• Barcelona

    Publicerad av henrik78 på 9 augusti, 2011 vid 21:23

    Hallå!

    Kommer åka till Barcelona en långhelg snart. Planen är att dricka vin och äta tapas och ha det bra, men är det också läge att ta med sig kiteutrustningen? Jag åker tillsammans med icke surfare så det är inte läge för några längre utflykter med hyrbil under ett par dagar etc. Men kanske en halvdag eller möjligen heldag…
    Någon som varit där?

    Tacksam för alla inputs!

    eketeket svarade 12 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • spexz

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 10:01

    En bit norr om barcelona finns det långa fina stränder där man kite surfar.. Var där förra året men då var det ingen vind:/ Tror jag bara kollade i en bilkartbok och hittade en surf symbol.. åkte dit och kikade.. Borde vara bra spot men tajma vinden 🙂

  • tkite

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 11:14

    Hej jag skall åka dit ner med jobbet den 25/8 till den 28/8 och tänkte ta med kiteutrustningen
    Så kan surfa både den 26 och 27. är det då du skall dit. Hade varit toppen med en kite polare.
    min mail anders.thulin@erikolsson.se

  • eketeket

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 14:10

    det går oftast bra att kita på beachen nära stan, barceloneta. se bara till att som vanligt vara iväg från badfolket och hör dig för med localsen om vad som gäller. kolla vidare på http://www.barcelonakitesurf.com/p/kite-spots.html som oxå en surfklubb på stranden. annars finns alltid castelldefels lite söderom men är det bara en långhelg hade jag nog skippat det. det är ju trots allt lite meck att ta sig runt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.