Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB+ bräda gratis….

  • niclase

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 15:03

    Lite off topic men det känns som Bringdal o co är på samma intelligensnivå som den gamle gode Jonny Rödlund (evig fotbollstalang från IKF Nkpng på 80-90 talet).

    Enligt säker källa (min granne som är fotbollsproffs i allsvenskan och som kommer från samma moderklubb som Jonny) lär Jonny köpt sig en flonkans ny sportbil och glidit upp till träningen med denna. Kollegorna lät sig imponeras men undrade om den inte var jävligt dyr att försäkra varvid Jonny lär ha sagt att det inte kostade något då han redan var med i Försäkringskassan…

  • _frippe_

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 16:41

    Ärligt talat, sånt där snack tror jag mest är ett sätt för dom som aldrig blev något inom fotboll, vindsurfing eller what-ever att hävda sig ändå. Nu kanske du hade en säker källa (brukar heta så) och Jonny Rödlund blev ju aldrig den där stjärnan alla trodde när han var ung, men jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att döma folka baserat på sådana rykten.
    Hur nu detta kan ha något att göra med en tråd om rabatter på vindsurfingprylar…

  • surfjohan

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 11:42

    For the record: Jag skulle inte vilja ha en AB+bräda, äns ifall någon kastade den efter mig på gatan!

  • Knatte

    Gäst
    12 mars, 2006 vid 13:19
    Surfjohan wrote:
    For the record: Jag skulle inte vilja ha en AB+bräda, äns ifall någon kastade den efter mig på gatan!

    ?? Varför inte:confused2: Tror inte du kan få så mycket bättre brädor, från någon annan tillverkare. Skulle väl kanske vara freestyle då, som aldrig Anders har seglat.
    Men i slalom, speed och vågbrädor så är det nog topprylar.

  • lars_k

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 14:04
    Surfjohan wrote:
    For the record: Jag skulle inte vilja ha en AB+bräda, äns ifall någon kastade den efter mig på gatan!

    Nä. Alla klarar nog inte av att köra Ferrari utan får hålla sej till Folkasnurror istället.
    For the record: Hans vågbrädor väger nära 1 kg mindre än Cobras massproducerade dussinprodukter. 1 kg på en vågis är MYCKET.

  • mag

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 21:39

    Och hur mycket freestyle seglar Mr JP (Jason Polakow) eller Mr Naish (Robby Naish)??? Klart freestylebrädorna funkar.

    Jag skulle gärna testa ett par av de nya designerna. Och de måste inte kasta dem efter mig på gatan! Måste bara hitta några polare så jag/vi får lite rabatt. …. 🙂 Säga vad man vill men okonventionellt är det i alla fall.

    /Magnus

  • Oregistrerad

    Gäst
    15 mars, 2006 vid 07:27

    De är i alla fall tusen gånger bättre än äggskalen från t.ex. RRD. Superlätta, starka och desigen är ju stencool!. Köp däremot inte AB+ Brädorna som SP/Varberg och Bromma säljer “billigt” de skulle inte finnas på marknaden utan är felproducerade och skulle kasseras.

  • andreas-f

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:04

    Känns som att det var en dålig idé att sälja dom brädorna med tanke på märkets framtida försäljning och status? Svårt att tro att AB är något top toppmärke när man ser dom brädorna. Visst, dom är väl inte direkt dåliga kanske men dom ser ju lite sumpiga ut, och vikten är hög. Dm kanske borde låtit bli att måla dit en logga iaf…

    Sen undrar man hur jäkla många såna brädor dom måste ha på SP egentligen, dom har väl försökt kränga av dom ett par år nu.

  • Oregistrerad

    Gäst
    15 mars, 2006 vid 09:24

    Rabatten blir 1/(1gratis+33)=2,94%.

    Det är ju löjligt lite, dessutom är det stört omöjligt att ragga 33st att köpa nya grejer.

  • lars_k

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 10:02

    Ja, eftersom man ju helst vill gå ihop ett gäng där alla delar på rabatten är ju detta upplägg rätt meningslöst. Ett par hundralappar i rabatt per bräda blir man ju inte mkt gladare av… Men man kanske kan förhandla och få bättre rabatt om man köper ett gäng brädor. Det brukar ju gå hos andra handlare…

  • Oregistrerad

    Gäst
    15 mars, 2006 vid 11:08

    Surfers paradise hade sänkt priset på AB+ brädon från 12tusen till 3tusen eller något åt det hållet. I alla fall bättre än 2,94%.

    men det är kanske en annan bräda?

  • mag

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 12:21

    Ja!!!! för tusan!
    Dessa brädor går inte att jämföra. SPs brädor är 3-4 år äldre brädor av annan konstruktion, med annan shape och dessutom byggda i annan fabrik.
    /Magnus

  • dodgecurve

    Medlem
    16 mars, 2006 vid 13:14

    Surfers AB brädor har ju varit på tapeten ett par ggr innan vilket jag tror är en av anledningarna till att de finns kvar trots lågt pris. Men som tidigare sagt i tråden; brädorna skulle ej ha varit på markanden och Bringdal har, vad jag läst, ej något med dem att göra.

    Kan inte hjälpa det med det känns som om Sp är ute och luras lite då det står följande kommentar på hemsidan:

    “Vi har kommit över ett parti riktigt heta brädor från Anders Bringdahl. Brädorna som är fjolårets modell har blivit förstärkta på fabriken och därefter målats i en färg och försetts med logotype. Dessa brädor är enligt Anders extremt hållbara och har de senaste bottenkurvorna.”

    Fråga är om de förstärkts eller faktiskt är defekta och därför väger mer etc etc. Det har ju gått en del rykten…

    Ang. de nya AB+ freestyle-brädorna har jag svårt att tänka mig att de är dåliga, eller sämre än konkurrenter; köper man en ny AB så tror jag knappast man blir besviken. Anders har ju en del erfarenhet, även om det inte huvudelen ligger inom freestyle.

    Desstuom så har han ett schysst namn.

  • mag

    Medlem
    16 mars, 2006 vid 13:58

    fast till det priset är det ändå rätt bra brädor. Och jag tror att de håller bra. dessutom hade väl någon på konfen vägt några av dem och de var klart konkurrenskraftiga har jag för mig. Eller har jag helt fel?

    /Magnus

  • stinger

    Medlem
    16 mars, 2006 vid 16:33

    Jag köpte en vågis på 85 l 58 bred på SP i augusti. Jag vägde den med stroppar på och den vägde 7kg (köksvåg “kalibrerad” med ett par mjölkpaket).
    Har använt den ca 5 ggr alla med 5noll. Svänger gör den väldigt bra, skön att hoppa med (kort 244 mot min gamla 265). Jag köpte den för 4000:- ny bräda inkl stroppar o MFC-fena.
    Alternativet för det priset är en 3-4 år begagnad bräda. För mig var det ett enkelt val.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB+ bräda gratis….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.