Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Kitesurfing såå tråkigt eller?

  • ola-h

    Medlem
    16 november, 2007 vid 09:43

    Jag såg en rätt vass killa i Verber i vintras. Brände rakt ned för alpsidan i vad som såg ut som 100 knyck. Stora feta svängar. Kom en klippa eller nåt ivägen så lättade han lite bara. Han drog även över ett par små “skogsdungar” med hopp på sisådär 60-70 meter. Otroligt imponerande.

  • samhansson

    Medlem
    16 november, 2007 vid 10:17

    snökite är lika bögit som att vindsurf i sverige, så det borde ni gilla

  • rooster

    Medlem
    16 november, 2007 vid 10:21

    @fredrik.ygge 428813 wrote:

    Har precis samman känsla.

    Funderat fram och tillbaka på att testa kite på vatten, men nej, det kommer inte att bli av.

    På snö däremot… Det jag sett har sett underbart ut och det jag hör kompisar berätta om långa turer mellan fjällstugorna eller att segla upp för en alp på orörda vägar, packa ihop kite:n på toppen och sedan åka ner med den på ryggen låter som den ultimata vintersporten.

    Men kan man ha skidor på fötterna? Vill helst inte åka snowboard, det känns 90-tal…

  • fredrik-ygge

    Medlem
    16 november, 2007 vid 11:06

    Snowboard är nog naturligast, men jag har sett flera åka skidor.

  • debkausf

    Medlem
    16 november, 2007 vid 15:43

    måste hålla med, har kiteat ett tag nu men ärligt talat e de skit! håll er till winsrf, de e inge kul o sätta 10m hopp…. de e så ensamt däruppe!

  • blackadder

    Medlem
    16 november, 2007 vid 16:57

    Ja för fan. Skit i kite å börja spela bridge istället. Kolla här bara:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=54268

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 november, 2007 vid 17:28

    @Hänkö 428372 wrote:

    Undrar stilla över varför Köp&Sälj domineras av beg. Kite-utrustning?? Är nog inte så lätt med kiting men oj så segt det ser ut….i luften!! Hoppas själv bli motbevisad snart men faktum kvarstår: Varför säljer ni grejerna..?? Kan inte enbart vara för att ge plats åt nya prylar eller??

    Är detta att kasta sten i glashus??

    Fram för den mer rappa o härliga vågseglingen. För att inte tala om +35 knops-speed hehe!!

    http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=rankings

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 november, 2007 vid 18:08

    Ni hoppar ju inte. Vill man vara högt upp i luften så finns det andra sporter. Kitehopp och trix ser ju löjligt ut.

  • nikke

    Medlem
    17 november, 2007 vid 08:39
    Ola_P;428761 wrote:
    Snökite verkar ju lite småschysst dock… Kitandet på vattnet är jag fortfarande klart tveksam till dock.

    Får nog ta å testa att kasa runt på snön i vinter.

    Kita på vintern verkar schysst om det är snö så man inte slår ihjäl sig på isen. Nackdelen är de opålitliga fjällvindarna. När jag var i lappland i våras var det en instruktör för just kitekurser som fick åka helikopterambulans tydligen enligt ett rykte. Fjällvindarna är inte de pålitligaste vindarna precis.

  • hakuna

    Medlem
    19 november, 2007 vid 12:19

    @Rooster 428857 wrote:

    Men kan man ha skidor på fötterna? Vill helst inte åka snowboard, det känns 90-tal…

    Brorsan kör med skidor, han är snabbare än brädorna och tar mer höjd. Tror han nämnde något om trevligare stance också eller något.

  • doc

    Medlem
    20 november, 2007 vid 22:08

    Kite i vågor är hul kul som helst. I små vågor är det helt överlägset vindsurfing. I hård vind och stora vågor tvekar jag inte en sekund när jag riggar vindsurfutrustningen.
    Fnurra-på-tråd-tricksen med kite på plattvatten begriper jag mig lika lite på som jibbing på skidor o snowboard, men smaken är som baken – två.

    Framförallt ska vi väl vara glada över att det kommit ytterligare en sport som involverar vind, vatten och en sagolik mängd dyra prylar 🙂

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 november, 2007 vid 21:42

    @Rooster 428857 wrote:

    Men kan man ha skidor på fötterna? Vill helst inte åka snowboard, det känns 90-tal…

    och skidor gustav wasa tid

  • hanko

    Medlem
    21 november, 2007 vid 22:35

    @Oregistrerad 429945 wrote:

    och skidor gustav wasa tid

    gott med en tråd som berör även om det spårar ur ibland..!! Men totalt sett så tror jag windsurfingen vinner….! Går dock snart i vinterdvala o då kunde ju kiting på snö….vara ett alternativ..! Natti

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 november, 2007 vid 17:47

    Kite är mest för småungar som flaxar runt i blöjor och ser löjliga ut

  • el_duderino

    Medlem
    30 november, 2007 vid 20:24

    Kitebögar!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Kitesurfing såå tråkigt eller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.