Senaste nytt Forums Vågsurfing Bilder Morgon på Skäret 060905

  • danielf

    Medlem
    5 september, 2006 vid 20:57

    Uppskattar fotona, bra tagna, ruskigt fin våg, men det kanske inte uppskattas att du basunerar ut ett relativt okänt ställe i Sverige?! Vet en annan “surf-fotograf” som hängdes i November när han la ut bilder från samma ställe. Jag menar, jag bor inte direkt i närheten, men de stackarna som vill ha sitt “hemmabryt” ifred menar jag, t ex dig själv kanske? 🙂

    Som sagt, ett tips i all välmening, och tack igen för jättefina bilder, skönt att se så rena fina vågor.

  • stoney77

    Medlem
    5 september, 2006 vid 21:00

    Perkele, om jag var du skulle jag nog så snabbt som möjligt ta bort namnet på brytet innan du får en storm av skit för det. Schysst med bilder dock.

  • yann

    Medlem
    5 september, 2006 vid 21:13

    Naaaaajs ni har det däruppe i Jukkasjärvi! 😉

  • gson

    Medlem
    5 september, 2006 vid 23:13

    Smart värre att lägga ut namn på surfställen överhuvudtaget, du och din kamera lär ju inte bli nåt vidare poppis.. Kanske nån gör om den till en uvkamera om du fortsätter så där?

  • laoma

    Medlem
    6 september, 2006 vid 02:52

    Underbara bilder T. Synd att man missar sådana dagar. Skäret är ungefär lika hemligt som Liseberg. Lägg ut fler bilder!!! Jag har surfat Skäret sen 92, 93 och jag är dessutom antagligen den som är mest local i området. Spelar ingen som helst roll, råkar bara bo nära. Skäret var någerlunda hemligt til 95. De som är riktiga locals är alla danskar som är på plats året runt så fort de blåser mer än 3 ms. Nu har det varit packat i många år så att lägga ut bilder spelar ingen som helst roll. På riktigt bra dagar bukar det inte spela någon roll om det är mycket folk, hälften tar inga vågor och resten sprids ut. Suveränt att så många som möjligt får uppleva skäret som e en rätt hygglig våg för att vara i sverige. Så slut larva er med fånerier om localism och hemlghetsmakeri. Det finns plats för alla.

  • perkele

    Medlem
    6 september, 2006 vid 05:05

    sorry guys
    tar ner bilderna med en gång
    slå inte ihjäl mig nästa gång, jag är snäll

    ha ha ha

  • perkele

    Medlem
    6 september, 2006 vid 05:23

    Till er som skickar anonyma hot på mig och min familj vill jag påminna att jag trackar IP nummer på sidan och har möjlighet att koka ner till några få för att få tag i er.
    Jag ger er en varning.
    :: Sluta medans ni är på topp.

    Timo

  • danielf

    Medlem
    6 september, 2006 vid 06:35

    Du behöver inte ta bort bilderna, du kan bara ta bort rubriken till dem. Antar att du skojade om hoten….

  • perkele

    Medlem
    6 september, 2006 vid 06:35

    kan någon moderator ta bort detta inlägg samt lägga upp en varning att man inte får nämna s…… i ord på denna sida

    börjar lacka ur

  • danielf

    Medlem
    6 september, 2006 vid 06:37

    haha, well, det var typ reaktionen från Gson och Stoney som jag “varnade” dig för, du har inte ens blivit hudflängd, är inte så många vågsurfare här. Gå å posta lite bilder och spots på nordsurf.com så skall du verkligen få känna den trevliga stämningen. 😀

  • perkele

    Medlem
    6 september, 2006 vid 06:39

    dessvärre skojjar jag inte
    trist, jag var rätt glad tidigare, nu lackar jag ur

  • danielf

    Medlem
    6 september, 2006 vid 06:42

    Well, än är den siste idioten inte född, hoppas du lyckas spåra vem…anonymitet i all ära, men ibland är det kass! 🙁

  • gson

    Medlem
    6 september, 2006 vid 19:57

    Ok vi säger så här då, är det smart att popularisera skäret bland nybörjarsurfare???

    Allvarligt talat, ju fler nybörjare ni drar dit desto större risk för att nån olycka kommer ske.
    Det är bara en fråga om tid innan nån får en bräda i tinningen eller i ögat eller nåt liknande med tanke på hur många nybörjare som är ute i vattnet.
    Alltså missförstå nu inte det jag skriver med att nån skulle skicka en bräda på nån med vilje utan tänk mer på hur det ser ut när folk landar på varandras fenor med och brädor osv med 70-80 kilos tyngd bakom från 2m+ höjd?

    Tycker ni allvarligt talat att det är bra med nybörjare i vattnet på Skäret?

    Varför överhuvudtaget skriva ut namnen på surfspots??? Jag fattar inte vitsen med det, kan nån förklara???

  • stoney77

    Medlem
    6 september, 2006 vid 20:06
    DanielF wrote:
    haha, well, det var typ reaktionen från Gson och Stoney som jag “varnade” dig för

    Vill bara förtydliga att jag personligen inte är alls upprörd över namngivningen av ett så kännt ställe, ville bara bespara perkele en massa skit. Ville även som du Danielf, att på sin höjd titeln på inlägget ändrades. Så kan du inte ändra titeln men lägga upp bilderna igen perkele? Är det dessutom nån som har hotat dig så är det ju helt absurt.

  • danielf

    Medlem
    6 september, 2006 vid 21:21

    okey Stoney, sorry var inte mening att peka ut dig så, men det finns väl två som blivit hudflängda tidigare för samma ställe så…och det var inte ens ett år sen. Trist att det var så illa med nybörjare och så…men om hur skall man som glad surfare eller fotograf kunna veta hur tråkig den svenska surf-scenen blivit….snart kan man inte skriva något utan allt måste vara rent hypotetiskt?!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bilder Morgon på Skäret 060905

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.