Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Andre Paskowski

  • oden031

    Medlem
    2 augusti, 2013 vid 23:00

    R.i.p!!!

  • ola-h

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 07:34

    Jag seglade med honom på Hookipa senast i februari. Han sa att han var svag och inte orkade så länge men rippade fortfarande hårdare än de flesta. Jag tror han visste åt vilket håll det gick. Andres sista år och kampen mot cancerns har varit tunga att bevittna, men även om man nu fylls med sorg så överväger en känsla av inspiration. Även i en tid av extrema motgångar, så är det du som bestämmer hur du skall leva ditt liv. Vad du vill göra? Hur du vill vara? Andre lyckades göra denna typ av ofta klicheartade floskler till verklighet genom hur han levde sitt liv.

  • enlight

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 08:37

    Bra skrivet Ola!
    Även fast jag inte kände honom så känns det i kroppen när jag läser detta. Han har gett mig intryck som kommer att bestå både framför och bakom filmkameran.
    Kondoleanser till hans familj och vänner från mig.

  • creative

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 10:36

    Usch va trist!!!

  • badjanne

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 16:29

    Vi lärde känna Andre i El Yaque. Det var hans hemma spot på vintern. Han var alltid glad och vi har druckit en och annan öl tillsammans. På Hanseboot i Hamburg fanns han alltid med och kom och pratade. Vi har varit vänner på Facebook i många år och vi har följt vad som hänt. Han var en underbar människa och en förebild för många.
    R.I.P.

  • kalleotto

    Medlem
    6 augusti, 2013 vid 21:44

    Jag träffade honom när jag förra sommaren stack över själv till klitmöller. Efter att ha surfat sent mötte jag honom i kön på pizzerian. Jag nämnde att jag gillade hans filmer och han bjöd direkt in mig till att sitta och käka och snacka vid hans bord. Det var trevligt. Nästa dag träffade jag honom i hanstholm. Vi stod på stranden när vi upptäckte en kiteare som ditchade sin Kite och tycktes simma för livet i den hårda vinden. Vi ringde på hjälp och sjöräddningen och brandkåren ryckte snabbt ut. Vi tappade bort killen som simmade och andre riggade då snabbt upp sina prylar för att åka upp och ner längs kusten och leta. Sjukt imponerande! Han var inte direkt frisk vid denna tid. Kitekillen klarade sig bra tillslut. Jag berättade för andre att jag var läkare och han berättade då mkt öppenhjärtigt om sin sjukdom. Det gjorde stort intryck på mig. Vilken fighter han var och så öppen och ärlig.. Träffade honom också på maui i vintras. Det är även tårdrypande att läsa vad hans flickvän skriver om deras korta resa tillsammans….
    RIP

  • kajen

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 09:20

    R.i.p Andre du var och kommer för alltid att vara en inspiration och motivation för mig och många andra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Andre Paskowski

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.