Taggad: 

  • ola-h

    Medlem
    30 november, 2007 vid 12:08

    Otroligt imponerande. AA har ett rätt hyfsat facit i år. Och ett rätt pressant schema. När har han hunnit träna formula?

  • swe-514

    Medlem
    30 november, 2007 vid 13:27

    @MickeÖ 431634 wrote:

    En sak är säker AA är bäst eller vad säger man:smile: .
    http://www.formulawindsurfing.org/filez/results/071130/race_07AP.pdf
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

    Säg så här MickeÖ: kanske Kungen kan inspirera Dig till att vidga Dina vyer? Kolla inlägget: “Longboard -windsurfing is YOGA” i Våg/Freestyle avdelningen. (Reportage om AA=Kungen i Windsurfjournal).

    Ingen skulle bli gladare än Ola H, Jesper “Presidenten” B, Anders Bringdal (Ikonen) och varför inte “Kungen” – om du kompletterade din övriga arsenal av vatten-leksaker…..med något längre. Och det var ju kul att höra att du likt Presidenten INTE har något emot de däringa långa brädorna av ett specifikt märke…….som ger allergiska utslag hos så många här på Steffos – eller var det alla trollen……? (Hjärnan vill ju bara höra det, som passar in i ens eget sammanhang här i livet. Allt för att känna sig trygg! Ja ja.)
    Stackars Oscar.

    PEACE LOVE AND UNDERSTANDING

    mvh/Rikard (Kanske ett troll…)

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 november, 2007 vid 13:39

    @MickeÖ 431634 wrote:

    En sak är säker AA är bäst eller vad säger man:smile: .
    http://www.formulawindsurfing.org/filez/results/071130/race_07AP.pdf
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

    Han fick stryka en andraplats. Ha ha ha! Hur överlägsen kan man bli?

    .. och Longboarders- och Konafans: KAN NI INTE LÄMNA NÅGON DJÄVLA TRÅD IFRED????????????????????????????????????????

  • swe-496

    Medlem
    30 november, 2007 vid 13:51

    Mmmm Han fick ju även stryka en 72:a plats;)

  • swe-514

    Medlem
    30 november, 2007 vid 15:01

    http://www.formulawindsurfing.org/event.php?id=120

    Riktig Formulamumma i videosnuttarna. Ser tufft, men skönt ut.:cool2:

    /Rikard

  • imported_macts

    Medlem
    30 november, 2007 vid 18:42

    @SWE 514 431658 wrote:

    Säg så här MickeÖ: kanske Kungen kan inspirera Dig till att vidga Dina vyer? Kolla inlägget: “Longboard -windsurfing is YOGA” i Våg/Freestyle avdelningen. (Reportage om AA=Kungen i Windsurfjournal).

    Ingen skulle bli gladare än Ola H, Jesper “Presidenten” B, Anders Bringdal (Ikonen) och varför inte “Kungen” – om du kompletterade din övriga arsenal av vatten-leksaker…..med något längre. Och det var ju kul att höra att du likt Presidenten INTE har något emot de däringa långa brädorna av ett specifikt märke…….som ger allergiska utslag hos så många här på Steffos – eller var det alla trollen……? (Hjärnan vill ju bara höra det, som passar in i ens eget sammanhang här i livet. Allt för att känna sig trygg! Ja ja.)
    Stackars Oscar.

    PEACE LOVE AND UNDERSTANDING

    mvh/Rikard (Kanske ett troll…)

    Har inget emot långbrädor men nu börjar det bli tröttsamt. Man måste faktiskt inte lägga in inlägg om Kona/longboard i alla trådar som finns.

  • swe2

    Medlem
    30 november, 2007 vid 18:56

    @SWE 496 431666 wrote:

    Mmmm Han fick ju även stryka en 72:a plats;)

    Han ledde även det racet då masten gick av.

  • swe-514

    Medlem
    30 november, 2007 vid 22:52

    @MacTS 431738 wrote:

    Har inget emot långbrädor men nu börjar det bli tröttsamt. Man måste faktiskt inte lägga in inlägg om Kona/longboard i alla trådar som finns.

    Ja det såklart. Fr o m nu blir det skärpning på den punkten. Endast relevanta Kona One-inlägg på detta forum från min sida. Var lite kul bara att informera om AA:s enastående bredd. Men som sagt nu får det vara slut! Förlåt.
    Förlåt även till Lin-surf Oscar.

    /Rikard

  • imported_mickeo

    Medlem
    4 december, 2007 vid 15:34

    @SWE 514 431658 wrote:

    Säg så här MickeÖ: kanske Kungen kan inspirera Dig till att vidga Dina vyer? Kolla inlägget: “Longboard -windsurfing is YOGA” i Våg/Freestyle avdelningen. (Reportage om AA=Kungen i Windsurfjournal).

    Ingen skulle bli gladare än Ola H, Jesper “Presidenten” B, Anders Bringdal (Ikonen) och varför inte “Kungen” – om du kompletterade din övriga arsenal av vatten-leksaker…..med något längre. Och det var ju kul att höra att du likt Presidenten INTE har något emot de däringa långa brädorna av ett specifikt märke…….som ger allergiska utslag hos så många här på Steffos – eller var det alla trollen……? (Hjärnan vill ju bara höra det, som passar in i ens eget sammanhang här i livet. Allt för att känna sig trygg! Ja ja.)
    Stackars Oscar.

    PEACE LOVE AND UNDERSTANDING

    mvh/Rikard (Kanske ett troll…)

    Jo jag hadde tänkt skaffa mig en longboard men jag måste säga då jag hatar (är kanske ett starkt ord) att bli påtvingad information om hur förträffligt något är om och om igen. Det känns som den där bilförsäljaren som man inte vill göra affärer med.
    Och speciellt när det som i detta fall handlar om produkt placering och inget annat.
    Sedan att det på detta forum fins många som jag som har en eller annan anknytning till ett specifikt märke eller Team.
    Men det behöver inte innebära att man endast kan se det egna märkets förträfflighet.
    Faktum är att nästan alla tillverkare har någon form av Långboard i sitt stall.
    Vad gör Kona så fantastisk framför alla andra???
    Bara för att det är en entyps klass??
    Bjud in andra märken till era tävlingar (eller ni kanske inte vågar??) det är väll en då antalet deltagare som det handlar om, ju fler som surfar desto roligare eller är det så att man får inte vara med om man inte har köpt rätt märke??
    Snacka om produkt placering.
    Nästa fråga är väll hur trovärdig är då uttalandena om produkten?

    Jag köper gärna en longboard en sak är dock säkert det blir inte en kona.
    Och det beror endast på den kampanj som bedrivs i detta forum av vissa personer.
    Om en produkt inte klara av att överleva utan att man måste promota den i tid och otid då är det inget som jag vill ha.
    Det kanske är dags att starta våga vägra Kona.
    Nu tänker inte jag bemöda mig med att skriva något mer om Kona då det intresset har försvunnit för länge sedan.

    Mvh
    MickÖ-SWE707

    PEACE LOVE AND UNDERSTANDING

    var det

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 december, 2007 vid 11:31

    @MickeÖ 432405 wrote:

    Jo jag hadde tänkt skaffa mig en longboard men jag måste säga då jag hatar (är kanske ett starkt ord) att bli påtvingad information om hur förträffligt något är om och om igen. Det känns som den där bilförsäljaren som man inte vill göra affärer med.
    Och speciellt när det som i detta fall handlar om produkt placering och inget annat.
    Sedan att det på detta forum fins många som jag som har en eller annan anknytning till ett specifikt märke eller Team.
    Men det behöver inte innebära att man endast kan se det egna märkets förträfflighet.
    Faktum är att nästan alla tillverkare har någon form av Långboard i sitt stall.
    Vad gör Kona så fantastisk framför alla andra???
    Bara för att det är en entyps klass??
    Bjud in andra märken till era tävlingar (eller ni kanske inte vågar??) det är väll en då antalet deltagare som det handlar om, ju fler som surfar desto roligare eller är det så att man får inte vara med om man inte har köpt rätt märke??
    Snacka om produkt placering.
    Nästa fråga är väll hur trovärdig är då uttalandena om produkten?

    Jag köper gärna en longboard en sak är dock säkert det blir inte en kona.
    Och det beror endast på den kampanj som bedrivs i detta forum av vissa personer.
    Om en produkt inte klara av att överleva utan att man måste promota den i tid och otid då är det inget som jag vill ha.
    Det kanske är dags att starta våga vägra Kona.
    Nu tänker inte jag bemöda mig med att skriva något mer om Kona då det intresset har försvunnit för länge sedan.

    Mvh
    MickÖ-SWE707

    PEACE LOVE AND UNDERSTANDING

    var det

    MickeÖ-SWE707,
    Vad handlar detta om? Ta Startboard när man introducerade breda korta brädor, detta var en revolution, när Kite kom var det revolution och ofta har det varir ett brand som lett in hela markanden i nya segment vilket XXXX också har gjort denna gång, helt enkelt uppmärksammas inget nytt för dom som inte testat, men för dom som har testat.

    Över 100 st på vår rankinglista och 45 st genomförda race under 2007, troligtvis ganska svårslagit (hoppas vi kan slå det 2008)

    Brädsegling växer igen med längre brädor och med det kommer helt nya grupper människor in, jag själv var inte mogen att Köra Formula 2006 så jag slutade innan äns jag hade börjat igen och övertygas att börja igen av en god kompis som ledde in mig i XXXXX vilket jag nog tror uppskattas till 99% av dom jag mött men framförallt så har jag haft väldigt kul och känner mig klart inspirerad att arbeta vidare med XXXX 2008 då jag också känner ett stort stöd från windsurfingmarkanden (utövarna)

    PS: saknar VLT-brädan m 800 st deltagare (själv vann jag 1987 och 2:a 1988 efter självaste Per Boström årets mästare i Formula)

    Jag tror att vi kanske har varit överrepresenterade med XXXX på Steffo, det är faktiskt något som hände och går inte göra ogjort, har faktiskt inte dåligt samvete då jag har satsat väldigt mycket pengar på att äntligen få igång något som kan kallas breddklass i Sverige, har okså försökt att annonsera på Steffo sedan mars månad men har inte fått plats.

    Och som du säger så har alla reklamplats under sina signaturer p.g.a att man är så kallad temrider vilket också är en typ av reklam, var går gränsen? Jo detta avgör vi som läser på steffo, det löser sig själv liksom.

    Vad jag tror det handlar om att vi bör få fram leken och brädan (se bild) bli en del av normala aktiviteter som familjen deltar i, det finns ju faktisk inte så många sporter som ger denna goda träning för kropp och själv, det handlar inte om ett fabrikat det handlar om det totala upplevelse och är det og som lyckas skapa just detta så får dom gärna för mig lyckas med detta.

    mvh
    Joachim Larsson för brädsegling, Formula, XXXX, Speed, Wave, Kite osv…http://www.konanordic.com

  • swe-496

    Medlem
    6 december, 2007 vid 13:49

    Ehhh Formula 1986???
    Det var nog lite före Formulans tid….

  • adde

    Medlem
    6 december, 2007 vid 14:17

    Nähä, tänk om vi skulle börja rensa trådar på lite inlägg som inte hör hemma där de ligger…

  • stinger

    Medlem
    6 december, 2007 vid 14:27

    XXXX bra eller dålig jämfört med det den ska jämföras med dvs andra longboards?

    Var det inte någon brittisk tidning (Boards eller Windsurf UK) som hade testat ett gäng longboards för ett par nummer sen? Någon här kanske har läst testet och kan lägga in en sammanfattning. Tidningstester ska man väl iofs ta med en nypa salt men en fingervisning kan det väl ge iaf.

  • rillestark

    Medlem
    7 december, 2007 vid 08:03

    Härlig racing bild: Antoine Albeau i ledning! 🙂

    192-3.jpg

    Frid,

    /Richard

  • imported_macts

    Medlem
    7 december, 2007 vid 11:20

    För att hålla mig till ursprungsämnet så är ju AA oerhört imponerande. Känns lika överlägsen inom racing (salom, formula och i viss mån speed) som Dunkan var på sin storhetstid. Att han också är det när alla kör med standardgrejjor (i alla fall brädor) är grymt bra. respect!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.