Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bantat bygge

  • bjorn-daniels

    Medlem
    25 april, 2015 vid 15:37


    Ändrade mig och körde på ett extra sliplager istället för heltäckande lack. Istället blev det bara lite färg på kanterna.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    27 april, 2015 vid 08:30


    Padsen utskurna och hål stansade för pluggarna. Har nämnt det tidigare men om nån vet var det finns färdiga pads så vore jag jättetacksam att få veta. Har väl fått skaplig snits att skära egna men det blir helt enkelt inte perfekt.
    Pads väger för övrigt en hel del. Ca 200g för dessa inkl lim. Kunde iofs kört utan men de gör rätt mycket för komforten. Byggde en utan för många år sen och det slutade med att jag fick sätta dit pads efteråt.

  • dr-masse

    Medlem
    27 april, 2015 vid 08:55

    Ser bra ut! Vad ser vikten ut att hamna på?

    Du känner säkert till det, men en av få jag sett som säljer pads (ursprungligt tips från Svenne) är B3 i Tarifa.

    http://issuu.com/diegoarroba/docs/catalogo_b3_13_pvp_br/73?e=0

  • bjorn-daniels

    Medlem
    27 april, 2015 vid 10:22

    Tack Masse. Det är B3 ark jag har, ser nu att de även har färdiga pads, det tror jag inte de haft innan. Jag har köpt via Svenne men B3 verkar vara svåra att handla av, extremt lång leveranstid.
    Hade oxå gärna haft lite tjockare och mjukare pads, helst 2lagers men det verkar hopplöst att hitta. Finns ju lite olika ark enkellagers men utbudet är väldigt litet.

    Vikten hannar nånstans 5.3-5.4 så jag når målvikten på 5.5.
    Har funderingar på ytterligare förbättringar så nästa hamnar nog under 5 , ska bara se så denna håller först:crazy:

  • sailortrash

    Medlem
    27 april, 2015 vid 10:33

    det är väl enklast att köpa kite pads bara, färdigskurna och allt. allafall för framfötterna…

  • sailortrash

    Medlem
    27 april, 2015 vid 10:33

    klart sexig bräda förresten…får man se den in action på Haga under kristi kanske?

  • dr-masse

    Medlem
    27 april, 2015 vid 11:01

    Hmm, de här padsen ser bra ut, kanske kolla med O’hana om de kan beställas?

    http://goyawindsurfing.com/accessories/pads/

    Och en joker – http://yetikiteboarding.com/#/FOOTPADS/WAVE_/_WINDSURFING_FOOTPADS

  • mag

    Medlem
    27 april, 2015 vid 11:03

    @Jesper B 731771 wrote:

    Splay = cant? /JB

    ja det är det

  • ola-h

    Medlem
    27 april, 2015 vid 18:43

    Jag tyckte inte B3:s färdigskurna vara något vidare.

  • mag

    Medlem
    28 april, 2015 vid 11:08
  • bjorn-daniels

    Medlem
    28 april, 2015 vid 11:17

    Hmmm, verkar ha hänt lite på Padsfronten sen sist jag letade för ca 1 år sen. Tackar för input och tror det är läge att göra lite mer research till nästa bygge

    @Ola H. 732375 wrote:

    Jag tyckte inte B3:s färdigskurna vara något vidare.

    Bra att veta, deras ark är inte heller fantastiska, men ok.
    De jag skar ut nu blev faktiskt riktigt bra i skärningen så antagligen ingen ide att köpa deras färdiga då.

    @sailortrash 732369 wrote:

    klart sexig bräda förresten…får man se den in action på Haga under kristi kanske?

    Nej, det tror jag inte. Däremot västkusten/Skåne så fort vind, jobb och barnvakt klaffar

  • bjorn-daniels

    Medlem
    28 april, 2015 vid 11:22


    Logga på plats.

  • sailortrash

    Medlem
    28 april, 2015 vid 11:23

    Vind, jobb, barnvakt…samma för mig, det är därför jag aldrig är där..

    Men till Öland ska jag allafall..har man flyt kanske det blir en våg på grönhögen tillochmed..

  • bjorn-daniels

    Medlem
    29 april, 2015 vid 06:11


    Padsen limmade med epoxi. Fixerade först dem med maskeringstejp längs kanten o sen packtejp för att få dem att ligga an överallt. Gråa plasten är för att inte få klister-rester på brädan.

  • dr-masse

    Medlem
    29 april, 2015 vid 11:37

    Fint – så många bra byggtips och trix i denna tråd!

    Såg just att Flikka säljer pads, förresten…

    http://www.flikkaboards.com/files/5214/2961/5361/parts-pricelist-2015-4.pdf

Sida 11 av 20

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bantat bygge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.