Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Gotland!!

  • Bilder från Gotland!!

    Publicerad av visby på 12 mars, 2003 vid 12:15

    Här kommer ett par sköna bilder från Gotland som jag tänkte dela med mig av!

    Det är dock vågsurf som gäller på dessa men jag tror ändå att förhållanden kan sukta en och annan windsurfare smile.gif

    Bilderna är från tre olika spots här på “ön”.
    1. Kallbadhuset i Visby,
    2. Det s.k. “revet” utanför strandpromenaden (också i Visby)
    3. Det för många surfare välbekanta stället Sandviken!

    Enjoy!

    1.jpg
    Pål Oloffson i bakgrunden. Främre killen är okänd. Grym offshore på Kallbadhuset!

    2.jpg
    Jacob von Corswant i Sandviken!

    4.jpg
    Erik “Ekan” – “going for gold”. Sandviken!

    3.jpg
    Pål och Jacob leker vid det s.k. “revet”, en skön sommarkväll i Visby!

    5.jpg
    Som kontrast till föregående bild… Här är det “rätt så” kallt. Isgubbe = Jacob von Corswant

    6.jpg
    Pål Olofsson… Kelly Slater, eat this!

    getwet svarade 21 år, 2 månader sedan 18 Medlemmar · 70 Svar
  • 70 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 12:39

    Fina bilder. Bor själv i Visby. Vart ligger “Revet”?
    Hälsningar, Peter

  • visby

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 13:49

    Nästan precis utanför/nedanför kärleksporten och botaniska trädgården. Ser inte mkt ut för världen när det inte blåser men när det väl gör så… Då bygger det upp!

    Det är stenigt och jäkligt så man får passa sig.

  • jonasp

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 16:24

    Sandviken är bra jävla fin. Har du fler bilder därifrån?

  • visby

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 16:45

    Tyvärr har jag inte fler bilder från Sandviken frown.gif
    Ska se om jag kan komma över några. Annars kan jag garantera fräscha bilder så snart surfen kommer igång här på ön!

  • anders_hoffman

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 18:21

    Måste bara fråga om sista bilden är en vurpa, eller om han står på händer+huvud?

    Om ingen vurpa: FAN VA COOLT!!!!

    /Anders

  • visby

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 19:48

    Det är INGEN vurpa. Han står på huvud+händer med mening! I och för sig så låg han i vattnet en kort stund efter att kortet togs, men ändå… Tänk att köra det på nån tävling smile.gif

  • wiseguy

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 21:43

    Coolt med bilder från Gotland. Har bott där i två år men vindsurfade tyvärr inte så mkt under den tiden. Har dock varit runt lite på senare år, bl.a. i åminne och Ireviken. Båda väldigt fina ställen men Ireviken var verkligen kanon.. en dag man minns, hoppas kunna komma tillbaka dit snart igen!

    Håller på att knåpa på en hemsida med vindsurf bilder från Gotland, får se när jag tycker att den håller för att läggas ut smile.gif

  • visby

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 00:25

    Gotland är grymt! Förstår inte varför alla envisas med att åka till västkusten 😛

    Fördelen med Gotland är att det är en ö! En ö bjuder på surf oavsett vindriktning, bara det blåser… och blåser det gör det på Gotland!

    >>wiseguy:
    Kul att du fixar en hemsida med bilder från Gotland! Säg till så fort den är klar!

  • getwet

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 14:06

    Joinar er till sommaren ett par veckor, ladda baren……..

  • gegga

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 14:20

    Gotland Härligt en riktig klassiker!
    Sist jag var där var -94 fanns ett ställe
    som hette Gnisvärd mycket fina vågor där, var
    även ute mitt i stan har för mej att det var en
    stenpir som var ganska ruggig inget man ville bli
    spolad på.
    Ps. Kommer ni ihåg att Gotland hade en egen custom shaper
    på tiden det begav sej GWS tror jag brädorna hette!

  • visby

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 17:09

    Senast -94?! Då börjar det bli dags igen! =)
    Gnisvärd, det är ett bra ställe! Grejen är den att det finns så otroligt många bra “spots” på Gotland. Oberoende av vindriktning finns det ju alltid ett par stränder där det blir surf.

    Gnisvärd, Sandviken, Tofta, Ihreviken, Åminne, Kappelshamn, Och så givetvis Fårö! På Fårö åker du tvärs över ön på 5 minuter. Med andra ord… Vakna på morgonen, kolla vinden, 15 m/s och grymma förhållanden på “andra sidan”. Kliv upp, gå ut och pissa, packa grejern och åk dit vinden är.

    Skulle vinden mot förmodan vrida vid lunch är du där vinden är inom 15 minuter…

    *försöker promota’ “sveriges Hawaii”* wink.gif

  • lars_k

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 17:25

    Vad har du för vindsäkerhet på Gotland? Eller ännu hellre, har du nån vindsurf-dagbok du kan hänga ut här från förra året? =)
    Har aldrig varit på Gotland, men det verkar ju lovande…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 17:38

    Västkusten har större vågor och mestadels långa sandstränder med varmt vatten, dessutom slipper man en lång och dyr båtresa så valet är enkelt !

  • haegga

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 18:02

    Håller med föregående (fast förhållandena kan vara bra på Gotland ), vill man iallafall åka båt, så kan man fortsätta till Danmark….

  • lars_k

    Medlem
    13 mars, 2003 vid 18:15

    Ja, jag åker ibland över till Jylland vid god prognos. Där har man också bra förhållande i alla vindriktningar (Klitmöller är ju grymt). Gotland är kanske ett exklusivt alternativ att testa. Finns ju en hel del annat att se. Lite krångligt för mej från GBG att ta mej dit bara…

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Gotland!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.