Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken idag????

  • basse

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:00

    Onshore och motoXbana. Kan vara lite svårt att rida på rak V men det är iaf vågor att ladda på!

  • adde

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:02

    Snäppet bättre än Sunningen utan planing med 7.0 är det i alla fall laugh.gif

    /adde

  • mjunken

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:13

    Va kan det bli bättre än den kvällen i Sunningen???? smile.gif

    Mitt alternativ är Haby det är inte helt 100 på ren väst heller men betydligt närmare att åka så om inte Apelviken är riktigt bra så är det kanske bättre att stanna “hemma”…

    Jobbiga problem man har smirk.gif smirk.gif

    //Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:13

    Rak väst funkar utmärkt eftersom viken ligger mot sydväst.

  • cambo

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 20:40

    Svar till:


    Va kan det bli bättre än den kvällen i Sunningen???? smile.gif

    Mitt alternativ är Haby det är inte helt 100 på ren väst heller men betydligt närmare att åka så om inte Apelviken är riktigt bra så är det kanske bättre att stanna “hemma”…

    Jobbiga problem man har smirk.gif smirk.gif

    //Micke

    [/ QUOTE ]

    Du lär ha fått mer problem efteråt om du inte åkte någonstanns..Haby visade sej med en utav de bättre dagarna på mycket länge…4.1 – 4.4 bra vågor och underbart väder, vad mer kan man begära. Tyvärr inga bilder då folk hade fullt upp med att surfa wink.gif

    Hur var det neråt mot Apelviken?

  • the_novice

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 21:32

    Apel var riktigt bra idag, körde totalt fem timmar med EVO62 och var stundtals överriggad med 4.7. Det fullt med folk i viken också, tror inte jag sett så många där på en gång förut… cool.gif

  • drakglenn

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 05:17

    Vinden brakade loss vid 15.00, ökade sakta hela tiden, de flesta seglade med 4-5.0 segel.
    Apelviken var packad med vindsurfare igår, vid 18 tiden räknade jag över 60 segel på vattnet…. cool.gif

    //Glenn

  • tdk

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 05:24

    Gött!v Vill bara medela att björlanda bjöd på pungdrag i 3,7-4,2 grin.gif cool.gif

  • basse

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:37

    Lejet var grymt bra igår. Fiiina ramper att rida och ladda på och som vanligt tokplatt mellan dem. Lite lite platt när vi stack ut vid 1730 men sedan byggde det på och ibland blev det riktigt stort ute vid piren. Tack för att alla var i Apelviken, då blev det mera plats åt mig!! laugh.gif
    Himla kul att se Peddan vara ute och rippa som man aldrig sett sidigare. Ny BRA bräda och lite sideshore i Marocko kan få vem som helst att börja rippa, cool.gif!! Bra jobbat!! Bröderna F var också där och glädjande nog hade Andreas fått upp bommen ovanför speednivån… he he. Kul som satan också att se Don C pressa upp riktigt stiliga tabeltops utan våtis. Burr

    Hade plockat ut en RWW 83’a från SP och det var en riktigt bra bräda. Den gjorde det mesta lätt. Låg skönt och lugnt i frontside och kändes snärtig i cutbacken. Lite väl lätt att tappa greppet i cutbacken kanske. Rekommenderas om du vill testa något kul.

  • lars_k

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:50

    Du SKA tappa greppet i cutbacken Basse! Det är ballt! =)
    Apel var sanslöst överbefolkat och stökigt, men det gör ju bara att det blir än mer hardcore. smile.gif

  • basse

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:55

    Svar till:


    Du SKA tappa greppet i cutbacken Basse! Det är ballt! =)
    Apel var sanslöst överbefolkat och stökigt, men det gör ju bara att det blir än mer hardcore. smile.gif

    [/ QUOTE ]

    He he… ett par gånger gled jag baklänges nerför vågen och sunkade ur. Du borde kört i Lejet med oss andra oldbojs.

  • adde

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:57

    Fan jag känner mig helt utpumpad och mörbultad idag. Hur skall då inte de som är 30+ känna sig laugh.gif?

    /adde

  • lars_k

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:13

    Jag är 35+ och hur fräsch som helst…

    Hmm kanske inte. 4 timmar stök och fett tryck har satt sina djupa spår i kroppen. Får la köra smörsegling med er i Lejet nästa gång. =)

  • c_c

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:14

    Svar till:


    Fan jag känner mig helt utpumpad och mörbultad idag. Hur skall då inte de som är 30+ känna sig laugh.gif?

    [/ QUOTE ]
    Vi känner oss bara något MER utpumpade och mörbultade idag! wink.gif

    MC visar att det går att leverera även när man är 35+!

  • adde

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:17

    Är det sista bilden på det seglet i originalutförande shocked.gif?

    /adde

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken idag????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.