Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Apelviken:Turist fick kite i huvudet

  • pihlblad

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 16:15

    Du menar sånna som du Magnus som hoppar och landar 5 m innan stranden ?
    He he yeeeah do it !

  • happymagnus

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 16:44
    jonhand;483112 wrote:
    Läs på GP:s hemsida…!! Finns massor med folk som kräver att liseberg skall stänga. Din inställning gör mig rädd, Olyckor kommer alltid hända men många kan undvikas och lindras.

    Snälla, stäng genast Liseberg, inför lagkrav på badkarsmatta, hjälm för gående och förbjud utomhusvistelse vid åskväder. Och glöm inte att lagstifta om cykelhjälmar!

    Ja, det var off topic men jag kunde inte låta bli.

  • frisk

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 20:42

    @HappyMagnus 483166 wrote:

    Snälla, stäng genast Liseberg, inför lagkrav på badkarsmatta, hjälm för gående och förbjud utomhusvistelse vid åskväder. Och glöm inte att lagstifta om cykelhjälmar!

    Ja, det var off topic men jag kunde inte låta bli.

    förvånade med den inställning du har. Den dagen du blir farsa till ett barn tänker du säkert annorlunda. Jag har själv fått kommentarer när jag stått på stranden från badande som är rädda och avstår från att gå i för att kitesurfare ska visa upp sina trix precis nära land.
    Om vi som utövar vattensporter är smarta så reglerar vi det här själva innan någon annan gör det åt oss. Enkelt : kör längre ut

  • forzasurf

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 04:52

    Tråkigt att han fick kiten i huvudet men är det bara jag som undrar varför alla badar just där folk launchar sina kiter?

    Resten av stranden som är enorm är ju ofta helt tom! Samma var det i söndags när jag nere och tittade i söndags.

    Tror det beror mycket på att parkeringen ligger ovanför och folk gillar att ha nära till vattnet när de badar samt nära till toaletterna.

    Varför inte flytta zonen längre ned eller länge upp på stranden?

    Det är klart att inte spelar någon roll om folk fortsätter att bete sig illa och åker 1 meter från stranden men jag anser att stranden är tillräckligt stor för att alla skall kunna samsas.

    Sedan undrar jag om man verkligen MÅSTE gå rakt igenom det lilla launchstråk som finns för både vindsurfare och kiters. Genom att ta en avstickare på några meter upp emot sandynorna minimerar man ju direkt att få en kite i huvudet på den lilla yta vi har blivit tilldelad.

    Om jag tar en simtur så betyder det inte att jag måste simma där folk exempelvis fiskar och riskera att trassla in mig bara för att jag har RÄTT till detta!

    Jag kör inte över folks bottenmeten på piren med båten bara för att jag får det då det är en farled.

    Dock finns det som sagt folk som missköter sig och dessa skall tillrättavisas men olyckor kan alltid ske men skall inte framkomma genom slarv från surfarnas sida.

  • surfmc

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 04:52

    @sourra 483093 wrote:

    Det lutar åt att vår insändare kommer med imorgon. Tydligen är vi inte de enda som har skickat insändare i ämnet…

    Den kom med, sakligt och bra skriven Johan och vem som nu mer har hjälpt till från VSK.

    Det var ytterligare en insändare med rubriken “Surfarna måste följa reglerna” som handlade om dels Apelviken och dels Björkäng.

    Någon med scanner får delge er som inte har HN.

  • proddan

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:28
  • zilversurfarn

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:36
  • eddie

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:41
    Zilversurfarn;483299 wrote:

    Kanonbra!
    helt rätt tonläge och nivå!

  • patrikol

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:44

    @Eddie 483302 wrote:

    Kanonbra!
    helt rätt tonläge och nivå!

    Instämmer

  • sourra

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 08:05

    Tack, tack. Nu är det bara att hoppas att Tore vinner stort på sin lott också.

  • debkausf

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 08:42

    Blev kanonbra!!! Lite tråkigt var dock att “björkängsbon” passade på att gå igång igen! Han ljuger så det står härliga till som vanligt! Den bästa är att han jämför natura 2000 området med fågelreservatet på getterön! På getterön får inte ens markägarna beträda sin egen mark, är det så han vill ha de?

  • svenne

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 08:47

    Björkängsbor finns det tyvärr överallt, och som oftast så klarar de inte av att stå för sina egna åsikter och skriver under anonym titel. I det långa loppet skadar det mest de själva och deras intressen, vilket jag tror att de flesta inser.

    VSK-insändaren var kvalitétsretorik! Riktigt bra skrivet.

  • neven

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 09:21

    Vår insändare är rent retoriskt MYCKET bättre skriven är Björkängsbon. Sourra har lyckats väva in våra argument på ett riktigt snyggt sätt.

    Och egentligen håller vi ju med Björkängsbon. Vi måste följa reglerna. Hur är det i Björkäng med bojarna och så??

  • kvabbso

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 14:37

    bra jobbar gipset

  • debkausf

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 15:49

    @Neven 483331 wrote:

    Vår insändare är rent retoriskt MYCKET bättre skriven är Björkängsbon. Sourra har lyckats väva in våra argument på ett riktigt snyggt sätt.

    Och egentligen håller vi ju med Björkängsbon. Vi måste följa reglerna. Hur är det i Björkäng med bojarna och så??

    tja, jag var där och skulle skarva på en större boj på den bef. men denna var borta. Men skall man följa lagen så är det ju fritt fram att köra både norr och söder om 5knop-skyltarna erfersom detta är natura 2000 område som absolut inte innefattar något kite-förbud!

    Magnus, vsk.

Sida 8 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Apelviken:Turist fick kite i huvudet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.