Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Attackvindsurfare??

  • Attackvindsurfare??

    Publicerad av anonym-anvandare på 21 maj, 2001 vid 20:17

    Jag ska mönstra i dagarna och jag undrar om det är nån som har försökt kombinera den omöjliga kombinationen windsurfing/lumpen. Finns det någon sort värnplikt som funkar om man inte vill lägga vindsurfingen på hyllan i ett år??
    Jag funderar på att söka till någon plats där det är ganska sjysst surf men vet ej var?? Kanske borde man skita i lumpen och surfa i stället. Det måste ju finnas några som har haft det här problemet förr, dela med er av era erfarenheter.

    judo-freddan svarade 22 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfordie

    Medlem
    21 maj, 2001 vid 20:45

    Så här gör du….
    Vapenvägra och begär civilplikt. Sedan berättar du för de snälla människorna att du alltid har drömt om att bli brandman.

    Välj sedan om du vill bli flygplatsbrandman => 10 mån, men efter en månad jobbar du skift en vecka jobb sen en vecka ledigt.

    Annars kan du bli räddingsman, vilket innebär att man arbetar som vanlig brandman på en station i nån stad. Välj en bra surfstad och ställ in dig på att jobba 7 dygn och 5 dagspass i månaden => SURF!!!!! Tot 5 mån, varav 2 utbildning och 3 praktik på station. Du får även hänga med ambulansen

    Jag gick räddingsman och hade skitkul. Utbildade mig i Skövde och stortrivdes. Sjysst skola med världens bästa mat. Sen att Bogrens regerade på Onsdagar var j heller inte fel.

    mvh
    jake

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2001 vid 21:02

    Se till att få frisedel, det är väl inte så jävla svårt nuförtiden. Gå inte och ge bort ett av dina bästa år till staten, gör nåt vettigt istället!!

  • martin

    Medlem
    21 maj, 2001 vid 21:09

    Sikta in dig på flottan. Karlskrona ska det vara, inte Bergaskiten. Trakten runt Kkrona med Torhamn och Hanöbukten måste vara ett av Sveriges vindsäkraste områden. Jag tyckte i alla fall att det drog för jämnan under det år man tillbringade på stället.
    Surf kräver dock bil, om man inte kan övertala nån att få blåsa runt i Örlogshamnen. Några av officerarna är dock vindsurfare så det är tekniskt möjligt att glida med nån av dem (i alla fall i slutet av året…).

    Det bör nämnas att det faktiskt inte finns så där råmycket tid över under veckorna. På helgen är man i regel hemma en sväng och kan då passa på att ta igen förlorad surf.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2001 vid 02:03

    Fixa frisedel…
    jag sitter ute på ka4 (sjöbevakningen) i gbg inte långt ifrån fiskebäck. Detta är det tråkigaste jag har gjort. Du kommer aldrig ha råd att köpa några surfprylar när du tjänar 50 kr om dagen. Här har man inget liv. Skaffa ett jobb istället och slipp bli utnyttjad.

    någon som vet något bra sätt att slippa lumpen när man redan ligger inne,
    har dock bara 4 mån kvar… men det är ju sommar snart och då vill man ju inte sitta inlåst.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2001 vid 06:35

    Tips har inte Luleå en vindsurfingklubb, varför inte brandman på Kallax,
    MVH
    En gammal räddningssoldat från Bodens arméflyg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2001 vid 08:06

    Kallax flygplats ligger dessutom på stranden där ett av Luleås bästa surfställen är.. Det är dock apkallt i vattnet..

  • nr-4-2

    Medlem
    22 maj, 2001 vid 11:30

    Hade med min F2 Starlit Wave (denna kultbräda) ner till I16 -88/-89. Hade en ganska slapp utbildning så jag kunde komma ifrån emellanåt. Men det blev inte mycket seglat, även om Halmstad är bland de bättre ställena för surf på västkusten.

    Man får göra massa övningar ute på Ringenäs – och jag minns hur jag såg Ringenäs gå av när vi harvade c-strid och gjorde överlevnadsveckor.

    Idag skulle jag ge tipset att undvika milistjänst till varje pris. Var lite ego – tänk på dig själv – jobba istället ihop lite pengar – stick till Maui o surfa/plugga/jobba istället – ger f-n så mycket mer livserfarenhet och glädje än att utbilda sig i en pappslöjdsarmé som inte ens skulle klara ett angrepp från norge.

    /j

  • draaaag_eller

    Medlem
    25 maj, 2001 vid 16:52

    Problemet är att det alltid blåser när man är upptagen i övningar, och det är skitjobbigt. Men att glida i skärgården i 40 knop går att göra pa Amf 1 waxholm eller Amf 4 Göteborg. Brädorna får plats under taket till trossfärjan.

    Lycka till
    adyk -98, 99

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2001 vid 18:40

    Gjorde lumpen för en evighetsen 1988, Sjömätning var helt ok 2 veckor i tjänst 2 veckor ledigt. Vi lyckades till och med att sjösätta prylarna mitt ute i havet. Jag tror inte att det är många som har windsurfat runt Gustaf dahlen i höga dyningar. Goa minnen
    Lycka till med valet

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 maj, 2001 vid 09:54

    inget fel på berga..gjorde min tjänts på 1:a helikopter divisionen och hade en toppen tid.

    vi fich åka 4×4 hojjar och windsurfa…jag hade dock inget intresse av windsurfing vid denna tid ( konstigt) jag hade nämligen inte upptäckt sporten ännu.

  • judo-freddan

    Medlem
    28 maj, 2001 vid 18:00

    Gjorde lumpen på en robotbåt på Berga örlogssbas. Går bra att surfa på plejset och du kan lägga brädan vid kajen utan att bli bestulen. Vill någon stjäla brädan får han tampas med dygnet runt-vakter beväpnade med kpist..

    Judo-Freddanwink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Attackvindsurfare??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.