ser strax efter lunch, från 13 och framåt, lockande ut.

    Tror ni på bryggan eller Sandarna?

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 12:24

    Ja, efter lunch ser ju bra ut. Tror Lilla Sand blir bäst då det är SO. Skötkobben ligger längre ut än Björkvik men borde ändå var en ok fingervisning.

  • olas

    Medlem
    9 augusti, 2019 vid 13:29

    Lilla Sand?
    Är det här?
    59°12’55.75″N
    18°31’27.05″O

    Ola

    Attachment Image
Sida 19 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.