Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD/Drops söker teamseglare

  • AHD/Drops söker teamseglare

    Publicerad av bicless på 24 november, 2008 vid 18:15

    Hej

    Vi söker teamseglare till våra varumärket AHD och Drops. AHD är brädor i alla kategorier, speed, slalom, freestyle, wave och formula. DROPS har viss fokus på wave men även en bra lineup och flera meriter inom freestyle och slalom.

    Är du intresserad så maila kort beskrivning av vad du seglar för diciplin samt bakgrund och eventuella meriter till info@surfspot.se

    Mvh

    SurfSpot Sweden
    http://www.surfspot.se

    vind svarade 15 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • surfmanj

    Medlem
    25 november, 2008 vid 09:40

    Är sjukt bra på att knäcka brädor, är det tillräckligt meriterande?

  • bicless

    Medlem
    25 november, 2008 vid 22:30

    Du låter annars som drömkunden.

    När det gäller teamåkerite beror det ju på vad du gör när du knäcker dem. Kastfall i kryss på plattvatten känns inte så meriterande…..

    Finns säkert annars massor med andra samarbetsformer.
    Istället för att ha demobrädor som folk provkör kan man ju ha dig som demoåker andras brädor och knäcker dem.

    Bicless

  • rasmus_w

    Medlem
    25 november, 2008 vid 23:32

    Sist jag såg S-29 segla (grönhögen i algblomning) så vill jag minnas att han framåtloopade ungefär så fort han fått fötterna i stropparna efter att ha klivit i så har han inte sunkat ner sig för mycket så knäcks nog brädorna av någorlunda creddiga orsaker.

  • andreas-f

    Medlem
    26 november, 2008 vid 10:06

    @Bicless 518117 wrote:

    Du låter annars som drömkunden.

    När det gäller teamåkerite beror det ju på vad du gör när du knäcker dem. Kastfall i kryss på plattvatten känns inte så meriterande…..

    Finns säkert annars massor med andra samarbetsformer.
    Istället för att ha demobrädor som folk provkör kan man ju ha dig som demoåker andras brädor och knäcker dem.

    Bicless

    Smart tänkt där! Som glasmästaren som hyr in småkids för att panga rutor, eller som att välta WTC-tornen för att håva in ett fett byggkontrakt 🙂

    Jag kanske borde låna ut min stora vågis till en dylik verksamhet så att jag får en bra anledning att köpa en döläcker adhd Seal bräda. Vill ha!

  • surfmanj

    Medlem
    26 november, 2008 vid 11:55

    @Bicless 518117 wrote:

    När det gäller teamåkerite beror det ju på vad du gör när du knäcker dem. Kastfall i kryss på plattvatten känns inte så meriterande…..

    Bicless

    Måste säga att om du knäcker en bräda gennom ett kastfall måste du vara grymm! Ok att du kan få en liten spricka, hål kalla de vad du vill, men knäcka är alltid knäcka o då skall den fan i mig vara AV!

    Men skall funderar på en test helg så ni som vill se hållbarheten i era brädor kan ju höra av er 🙂 ha ha

    ledsen att jag förstörde din tråd lite men kunde inte låta bli!!

  • svenne

    Medlem
    26 november, 2008 vid 12:29
    SurfmanJ;518195 wrote:
    Måste säga att om du knäcker en bräda gennom ett kastfall måste du vara grymm! Ok att du kan få en liten spricka, hål kalla de vad du vill, men knäcka är alltid knäcka o då skall den fan i mig vara AV!

    Det kan jag intyga att man inte behöver vara proffs för att göra. Jag har lagat mer än en bräda som kastfallats till kaffeved.

  • ola_p

    Medlem
    26 november, 2008 vid 12:57

    @Svenne 518202 wrote:

    Det kan jag intyga att man inte behöver vara proffs för att göra. Jag har lagat mer än en bräda som kastfallats till kaffeved.

    Men då är den snarare svårt demolerad än knäckt?

  • donpedro

    Medlem
    26 november, 2008 vid 13:09

    Man måste faktiskt jobba jävligt hårt om man ska knäcka en AHD har försökt ha sönder min AHD freestyle på diverse olika sätt men utan resultat har tillcoskmed backat in i en betongpir i en lite för lång vulkan utan att de gick hål på brädan helt fantastiskt i jämförelse med min nuvarande RRD som går sönder bara man går emot vassen på väg ner i vattnet.

  • bicless

    Medlem
    26 november, 2008 vid 18:41

    Knäcka brädor så det går i två delar är mer eller mindre okänt fenomen här på östkusten. Minns sist vi försökte någon gång på 90 talet (en rosa vinta var offret). Den böjde sig som mjukplast, vägrade gå av. Kanske Vinta du skall köra för om du knäcker många brädor. 🙂

    I huvudsak är det dock inte brädknäckare vi söker utan team riders.

  • surfmanj

    Medlem
    26 november, 2008 vid 19:37

    @Bicless 518269 wrote:

    Knäcka brädor så det går i två delar är mer eller mindre okänt fenomen här på östkusten. Minns sist vi försökte någon gång på 90 talet (en rosa vinta var offret). Den böjde sig som mjukplast, vägrade gå av. Kanske Vinta du skall köra för om du knäcker många brädor. 🙂

    I huvudsak är det dock inte brädknäckare vi söker utan team riders.

    Ännu ett bevis på att alla Stockholmare kör som kärringar 🙂

  • bicless

    Medlem
    26 november, 2008 vid 22:53

    Hojta till när du knäckt dig igenom starboardsortimentet så kan vi testa om du får lite större utmaning med AHD 🙂

  • surfmanj

    Medlem
    27 november, 2008 vid 12:13

    @Bicless 518320 wrote:

    Hojta till när du knäckt dig igenom starboardsortimentet så kan vi testa om du får lite större utmaning med AHD 🙂

    än så länge leder Starboard klart! AHD Maxrid var ju inte världens mest hållbara 🙂

  • mangew

    Medlem
    30 november, 2008 vid 22:02

    @donpedro 518212 wrote:

    Man måste faktiskt jobba jävligt hårt om man ska knäcka en AHD har försökt ha sönder min AHD freestyle på diverse olika sätt men utan resultat har tillcoskmed backat in i en betongpir i en lite för lång vulkan utan att de gick hål på brädan helt fantastiskt i jämförelse med min nuvarande RRD som går sönder bara man går emot vassen på väg ner i vattnet.

    Hmm, jag köpte Donpedros gamla avlagda AHD planka, men han sa aldrig något om en betong pir?!?, men det förklarar ju den nya färgen i häcken på brädan. Äh! skämt åsido :-), jag är grymt nöjd med brädan och den verkar vara av bra kvalitet, precis som alla AHD brädor jag kört innan.

  • airborne

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 14:36

    Hallo

    SurfmanJ knäcker sina brädor på land……
    När han hugger ved.
    Jag vet.

  • poppo

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 15:03

    @SurfmanJ 518277 wrote:

    Ännu ett bevis på att alla Stockholmare kör som kärringar 🙂

    …men det kan räcka att ta sig ett stenkast norrut och lägga till en etta i riktnumret (018)! fast handen på hjärtat känner jag flera brädknäckande 08:or som ligger långt före mig.

    03waav.jpg

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD/Drops söker teamseglare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.